Ga naar inhoud


Vraag aan Glasvezel gebruikers: Is jullie Enigma2/Linux ontvangers zichtbaar in het Netwerk?


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei wiz:

Dit lijkt mij meer op zijn plaats in thuisnetwerken, ik heb hem verplaatst.

 

Ikzelf heb glas van tweak, een eigenwijze provider. Ze leveren een router mee, maar je mag je eigen apparatuur aansluiten, en dat heb ik natuurlijk gedaan. Alleen bij problemen moet je even de router ompluggen en als het probleem dan nog steeds bestaat gaan ze aan de slag. Tot nog toe geen onoverkomelijke problemen tegen gekomen.

 

Zoals al eerder is aangegeven maakt het geen fluit uit op je eigen netwerk of je glas hebt of niet, alles wat je nu ziet zie je straks ook. Alleen als je een dicht getimmerde router krijgt zit je vast aan wat de provider vindt van hoe jouw netwerk eruit zou moeten zien.

Dag Wiz, ik ben eigenlijk ook van plan om Glasvezel van Tweak te nemen en is fijn dat jij ook Tweak hebt, want ik wilde je paar dingen vragen als het mag..

 

- Krijg jij de beloofde download-snelheid van 1 gbit/s?

- Hoe goed en stabiel is de verbinding? Is net zo stabiel en goed als van Ziggo?

- Werken de legale IPTV streams van een TV zender gewoon goed, bijvoorbeeld als ik de Turkse FTA Staatzender TRT 1 via internet stream om te kijken op mijn Mutant dan werkt het opdit moment gewoon flekeloos en zonder storingen kijk ik naar dat zender opdit moment. Als ik Tweak heb ,heb ik dan het zelfde resultaat?

en laatste, Werkt FTP bij jou ook gewoon goed?

8 uur geleden zei wiz:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leden, het is mij wel duidelijk nou, ik kan met geruste hart overstappen op glasvezel ,en volgens mij gaat het Tweak worden. Dat ze 1 Gbit/s aanbieden en je voor heel jaar ineen keer kunt betalen lijkt me wel interessant . En als Wiz wil vertellen wat zijn ervaring is met Tweak en zijn tevredenheid over Tweak wil vertellen dan is het in mijn hoofd het ook helder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ha Rick,

 

Ik heb in de ruim  4 jaar dat ik glas heb van tweak een keer 20 minuten onaangekondigde downtime gehad. Als er onderhoud wordt gedaan wordt dat netjes aangekondigd, en 's-nachts uitgevoerd. Ook als ik 's-nachts offline ben geweest kan ik dat zien in de monitoring hier. Ik haal inderdaad tussen de 940 -1024 mbps up of down, dus die snelheid zit wel goed. Ik gebruik geen streams op mijn vuduo2, maar zelfs als iedereen hier zit te netflixen of te youtuben (tieners in huis enzo 😀) dan heeft niemand last van buffering, alles gaat gewoon prima. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik de Zyxel router niet gebruik maar een Asus rt-ac5300 router omdat die wat sneller is en een betere wifi dekking heeft. Waarom zou FTP niet goed werken?

 

Ik kan het niet vergelijken omdat ik nooit internet van Ziggo heb gehad. Ik heb wel een tijdje sparql tv geprobeerd, maar die settop box die je erbij krijgt is zo spartaans dat je voor het "opnemen" van series elke dag dat die serie wordt uitgezonden je met de hand een opname moet inplannen. En omdat de opnames bij Tweak staan moet bij het kijken de opname gestreamd worden vanaf de servers van Tweak. Het beeld was wel snoeistrak, maar het gemis aan flexibele opnames en het soms niet kunnen terugkijken van opnames heeft mij doen besluiten om het sparql abonnement weer op te zeggen. Ik weet niet hoe het nu is, er werd nog vol op ontwikkeld aan sparql.

 

Let wel op dat je in een stad moet wonen waar tweak haar eigen hardware heeft staan in de wijk centrales, anders krijg je tweak via kpn, en dan heb je geen 1000 mbit/s.

