Ga naar inhoud


SAB Unix Triple HD: Nieuwe sw installeren


Gene 1225

Aanbevolen berichten

ik heb sinds een paar dagen een sab unix triple hd decoder in gebruik ( overname) . Toestel heeft nogal wat hinderlijke eigenschappen en ik vermoed dat een sw-update zou kunnen helpen. 

systeem versie: 1.2.68

app.versie : 1.2.68

d.base 1.1.0

laatste update: july 23, 2013.

 

Volgens deze site: http://www.sabsatellite.nl/nl/product/766/sab-unix-triple-hd-s903   zou dat versie 1.2.76 van 2015 moeten zijn.

Ik heb die sw gedownload op een usb-stick , en geprobeerd te installeren volgens deze procedure: http://www.sabsatellite.nl/upload/files/1450779827-463_HOEKUNTUNIEUWESOFTWAREDOWNLOADENOPUWSABUNIXTRIPLEHDONTVANGER.pdf

maar of ik die usb-stick nu formatteer in Fat32 of in nfts, in geen van beide gevallen  kan ik het bestand terugvinden in de bestandslijst  (menu) van de decoder. De tv-opnames staan wel correct vermeld.

Wie kan me helpen met nuttige tips?

Met dank. 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een tijd geleden dat ik een SAB deco heb gehad maar er is een verschil tussen de originele en de 'alternatieve' firmware (zie dvbstand.com) en op dit model kan zowel SPARK als ENIGMA2 draaien. De laatste is alleen van dvbstand.com te downloaden. Maar als je een bestand zoekt dan heb je vast het gedownloade bestand niet uitgepakt want je moet een folder (genaamd "app_db_plugin_TRIPLE_MCAS_1.2.76" in het geval van het door jouw gedownloade bestand) op de USB-stick hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En staat de map ook direct in de root-directory van de stick?

Het lijkt erop dat hij onder 'downloads' staat.

 

Verder heb ik geen verstand van SABs.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je al geprobeerd of het werkt met de naam van de map gewijzigd in alleen "app_db_plugin"?

Het kan zijn dat hij alleen precies die naam zoekt.

  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de enge oplossing is inruilen want jekompt nooit van de problemen af... is SAB eigen..en er word allang geen sw meer voor gemaakt.

 

boot is ziet usbstih niet neem een TDK

TTO Zziet sw op stik nietverkeert uit gepakt

aangepast door sabtriple

1x formuler f1

1x formuler s 4k tubo uhd

1x azbox elite

1x SANGEAN WFT3 FUSION 600 FM/DAB+/internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabtriple, het is toch allemaal goed gekomen met de nieuwe software, al heb ik nog wel wat problemen met het weergeven van opgenomen programma's op een usb-stick : het loopt een tijd goed maar dan valt het beeld en geluid weg terwijl de teller blijft verder lopen. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Omdat ik het antwoord niet direct vermeld zie:

1. Maak een folder met "plugin" op de stick

2. De file app_db_plugin_TRIPLE_MCAS_1.2.76(hierboven vermeld) is goed, deze plaats je in de plugin.

3. Vergeet niet na het installeren  in het menu Conditional Access op uit te zetten en de plugin opnieuw te starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...