Ga naar inhoud


Vantage 8000s maakt rotgeluid tijdens het zappen


Italieman

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik heb een probleem waarover ik vreemd genoeg niets kan vinden op het internet, dus ik probeer het op deze manier.

 

Ik heb een Vantage 8000s satellietdecoder, een aantal jaren geleden nieuw gekocht en aangesloten maar eigenlijk nooit gebruikt omdat ik ook kabeltelevisie heb.

Deze wilde ik vandaag eindelijk eens gaan uitproberen om onder andere mijn Italiaans te gaan verbeteren.

 

De decoder werd een aantal jaren geleden bejubeld als zijnde de beste.

 

Nu loop ik tegen een idioot probleem aan:

Mijn decoder is via de coax digitaal aangesloten op een extra digitaal analoog omzetter, geen Dolby Surround versterker of iets dergelijks. Gewoon 2-kanaals stereo.

Alle menu-instellingen staan op PCM en Dolby Digital uit.

 

Tijdens het zappen jaagt de Vantage ineens helaas TOCH een Dolby Digital signaal door de uitgang waardoor je tijdens het zappen vrij hard BZZZZGRRRRBZZZZ (het typische Dolby Digital geluid door een PCM D/A converter) door de luidsprekers hoort totdat het geluid van de volgende zender 'pakt'. Dit geluid is dus steeds tussen de 1 en 4 seconden hoorbaar.

 

Heeft niemand dit ooit opgemerkt? Dit is gewoon een ongelooflijk slordig gebouwde satellietdecoder!

Dit soort bijgeluiden zijn zeer irritant (eigenlijk gewoon totaal onacceptabel) en ook nog eens erg slecht voor luidsprekers.

De Humax decoder van Ziggo doet dit uiteraard niet.

 

Heeft iemand advies?

 

Weet iemand anders een satellietdecoder die zowel een Tivusatkaart als een Canal Digitaal kaart kan hebben en niet zo'n achterlijk geluid maakt tijdens het zappen?

 

Ik hoor graag of iemand een oplossing weet. De Vantage naar de milieustraat brengen is absoluut een oplossing, ook al kostte deze destijds ruim € 450,00 na het inbouwen van de harde schijf.

 

Maar ik wil dan wel graag weten welke decoder WEL normaal werkt en geen rare bijgeluiden maakt. 

 

 

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen idee.. De Vantage draait op een eigen OS. Wellicht is er een update beschikbaar? Mocht je in de buurt van Haarlem woont wil ik daar best eens naar kijken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Italieman,

Ik heb een NanoXX ontvanger (het kleine broertje van jouw Vantage, alleen heb ik geen interne HDD).

 

Kan je mij vertellen bij welke stations dit gebeurt (liefst Nederlandse zenders daar ik geen Tivusatkaart heb), dan ga ik voor je kijken hoe mijn audio-instellingen staan.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Italieman,

 

Ik heb mijn NanoXX 9800HD (is dus de ontvanger)

aangesloten op een Thomson CS700 (dit is een stereo-installatie die ook overweg kan met mpeg3)

 

Ik heb de audio aangesloten dmv tulp-stekkers.

 

Alles wat op Dolby Digital wordt uitgezonden heb ik op Dolby Digital laten staan, ik ben niet gaan proberen om andere geluidssporen toe te voegen of te wijzigen.

 

Ook als er een zender niet in Dolby Digital uitzendt heb ik geen problemen met zappen.

 

De Fastscan van CDS gebruik ik niet, ik lees alle freqs handmatig in.

 

Er is echter 1 probleem met mijn opstelling: Als ik het geluid van mijn TV aan laat staan en ik heb die Thomson ook aan staan krijg ik een vertraging in de audio van mijn Thomson van een seconde; dus zet ik het geluid van mijn TV uit.

 

Als je dit doet zie je niks van de lipsync veranderen (zeg maar dat het een echo is als je zowel je ontvanger alsmede je Thomson tegelijk aan hebt staan).

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden. Even voor de duidelijkheid:

 

1. Het "tazer" geluid zit bij het omschakelen tussen ALLE zenders. Duurt soms 1 seconden, soms 4.

2. Het geluid van de decoder is digitaal aangesloten, dus niet analoog via tulpstekkers, maar met de S/PDIF/Coax aansluiting. Settings gewoon op PCM, alle Dolby Digital uit.

3. Op Hotbird vindt de decoder de RAI HD zenders niet. Daar is het me nu net allemaal om te doen. Alleen RAI SD. Heel vreemd.

4. Gisteren is er zogenaamd nieuwe software ingezet door iemand die hier was van een satellietdienst. Ik zag het proces lopen. Dat ging volgens die man via de satelliet.

Echter staat er in de instellingen dat de laatste software update in 2012 was. Vreemd.