 

Ik heb ook jaren adsl bij Tweak gehad tot volle tevredenheid. Toen de glasvezels hier operationeel werden was er behalve Kpn de provider Xms actief. Ik heb een tijdje bij Xms glasvezel internet afgenomen, want Kpn had alleen een triple play abonnement. En met een satelliet ontvanger zit je natuurlijk niet te wachten op tv. Toen Kpn Xms overnam en er Telfort van maakte kondigde tweak aan ook glasvezel diensten aan te bieden. Toen ben ik overgestapt naar Tweak, want ik kreeg 250 mbit/s glas goedkoper dan 100 mbits/ Telfort, en Telfort wilde ook niet sneller omdat het glasvezel modem wat zij leverden een 100 mbit/s exemplaar is.

 

Modem is bij de overstap vervangen door een 1000 mb/s exemplaar, en alles bij elkaar heb ik 30 minuten geen internet gehad op de afgesproken overstap datum. En je kan de helpdesk vragen om je wan ip adres wat je via dhcp krijgt te reserveren voor je zodat je altijd hetzelfde ip adres krijgt.

 

Heb je nog andere vragen, laat het maar horen. Ik ben een tevreden Tweak gebruiker.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-8-2018 om 21:05 zei RickBrouwer:

Eerlijk gezegd dat was eigenlijk voor mij de reden dat ik bleef hangen bij Ziggo... (Ik ben wel tevreden met hun maar ik vindt dat ze te duur aan het worden zijn....) 😉 😉

 

Weet je het zeker?

Tel eens alles bij elkaar op, dus ook alles wat erbij komt wil je kunnen opnemen of op meerdere plekken kijken bijv.

En een eigen ontvanger kan je niet gebruiken.

Heb je nu Irdeto smartcards bij Ziggo (dus zonder meerkosten op meerdere plekken kunnen kijken), krijg je die niet meer terug als je teruggaat naar Ziggo.

 

1 Gb/s internet kan Ziggo (momenteel) niet aanbieden, maar gaat wel komen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom allemaal zo moeilijk maken.Gewoon een router achter het modem of router van de provider en je doet wat je wil.In Belgie staan normaal alle poorten gewoon open.Zowel op VDSL als op fiber.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alex heeft wel een valide punt. Internet snelheid is toch betrekkelijk. Ik was begonnen bij tweak met 250 mbit/s maar men heeft toen de 1000 mbit/s naar 40 euro / mnd gebracht, terwijl ik voor 250 mbit/s destijds 45 euro  / mnd betaalde. Toen ben ik geupgrade naar 1000 mbit/s. Thuiswerken is wel een weelde hoor, gaat sneller dan op de zaak :)

 

We gebruiken sinds kort ziggo zakelijk, en daar hebben we binnen minder dan een jaar al meer storingen mee gehad dan ik in al mijn tijd bij tweak heb gehad. Ik heb al een paar keer moeten theteren om toch gewoon me werk te kunnen doen. Weliswaar kleine onderbrekingen van een minuut of 5 a 10, maar toch downtime is downtime.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Alex1970:

 

Weet je het zeker?

Tel eens alles bij elkaar op, dus ook alles wat erbij komt wil je kunnen opnemen of op meerdere plekken kijken bijv.

En een eigen ontvanger kan je niet gebruiken.

Heb je nu Irdeto smartcards bij Ziggo (dus zonder meerkosten op meerdere plekken kunnen kijken), krijg je die niet meer terug als je teruggaat naar Ziggo.

 

1 Gb/s internet kan Ziggo (momenteel) niet aanbieden, maar gaat wel komen.

 

Hoi, Alex ik zal jou even wat pakketten vergelijken zodat je kan zien dat er zeker prijsverschillen zit:

Bekijk mijn tabel:

Document Verglijking Ziggo en Tweak.rtf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je hebt alleen 1 ding verkeerd, sparql zenders zijn gecodeerd. Sommige zijn niet gecodeerd, maar het gros is gewoon encrypted en kan alleen met de sparql box worden bekeken. Sterker nog, er zijn kanalen die je niet eens kunt "opnemen". Wil je opnemen, dan betaal je daar extra voor. Een extra settop box voor een extra kijkplek, ook daar moet je extra voor betalen.

