Ga naar inhoud


Astra 3 signaal/geen signaal


Darth-Vader

Aanbevolen berichten

Nadat wij verhuist zijn, heb ik de T90 weer aan de muur gehangen en met het uitrichten stuit ik op uitricht problemen.

Satlex gebruikt en zo uitgericht. Midden LNB prima, goed signaal. nu alleen de astra 3. 

Daar krijg ik alleen het volgende. Goed signaal, dan valt die even weg op de satfinder en dan weer signaal. 

Schuif ik de LNB verder naar het oosten, dan vind ik bijv wel de 26E en de 28,2 met goed signaal. Aan de afstelling ligt het dus niet.

Tuurlijk finetuning kan altijd nog, maar dit verklaart niet waarom ik geen goed signaal op de Astra 3 kan vinden.

 

Iemand een idee, hoe dit kan. 

Het is trouwens in Borne (Enschede).

Link naar reactie
Delen op andere sites


SatFinder kan evt ook het probleem zijn, maar het signaal op tv, is hetzelfde als op de SatFinder. Lock 11db en dan weer geen lock, lock, etc...

 

0.8W - midden 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2.

alles ontvang ik behalve de astra3. Lnb’s al opgeruild niks helpt. 

aangepast door Darth-Vader
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, heb je de T90 dus als volgt afgesteld:
https://satlex.be/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=2.2&user_satlo_west_dir=W&location=&la=52.299&lo=6.710&country_code=nl

De Hotbird staat dan in het midden en de schotelskew staat dan op 94° (is 4° schuin).
De lnb van de Astra 23,5 staat dan op L-11,2.

Natuurlijk kun je de lnb wat verschuiven om te kijken wanneer je optimaal signaal hebt maar wat je daar niet mee bereikt is dat ook de elevatie voor de Astra 23,5 correct is. Die is pas juist als je de elevatie van de schotel ook heel precies op de Hotbird hebt afgesteld.
Gebruik daar de zwakke zender van de Hotbird KBS World HD op positie 563 van de CD zenderlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx, Sprietje. Zo heb ik het ook ongeveer. Zal het morgen nog even na lopen met jouw advies. Dacht wel dat ik in de buurt zat ivm een lock en dan weer geen lock. Ik dacht alleen dat de astra3 zeer sterk was en als ik de 19,2 had ook wel de 23,5 zo kon vinden... schijnbaar dus niet 😉

 

eerder stelde ik het af op de midden lnb en 1 voor 1 de anderen nog fine tunen maar nu lukt dat dus helaas niet... in ieder geval morgen voor de buien jouw aanwijzingen nog ff proberen 👍😃

aangepast door Darth-Vader
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎-‎8‎-‎2018 om 20:00 zei Darth-Vader:

SatFinder kan evt ook het probleem zijn, maar het signaal op tv, is hetzelfde als op de SatFinder. Lock 11db en dan weer geen lock, lock, etc...

 

Ik heb er hier de Schwaiger SF9000 bij gepakt en het resultaat is het zelfde als bij U,  Goed signaal, dan valt die even weg op de satfinder en dan weer signaal en op de tv lock en dan weer geen lock. als je de satfinder er tussen uit haalt heb je wel de Astra 3 om zenders te zoeken en fijn afstellen met de signaal meter van de satellietontvanger.   Mijn gevoel zegt dat de software voor de Astra 3 zover verouderd is dat deze SF9000 niet meer geschikt is voor deze satelliet. Ik he er de laatste software van 18-4-2017 opstaan die Schwaiger nog aanbied.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien een voedingsprobleem?

Lockt op de transponder en komt dan net energie tekort om stabiel de LNB te kunnen blijven voeden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Misschien een voedingsprobleem?

Lockt op de transponder en komt dan net energie tekort om stabiel de LNB te kunnen blijven voeden?

 

Ik denk van niet, niet alle frequenties transponders zijn staan in het geheugen van de satfinder.  B.V. van de  19,2 oost reageren alleen de horizontale transponders t/m 11671-H-22000

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

update : Heb nu ook signaal op Astra 3. Heb de methode van Sprietje gevolgd en er is signaal. Nog niet top, maar ga volgende week even verder knutselen. Dan is het te warm en nu tussen de buien door werken. Hm, het is even niet anders 😉

Morgen eerst naar een feestje op het oude vliegveld in Enschede en zondag een paar dagen naar Zeeland, dus donderdag maar weer verder 🙂

Iedereen alvast bedankt voor alle hulp en ik houd jullie op de hoogte 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de beloofde update. Alles werkt. Op alle sats een top signaal en hoewel ik nog een beetje aan kabelmanagement moet doen, hieronder het resultaat. Moet toch nog een paar lnb’s vervangen ivm ouderdom, dus dan komt het dan wel 😉 Iedereen bedankt voor alle hulp en voor diegene die ook hier een probleem mee heeft/had volg Sprietje z’n aanwijzigingen en dan komt het goed 👍😃

DFE3C50F-E160-46D0-B25D-B322A5D03A7C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...