Ga naar inhoud


Kink FM komt terug


Satneef

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei T90user:

.....Ik woon aan een vrij drukke straat en met een stoplicht schuin tegenover, en dat betekent dat je voortdurend in de boem-boem-boem zit zonder een greintje melodie mee te krijgen.

 

....Maar goed, hier vezuipen we dermate in de stampie-stamp dat er voor andere belangrijke muziekstromingen nauwelijks nog ruimte is.

Stampie-stamp muziek bestaat al een tijdje en is nu eenmaal mateloos populair onder bepaalde type mensen, waarvan er heel veel van zijn(helaas) en het brengt veel geld in het laatje.

Bovendien brengt het een soort van evolutionair neveneffect effect met zich mee.

Doormiddel van moderne geluidsapparatuur kunnen jongeren zich op deze manier kenbaar maken naar het andere geslacht en geven zij aan dat ze geslachtsrijp zijn.

...een soort van bronstroep, zo zou je dat kunnen zeggen.

 

Wij ouderen ervaren dat als storend omdat wij inmiddels al voor nageslacht hebben gezorgd. 😄 ...de meeste van ons dan.

 

En ja, ook ik reed eind jaren '80 met grote huiskamerboxen rond in mijn Kadett met de ramen zo wijd mogelijk open, al luisterend naar rockmuziek.

Het feit dat ik destijds wat minder populair was bij de dames zou te maken kunnen hebben met de muziekkeuze, maar herrie maken en opvallen deed het.😂

 

 

aangepast door drz
  • Haha 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden zei drz:

omdat wij inmiddels al voor nageslacht hebben gezorgd. 😄 ...de meeste van ons dan

iedereen die belasting betaald en de volk verzekeringspremies zorgt voor het nageslacht...

behalve die verzekering zelf dan, die blijkt altijd te korten te hebben door verkeerd beleggen volgens doordacht bankadvies.

 

maar het zou voor die KINK FM niet graag hoort passelijk zijn "het station" niet op te zetten / "er op af te stemmen"

en de rest van die zorgeloze kids hun plezier te gunnen.

 

ik moet er niks van hebben en horen, ik heb spotify premium al 10 jaar

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei drz:

Stampie-stamp muziek bestaat al een tijdje en is nu eenmaal mateloos populair onder bepaalde type mensen, waarvan er heel veel van zijn(helaas) en het brengt veel geld in het laatje.

Bovendien brengt het een soort van evolutionair neveneffect effect met zich mee.

Doormiddel van moderne geluidsapparatuur kunnen jongeren zich op deze manier kenbaar maken naar het andere geslacht en geven zij aan dat ze geslachtsrijp zijn.

...een soort van bronstroep, zo zou je dat kunnen zeggen.

 

Wij ouderen ervaren dat als storend omdat wij inmiddels al voor nageslacht hebben gezorgd. 😄 ...de meeste van ons dan.

 

En ja, ook ik reed eind jaren '80 met grote huiskamerboxen rond in mijn Kadett met de ramen zo wijd mogelijk open, al luisterend naar rockmuziek.

Het feit dat ik destijds wat minder populair was bij de dames zou te maken kunnen hebben met de muziekkeuze, maar herrie maken en opvallen deed het.😂

 

 

 

Probleem is niet "wij ouderen ervaren dat niet als muziek" maar het gegeven dat er teveel mensen zijn die vinden dat ze de wijde omgeving rond hun auto ook maar meteen van die muziek moeten voorzien. En dan nog zou ik het niet zo'n groot bezwaar vinden als je de HELE muziek kon horen in plaats van alleen maar het ritme van de zware bassen terwijl de melodie niet mee komt. Ik zou ook muzieksoorten die ik wel graag beluister enorm irritant vinden als ik daarvan alleen de bassen zou horen en niet de rest. En dan heb ik het nog niet eens over het totaal asociale om in een woonwijk met vele slapende kinderen om 2 uur 's nachts of nog later met zoveel knalharde herrie door de straat te rijden. Je ziet met regelmaat politiewagens in de straat langskomen maar ik moet de eerste die zich zo misdraagt nog aangehouden zien worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei T90user:

Probleem is niet "wij ouderen ervaren dat niet als muziek" maar het gegeven dat er teveel mensen zijn die vinden dat ze de wijde omgeving rond hun auto ook maar meteen van die muziek moeten voorzien.

geluidoverlast kan dodelijke gevolgen met zich brengen, diverse erkende studies over gelezen