 

En met sparql staan de opnames bij tweak, en moeten worden gestreamed naar je sparql box als je ze wilt bekijken.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-8-2018 om 09:39 zei wiz:

ha Rick,

 

Ik heb in de ruim  4 jaar dat ik glas heb van tweak een keer 20 minuten onaangekondigde downtime gehad. Als er onderhoud wordt gedaan wordt dat netjes aangekondigd, en 's-nachts uitgevoerd. Ook als ik 's-nachts offline ben geweest kan ik dat zien in de monitoring hier. Ik haal inderdaad tussen de 940 -1024 mbps up of down, dus die snelheid zit wel goed. Ik gebruik geen streams op mijn vuduo2, maar zelfs als iedereen hier zit te netflixen of te youtuben (tieners in huis enzo 😀) dan heeft niemand last van buffering, alles gaat gewoon prima. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik de Zyxel router niet gebruik maar een Asus rt-ac5300 router omdat die wat sneller is en een betere wifi dekking heeft. Waarom zou FTP niet goed werken?

 

Ik kan het niet vergelijken omdat ik nooit internet van Ziggo heb gehad. Ik heb wel een tijdje sparql tv geprobeerd, maar die settop box die je erbij krijgt is zo spartaans dat je voor het "opnemen" van series elke dag dat die serie wordt uitgezonden je met de hand een opname moet inplannen. En omdat de opnames bij Tweak staan moet bij het kijken de opname gestreamd worden vanaf de servers van Tweak. Het beeld was wel snoeistrak, maar het gemis aan flexibele opnames en het soms niet kunnen terugkijken van opnames heeft mij doen besluiten om het sparql abonnement weer op te zeggen. Ik weet niet hoe het nu is, er werd nog vol op ontwikkeld aan sparql.

 

Let wel op dat je in een stad moet wonen waar tweak haar eigen hardware heeft staan in de wijk centrales, anders krijg je tweak via kpn, en dan heb je geen 1000 mbit/s.

 

Ik heb ook jaren adsl bij Tweak gehad tot volle tevredenheid. Toen de glasvezels hier operationeel werden was er behalve Kpn de provider Xms actief. Ik heb een tijdje bij Xms glasvezel internet afgenomen, want Kpn had alleen een triple play abonnement. En met een satelliet ontvanger zit je natuurlijk niet te wachten op tv. Toen Kpn Xms overnam en er Telfort van maakte kondigde tweak aan ook glasvezel diensten aan te bieden. Toen ben ik overgestapt naar Tweak, want ik kreeg 250 mbit/s glas goedkoper dan 100 mbits/ Telfort, en Telfort wilde ook niet sneller omdat het glasvezel modem wat zij leverden een 100 mbit/s exemplaar is.

 

Modem is bij de overstap vervangen door een 1000 mb/s exemplaar, en alles bij elkaar heb ik 30 minuten geen internet gehad op de afgesproken overstap datum. En je kan de helpdesk vragen om je wan ip adres wat je via dhcp krijgt te reserveren voor je zodat je altijd hetzelfde ip adres krijgt.

 

Heb je nog andere vragen, laat het maar horen. Ik ben een tevreden Tweak gebruiker.

Dag Wiz! Erg bedankt voor je duidelijke info! En ja  ik heb wel wat vragen voor nu alweer.

 

Hey, wat ik jou wilde vragen,

- Kijk jij met jou VU+ Duo naar Nederlandse zenders? Zoja doe je dat over Sparql of hoe doe je dat?

En mijn tweede vraag is Tv kijken via Sparql op onze boxen is dat echt niet mogelijk dan bijvoorbeeld met een CI+ Module etc, ofzo???

En ten derde, stel ik stap in de toekomst over naar Tweak Glasvezel, wat is jou advies als ik naar NL zenders wil kijken? Als ik alleen naar TV abonementen kijk, verschilt de aanbieders niet echt veel van elkaar in prijs, maar nog altijd is Ziggo de duurste gewoon.. Daar ben je gewoon bijna 40 euro per maand kwijt wil je ook die extra zenders bekijken o.a Discovery Science.. , dus dit vraag stel ik eigenlijk aan iedereen.. wat is jullie advies voor mij?? Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik kijk met mijn duo2 alleen fta. Ik was aan het kijken naar de canal digitaal vol en bomvol aanbiedingen om via ip tv te gaan kijken, maar als je vraagt wat er dan precies in je pakket zit krijg je een niets zeggend antwoord van de klantenservice. Nu blijkt ook nog eens dat je niet meer automatisch een smart card krijgt zodat je eventueel alsnog via de satelliet kan kijken. Er blijkt bij canal digitaal in al de tijd dus nog weinig veranderd te zijn...

