Ga naar inhoud


Laptop verbinden met Xtrend


Yugo

Aanbevolen berichten

Ik heb een Xtrend die ik wil benaderen voor o.a. het plaatsen van nieuwe software, als Webradio gebruiken, etc. 

De bedoeling is om een klein netwerkje op te zetten. Hiervoor wil ik gebruik maken van mijn laptop (Wifi) en een TP-link

WR543G Wireless AP/Client Router. 

Ik heb overal gezocht hier en op het internet maar kan niets concreets vinden. 

Wie kan mij een een en ander uitleggen om tot een resultaat te komen.

Alvast mijn dank.

 

Paul

aangepast door Yugo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb jouw vraag wel 3x gelezen maar begrijp er eerlijk gezegd niets van...

 

Als op jouw Xtrend b.v. Openpli is geïnstalleerd kun je de nieuwe software toch gewoon via het Menu van de Xtrend downloaden.

Dus misschien iets duidelijker uitleggen wat nu precies de bedoeling is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jurgen,

 

Allereerst bedankt voor de reactie. De bedoeling is om zonder bekabeld internet (niet aanwezig) verbinding te maken met mijn Laptop die wel via Wifi  internet heeft. Ik heb elders gelezen dat dit wel kan maar dan via een router dus eigelijk een klein netwerkje. Xtrend d.m.v. een netwerkkabel verbonden met de router waarop ook de Laptop via een  netwerkkabel is verbonden. Het is dan mogelijk om b.v. via webradio op de Xtrend via de router en dan via het internet van de Laptop te luisteren. Het klinkt inderdaad ingewikkeld maar is het niet. Simpel gezegd internet van de Laptop via de router naar de Xtrend. Zo kan ik dan ook app. downloaden vanaf de Xtrend via de Laptop naar het internet.

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen wat de bedoeling is. Wanneer nu iets fout gaat met de Xtrend kan ik niets via app. downloaden. B.v. Cccam of Oscam.

 

Paul

aangepast door Yugo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedoel je nu te zeggen, dat je de Xtrend met het netwerk wil verbinden, draadloos?

Dan koop je toch een wireless netwerk adapter?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo CeesV,

 

Misschien ben ik toch niet duidelijk geweest. In mijn stacaravan heb ik geen bekabeld internet. Ik maak gebruik van een mobiele 4G modem van Vodafone. De Mobile Wi-Fi R216-Z. Dit werkt op zich goed. Verder heb ik niets terplaatse. Dit betekent dat als er iets mis gaat ik niets kan downloaden alles moet dan met de laptop gedownload worden en handmatig op de ontvanger worden geïnstalleerd. Dit wil ik voorkomen door direct met de ontvanger via de ,laptop met WiFI, te downloaden. Misschien is dit wat duidelijker>

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, voor mij is het niet duidelijk.

Waarom koppel je de receiver niet met je wifi internet toegang?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan neem je een modem/router en zet die in bridge.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Yugo:

Ik heb begrepen dat dit alleen met een router of swich kan. Mijn ontvanger heeft geen WiFi

 

 

Paul, jij begrijpt het inderdaad niet en daarvandaan jouw nog steeds vage vraagstelling.

 

De Vodafone Mobile Wi-Fi R216-Z is een Mobile WiFi Router dus jij hebt al een netwerk in huis.

Feitelijk kun je daarmee elk apparaat welk over WiFi beschikt via deze Vodafone Mobile Wi-Fi R216-Z met het Internet verbinden.

Als een apparaat zoals jouw Xtrend niet over een WiFi adapter beschikt dan kun je in dit geval een passende USB WLAN adapter voor de Xtrend bestellen, deze op jouw Xtrend aansluiten, met de Vodafone Mobile Wi-Fi R216-Z verbinden en jij beschikt over datgene wat jij vroeg.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Inderdaad heb ik niet zo veel verstand van die materie. CeesV zei hierboven " neem een modem/router en zet die in bridge"

Volgens mij heb ik zo'n modem/router Zie mijn verhaal bij aanvang (TP-link WR543G Wireless AP/Client Router).

Klopt dit en zo ja hoe moet ik die dan inrichten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal inderdaad niet opschieten en je bent ook zo door het saldo heen maar je kunt daarmee wel software naar je Xtrend downloaden.

 

@Yugo Ja dat klopt en jij hoeft daar niets in te richten.

 

Jij moet alleen op het apparaat waar jij Internet op wilt hebben de WiFi optie gebruiken en daarmee naar draadloze netwerken zoeken.

Daar zal naar waarschijnlijkheid de Vodafone modem tussen staan en zo ja, kies deze en vul het wachtwoord in en jij hebt via Vodafone Internet op dat apparaat.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik Jurgen. Zo ga ik met mijn Laptop het internet op. Maar hoe kan de ontvanger via mijn Laptop gebruik maken van het internet?

 

En Tonskidutch ,een hele goede middag, het is de bedoeling zoals Jürgen al zegt om software voor de ontvanger te downloaden zoals CCcam of Oscam, Er zal niet naar programma's etc gekeken worden.

 

En Jurgen die USB adapter. Bedoel je zo iets?

IMG_20180827_112322.jpg

aangepast door Yugo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo iets maar dan één met de juiste specificaties voor gebruik op de Xtrend want die zijn verschillend, niet ieder Xtrend ondersteund een WiFi stick en ook niet ieder type Xtrend gebruikt hetzelfde protocol.

De verschillende merken SAT ontvangers maken ook gebruik van verschillende protocollen voor de WiFi adapter.

Het beste is om dit bij de Xtrend forum na te vragen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het voor updates en software uit de feed van uw image is, kan men dat natuurlijk voor voldoende achten

voor streamen niet geschikt

overigens dat ding ( die router) is ook niet echt veilig meer, qua firmware upgrades is dat allemaal oude poep

dus zou je hem het best ook na updates ophalen meteen weer kunnen uitzetten

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...