 

Ik probeerde zelf de software te updaten. Staat er software en OTA software. Wat het verschil daartussen is, staat er niet bij.

Software uploaden ging sowieso niet. Er stond: "kan geen verbinding maken".

Wat voor verbinding?

Via de satelliet?

Via de R232 poort?

Via de USB poort?

Via een UTP poort?

 

Het apparaat is gewoon slordig gebouwd en daardoor totaal niet te begrijpen en niet bruikbaar.

De afstandsbediening is ook ineens extreem plakkerig geworden zonder dat deze ooit is aangeraakt. Heeft gewoon in de kast gelegen.

Heel vreemd allemaal.

 

Helaas woon ik in Emmen. Er is hier werkelijk niemand die verstand heeft van satelliet, laat staan met 4 koppen, laat staan van een Vantage 8000s decoder.

 

Ik heb jaren in het buitenland gewoond. Toen had ik een Nokia Mediamaster 9500s. Dat ging allemaal prima en was tenminste te begrijpen. Goed oude tijden...

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu naar een VU+ Duo 2 HD te kijken.

 

Moet ik alleen wel zeker weten dat deze tijdens het zappen geen storende bijgeluiden geeft over de digitale uitgang.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even het internet afgestruind met weinig resultaat. Het apparaat is eigenlijk al teveel verouderd en officiële support is er niet (meer). Laatste updates die ik heb kunnen vinden stamt uit 2013 en zelfs met deze update waren er nog steeds problemen met de smartcard emulatie. Denk (lees vrees) dat deze daadwerkelijk naar de milieustraat mag verhuizen. Weinig tot geen eer aan te behalen.

 

Ik zou zeggen: koop inderdaad een nieuw model naar keuze. De VU+ reeks staat inderdaad goed bekend met uitstekende support.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde van het geld geweest. Destijds veel voor betaald, harddisk erin laten zetten.

 

In 2016 nog heel goed beoordeeld, ahum:

 

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Italieman,

 

Ik speel nu met vuur omdat ik niet weet of dit is toegestaan op dit board.

Ik vindt het erg riskant, maar wil toch me nek uitsteken voor je.

 

@Moderators, als U vind dat dit tegen de boardregels is, geef me dan svp geen ban maar een waarschuwing, ik probeer alleen maar Italieman te helpen.

Ik zal de link niet openbaar maken maar dvm het woordje "hier" kan Italieman de link openen.

Geef me svp geen ban.

 

@Italieman

Klik op  http://www.nanoxx.nl/downloads/

 

@Moderators

de link staat er helaas in zijn geheel, ik heb het gedaan zoals ik het geleerd heb maar dat lukt op de een of andere manier niet; nogmaals vraag ik U om mij geen ban te geven.

Ik wil slechts de Italieman helpen.

 

@Italieman,

Ik hoop dat je snel genoeg de link aanklikt voordat mijn bericht wordt verwijdert; Klik op Firmware.

 

@Moderators, nogmaals mijn welgemeende excuses.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei D-box:

@Moderators, als U vind dat dit tegen de boardregels is, geef me dan svp geen ban maar een waarschuwing, ik probeer alleen maar Italieman te helpen.

Ik zal de link niet openbaar maken maar dvm het woordje "hier" kan Italieman de link openen.

Geef me svp geen ban.

 

@Moderators

de link staat er helaas in zijn geheel, ik heb het gedaan zoals ik het geleerd heb maar dat lukt op de een of andere manier niet; nogmaals vraag ik U om mij geen ban te geven.

Ik wil slechts de Italieman helpen.

 

@Moderators, nogmaals mijn welgemeende excuses.

 

Als je zo bang bent om gebanned te worden, waarom heb je dan niet een van de Mods van te voren een berichtje gestuurd om te vragen of je e.e.a. mag plaatsen? (Je had trouwens het bestand ook als bijlage kunnen plaatsen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen paniek, links naar fabrikanten zijn geen probleem.

Links naar handelaren, webwinkels etc. zijn niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste D-box,

 

Hartelijk dank voor deze informatie. Kan ik deze software zo in de Vantage HD-8000s laden?

 

Werkt dat met UTP of USB of RS232?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Italieman

Maak eerst een kopie van je huidige instellingen op een usb stick zowel van je systeem en zenderlijst voordat je dit doet.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Italieman,

Ter aanvulling:

de usb stick moet in FAT32 zijn geformatteerd.

 

De reden dat ik in bovenstaand bericht heb vermeld dat je eerst een back-up moet maken van zowel je systeem alsmede je zenderlijst heeft er mee temaken dat ik niet zeker weet hoe je interne hardeschijf  reageert op deze firmware; de NanoXX is het kleine broertje van jouw Vantage maar beschikt niet over een interne hardeschijf. 

 

Als het niet lukt kan je altijd je oude firmware en zenderlijst terugzetten dmv die back-up.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...