 

maar net als met roken, als er in de auto accessoire handel geld te verdienen is (ook voor die luide ontoelaatbare uitlaatsystemen) doet de wetgever niets aan het beperken van dat risico omdat omzet de BTW en Belasting met zich brengt

 

 

de politie is niet voor het beboeten van geluidoverlast producerende automobilisten dat denken mensen veel te snel

dat is de handhaving en die rennen liever weg voor agressieve en luidruchtige bendes ( p.s. die komen niet eens voor 23:00 uur)

 

de wetgever had reeds jaren geleden een naleven van de geluidproductie in decibel moeten vastleggen voor de APK keuring

en wel in de auto als buiten de auto met een verhoogde limiet voor de lage frequenties

 

maar dat betreft dus een ander topic dan Kink FM,

je kan inderdaad ook de smaak van diverse Aria liefhebbers aantijgen

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even ontopic te komen, nu luister ik de laatste tijd in de auto naar Kink en het valt mij op dat ik erg weinig 'stampie-stamp' muziek hoor, maar meer alternatieve muziek.

Een soort van NPO 3FM Alternative zeg maar.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Satneef:

Mensen wen er aan: Smaken verschillen!

 

Nee, het is meer een gebrek aan beschaving. Ik zou het niet in mijn gekke hoofd halen om anderen mijn muziekale voorkeuren op te dringen. Zoiets heet "een beetje respect voor je medemens kunnen opbrengen". Soms denk ik dat dat een steeds schaarser wordend goed is. Gelukkig zie ik dan ook nog wel momenten waarbij dat niet het geval is dus zo'n zwartkijker ben ik nu ook weer niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

geluidoverlast kan dodelijke gevolgen met zich brengen, diverse erkende studies over gelezen

 

maar net als met roken, als er in de auto accessoire handel geld te verdienen is (ook voor die luide ontoelaatbare uitlaatsystemen) doet de wetgever niets aan het beperken van dat risico omdat omzet de BTW en Belasting met zich brengt

 

 

de politie is niet voor het beboeten van geluidoverlast producerende automobilisten dat denken mensen veel te snel

dat is de handhaving en die rennen liever weg voor agressieve en luidruchtige bendes ( p.s. die komen niet eens voor 23:00 uur)

 

de wetgever had reeds jaren geleden een naleven van de geluidproductie in decibel moeten vastleggen voor de APK keuring

en wel in de auto als buiten de auto met een verhoogde limiet voor de lage frequenties

 

maar dat betreft dus een ander topic dan Kink FM,

je kan inderdaad ook de smaak van diverse Aria liefhebbers aantijgen

 

 

Ja en nee. Een wetgever die het aantal decibels wil vastleggen kan dat ten aanzien van een autoradio die voor dat doel gebruikt wordt zeker proberen te doen. Maar daar kom je tegenwoordig niet zo ver meer mee, omdat er bij veel mensen van alles aan hangt. Zo kun je erachter komen dat je navigatie apparaat zoals ik met mijn i-phone met Waze app meemaak een veel te gering volume afgeeft zodat de autoradio flink wat moet kunnen versterken om het verstaanbaar te maken. Of omgekeerd, dat je een mp3 speler erop aansluit die van zich uit al zo'n fors volume afgeeft dat de autoradio dat ver boven een acceptabel niveau brengt.

 

Om op Kink terug te komen: als mensen zo van die zender zouden genieten dat ze er het leven van anderen niet mee verzuren dan is er niets aan de hand, koptelefoons worden bij de vleet aangeboden voor wie het harder wil horen dan goed voor je gehoor is. Maar je moet dan wel bereid zijn wat empathie voor je medemens op te willen brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Net gestart en nu blijkbaar al zo succesvol dat er een tweede kanaal start: Kink DNA.

Vanaf 1 Mei om 10:00 uur 's morgens met als muziek new wave, punk, grunge, indiepop en de alternatieve klassiekers uit de 70's, 80's & 90's.

Bron: Broadcastmagazine

 

Aanvulling: Dit kanaal is alleen via de website en app.te beluisteren.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei erwinnaar:

Zeker, wie wil er nu naar vleesgeworden lachmachines luisteren bij pulp fm? 

Smaken verschillen nu eenmaal!Wen er dus aan! (of had ik erbij moeten zetten dat ditt nieuws niet voor erwinnaar is? 😛

Ik schrijf dit voor mensen die het wel interesseerd...

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kink DNA is inderdaad gestart,dit is de Enigma 2 link:

#SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:https%3a//21303.live.streamtheworld.com/KINK_DNA.mp3:Kink DNA
#DESCRIPTION Kink DNA

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...