 

Het sparql product was toen ik het wilde gebruiken absoluut niet volwassen. Herhaaldelijk de settop box moeten herstarten om na 10x proberen uiteindelijk je opname gestreamed te krijgen dat gaat erg snel vervelen. Ik heb op mijn vu de auto timer functie, dat soort zaken ontbraken. Er werd nog ontwikkeld aan de firmware van de sparql box, alleen ging dat tergend langzaam. Hoe dat nu is kan ik je niet vertellen, maar wellicht dat hier nog gebruikers te vinden zijn die nog wel sparql gebruiken.

 

De beeld kwaliteit was echt super, strakker dan dat heb ik het nog nergens kunnen zien. Ik had met een igmpproxy het wel zover dat ik de niet encrypte kanalen kon bekijken op mijn vu boxjes (de vu uno zapte nog nooit zo snel :). maar de interessante kanalen zijn natuurlijk encrypted en dus kan je die niet zien zonder de sparql box te moeten gebruiken. En opname's bekijken betekende dat je ze ook gewoon gestreamd krijgt, en niet wat ik gewend was 3 drukken voor +15 sec vooruit, 6 drukken voor +60 sec vooruit en 9 drukken voor +300 sec vooruit spoelen om de reclames te kunnen skippen dat zat er allemaal niet bij. Voor zover ik weet wilde men geen smartcards of zoiets gaan ondersteunen voor sparql, en dat snap ik ook wel. Alleen maakt dat de dienst wel een enorm stuk minder aantrekkelijk. Prima voor lineair tv kijken, maar goed, dat is iets wat ik echt al jaren niet meer doe. En als je op je desktop of laptop wilde kijken dan kon dat niet. Wel als je een android device had, maar dan kon je weer niet alle programma's bekijken en opnames waren als ik het mij goed kan herinneren ook niet terug te kijken zonder die sparql box.

 

Ik heb al jaren geen tv abonnement meer. Ik heb er geen 40 euro per maand voor over om programma's te moeten kijken tussen de reclames door. Ik kijk fta, en neem eigenlijk alles wat ik interessant vind op en kijk het waar en wanneer ik het wil terug (laptop / tablet / tv). Dat kon vroeger ook met de nederlandse kanalen, maar na de zoveelste belemmering (nog maar 4 kanalen tegelijk kunnen decoderen), prijs verhogingen en pakket wijzigingen en dat soort grappen vond ik het genoeg en heb ik mijn canal digitaal abonnement opgezegd.

 

Toen werd met veel bombarie Joyne aangekondigt, en toen het duidelijk werd dat je dan een ci module kreeg was dat dus ook meteen geen alternatief meer. Ik heb nog naar knippr gekeken, maar dat was destijds ook geen succes.

 

Ik zou er best voor willen betalen, maar dan moet de prijs wel in verhouding staan tot wat je er voor krijgt. Tot nog toe heb ik alleen meer belemmeringen gezien en hogere prijzen voor minder aanbod of minder aanbod + kwaliteit. Kijk maar naar de introductie van dvb-t2 bij kpn, Niets smart card en je eigen hardware gebruiken, maar gewoon een settop box van de provider krijgen waar geen harddisk in zit dus opnemen of uitgesteld kijken kan je vergeten.

 

Netflix gebruiken de kids hier ook veelvuldig, op desktops / laptops / tablets en gestreamed naar de tv's, en dat werkt echt super. Ik denk dat ik als oudere jongere een van de eerste cord cutters was.

 

Als je nu nog ziggo gebruikt en je hebt nog irdeto smartcards, dan zou ik denk ik (als je toch die nederlandse kanalen wilt kijken) bij ziggo blijven. Kan best zijn dat dat wat duurder is maar onbezorgd je eigen apparatuur kunnen gebruiken is ook wat waard.

 

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik snap het dus zo rooskleurig is het allemaal dus niet... En net wat je zegt ik heb geen zin in extra ellende, en zoals je ook wel begrijpt niks is mooier dan alles met je eigen box kunnen bedienen/kijken.

