Ga naar inhoud


Internet in Spanje


blazer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

 

Ik ben op zoek naar internet in Spanje , Costa Blanca regio guardamar - Rojales .

Liefst met een soort stop en start , zodat ik enkel kosten heb als ik het gebruik .

Wat ik hier zoal veel vind is Wimax internet is door middel van een klein schoteltje dat je van een grote mast een signaal binnen krijgt , snelheid varieert van 3 tot 10 Mbps.

Je hoort hier tegenwoordig ook veel van Fiber ( glasvezel ) maar weet niet of dit mogelijk is in onze straat .

 

iemand tips ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste blazer

 

Ik zit ten zuiden van Cartagena en heb al 8 jaar draadloos internet zoals jij schetst.
Ik zit hier in een buitengebied en over (glasfiber)kabels hoef ik al helemaal niet te denken. Dat komt er nooit vanwege de bergen en de rotsachtige bodem.
Het draadloos internet wat ze in Spanje hebben, kennen ze niet in Nederland. Ze hebben er in Nederland wel proeven mee gedaan.

Het werk op 4GHz. In een dorp staat een zendmast en elke abonnee heeft een 4GHz antenne die vrij zicht moet hebben op de zender. De antenne/zender van de abonnee bestaat uit een kastje met antenne als de afstand naar de mast niet meer dan 1-2km is of uit een schotel van 30cm als de afstand groter is en die beide goed naar de zender gericht moeten zijn.

Elke regio heeft meestal maar één aanbieder. Ik zit bij Netllar en heb 12mb snelheid en betaal €24,-/maand
Tja, wat vindt je er van.
Laat ik voorop stellen dat er weinig andere mogelijkheden zijn. Vroeger had ik internet via de telefoonlijn samen met mijn buurman maar dat was walgelijk duur en de snelheid op de lijn was maar 1mb/s.
Dan had je nog de optie, internet via de satelliet, maar dat is ook een dure bedoening en het verbruik is gelimiteerd.
Ik heb in al die jaren wel vaak uitval gehad maar dat kwam omdat het draadloze systeem een enorme vlucht heeft genomen. Er kwamen steeds meer klanten bij en steeds moest de installatie uitgebreid worden, met zwaardere apparatuur, zendmasten op betere (hogere) plekken enz. De laatste paar jaar gaat het best goed en kan ik me niet heugen dat ik uitval heb gehad. Ik ben er best tevreden mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Sprietje:

Beste blazer

 

Ik zit ten zuiden van Cartagena en heb al 8 jaar draadloos internet zoals jij schetst.
Ik zit hier in een buitengebied en over (glasfiber)kabels hoef ik al helemaal niet te denken. Dat komt er nooit vanwege de bergen en de rotsachtige bodem.
Het draadloos internet wat ze in Spanje hebben, kennen ze niet in Nederland. Ze hebben er in Nederland wel proeven mee gedaan.

Het werk op 4GHz. In een dorp staat een zendmast en elke abonnee heeft een 4GHz antenne die vrij zicht moet hebben op de zender. De antenne/zender van de abonnee bestaat uit een kastje met antenne als de afstand naar de mast niet meer dan 1-2km is of uit een schotel van 30cm als de afstand groter is en die beide goed naar de zender gericht moeten zijn.

Elke regio heeft meestal maar één aanbieder. Ik zit bij Netllar en heb 12mb snelheid en betaal €24,-/maand
Tja, wat vindt je er van.
Laat ik voorop stellen dat er weinig andere mogelijkheden zijn. Vroeger had ik internet via de telefoonlijn samen met mijn buurman maar dat was walgelijk duur en de snelheid op de lijn was maar 1mb/s.
Dan had je nog de optie, internet via de satelliet, maar dat is ook een dure bedoening en het verbruik is gelimiteerd.
Ik heb in al die jaren wel vaak uitval gehad maar dat kwam omdat het draadloze systeem een enorme vlucht heeft genomen. Er kwamen steeds meer klanten bij en steeds moest de installatie uitgebreid worden, met zwaardere apparatuur, zendmasten op betere (hogere) plekken enz. De laatste paar jaar gaat het best goed en kan ik me niet heugen dat ik uitval heb gehad. Ik ben er best tevreden mee.

 

4G en Casa van Orange is geen optie?

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4G en Casa van Orange zit een limiet op van 50Gb, dat is zo weg als je online streams gaat zitten kijken.

 

En Netlar zit hier ook in mijn omgeving maar dat is een verschrikkelijk bagger bedrijf, en de routers die ze neerzetten storen verschrikkelijk.

 

en blazer Google simpel eens  op "fibra guardamar - Rojales" dan kom je vanzelf elreydelafibra tegen vrijwel bovenaan of bovenaan in de resultaten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

allen bedankt voor de tips , heb vandaag besloten wimax internet te nemen via dvblab , een kleine schotel van 30cm en een modem te laten installeren , morgen word het geplaatst.

volgens die man zit ik op een vrij goede locatie en ga ik een goed signaal binnen krijgen .

de meeste werken hier met zo'n systeem via verschillende aanbieders.

 

snelheid 10 Mbps en ongelimiteerd verbruik

 

het grote voordeel is dat ik het enkel hoeft te betalen als ik het gebruik , de minimum is wel per 30 dagen voor 19€ , hoeft dus niet per maand te zijn , maar kan vb. van 10/09 tot10/10 .

dus enkel kosten als ik hier ben , eenmalig 149€ voor de modem , antenne en plaatsing .

 

volgens mij werkt elreydelafibra met orange en movistar , maar er ligt nog geen fiber in onze straat , is ook vrij duur minimum ongeveer 35€ /maand vast met een contract en dus 12 maand te betalen of je het nu gebruikt of niet .

 

50GB er zo door , dat verbruik ik nog niet in Belgie , streamen of tv kijken via internet , gamen word hier niet gedaan door ons .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...