 

Wat een optie is, voor jou bijvoorbeeld is IPTV abo nemen. Een doorsnee schotelaanbieder kan je zo meer erover vertellen ( ja ik weet wel, ik mag hierover niets vertellen, maar dit informatie mag ik wel geven denk ik)

 

Een andere optie voor mij is blijven bij ziggo, en internet nemen van Tweak. Alleen weet ik wel dat Ziggo moeilijk doet hierover want die hebben het liefst dat je alles van hun neemt! Maar aan de andere kant, het spijt mij maar dan moeten ze het niet zo duur maken dan blijven klanten wel trouw bij Ziggo! Je hebt mijn tabel zelf gezien, Ziggo is bijna 2x zo duur!!

 

Schotel is intresant maar wat ik vooral Canaal Digitaal en Joyne kwalijk neem is dat ze zo gierig zijn! Ik wil niet veel zeuren maar zelfs (Astra 1 , 19,2 graden oost ) in Duitsland heb je best wel veel zenders in HD en talloze zenders gratis te ontvangen! zelfs op Engelse satelliet  (28,2 graden oost) heb je best wel veel vrij te ontvangen zenders en ook wel wat in HD! In Turkije heb je 45 zenders in HD en 1 in UHD/4K en gewoon volledig gratis te ontvangen + Talloze zenders gratis te ontvangen. En in Nederland moet je ervoor dokken! en wil je beetje leuke zenders bekijken dan ben je echt aan het leeglopen!!! 😡😡🤬

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je je eigen apparatuur blijven gebruiken blijf dan bij Ziggo en daar kan je prima alleen een tv-abonnement afnemen, dus zonder internet.

Vanaf €18,70, maar dan heb je geen smartcard en kan je alleen de FTA zenders bekijken.

TV Start is €26,95 en voor €11,95 heb je het pakket Movies & Series XL erbij (met o.a. Discovery Science).

Dus ja, €38,90 voor een uitgebreid TV pakket, maar wel te ontvangen op je eigen apparatuur.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex, ik denk dat inderdaad voorlopig de enige keuze Ziggo is voor mij!! En helaas is Glasnet niet beschrikbaar in en omgeving Enschede, want ik heb ook over Glasnet gedacht, om van hun tv abo te nemen maar tevergeefs... Mijn enige keuze is voorlopig Of overstappen op Tweak en Tv abo blijven gebruiken van Ziggo of bij Ziggo blijven en de Internet pakket verhogen.. met als gevolg veel hogere kosten.. Of ik dat ook wil is maar de vraag.....

 

Ik vraag me eerlijk gezegd ook af, hoe de rest het doet wanneer ze hun eigen Engima2/Linux ontvangers willen blijven gebruiken ?? Combineren ze dan Glasvezel Internet met Tv van Ziggo of hebben de meesten een abo van Canaal Digitaal of Joyne ?? En ondervinden hun problemen als ze gaan combineren? ,En hoe heb jij het dan Alex? 🙂 😉

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de keuze bonded VDSL van maximaal 40/2 Mb/s of kabel (40/4, 150/15 of 200/20).

Hier geen glasvezel.

VDSL kost me net zoveel als Ziggo, maar dan zonder TV en tragere upload, dus de keuze is snel gemaakt.

 

Ik heb kabel, satelliet en DVB-T op één receiver waar ook vrije streams op ontvangen kunnen worden (dus TV- en radiozenders die op hun eigen website te zien zijn, niet de IPTV van bijv. KPN).

 

Je mag geen problemen krijgen als je internet via een andere provider afneemt dan TV.

Dus internet via glasvezel kan je prima combineren met bijv. Ziggo, Canal Digitaal, Joyne of Digitenne.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ADSL dat werkt bij mij niet omdat de Wijkcentrale ongeveer 4 kilometer van mijn woning is verwijderd! Dus mijn downloadsnelheid was zelfs met 20 mbit/s maar 1 mbit/s en de verbinding was erg instabiel. Ik had elke keer problemen met de verbinding..

en ben daarom overgestapt op Ziggo z'n ruw weg 8 jaar geleden.. Glasvezel is ook niet mogelijk dus ik kan alleen Ziggo gaan gebruiken voorlopig. Maar wanneer ik verhuis en een eigen huis met tuin heb dan kan ik er over nadenken wat ik wil doen.

 

Maar goed, ik weet genoeg. Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, maar als leden nog wat willen zeggen, mag!

Alex en de rest erg bedankt voor al jullie hulp en advies, tot de volgende keer

met vriendelijke groeten Rick!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...