Ga naar inhoud


Edision OS mio 4K UHD


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, John van Dreumel zei:

Edision OS Mio 4K

Zie mijn vorig antwoord

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan het zijn dat de tuner (ik gebruik tuner A), van de Edision MIO+ (maar ik ga er van uit dat deze tuner dezelfde is als die van de gewone Edision MIO), iets minder gevoelig is dan die van de sf8008? Ik heb namelijk heel af en toe blokjes op sommige zenders, waaronder die van de Franse Multistream op 5W, Terwijl ik hier vroeger geen last van had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog jammer is, dat de tuner B bij de MIO+ geen multistream ondersteunt. Ik ging er van uit dat tuner A en B beiden multistream aankonden en dat tuner A daarbovenop nog eens de S2X zenders op 33o ondersteunde. 
 

blijkbaar is de B tuner (de combi DVB-T2/C/S2) is dus maar een “domme” tuner zonder Multistream. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat toch duidelijk in de omschrijving dat tuner B een S2/T2/C is

- Type: 4K UHD E2 Linux Combo Receiver DVB-S2X + DVB-S/T2/C met Multi Stream Support
- 1 x Tuner DVB-S2X
- 1 x Tuner DVB-S2/T2/C😁

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op mijn edision enkel Tuner A DVBS-2x , Tuner DVB-T2/C

https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_2021_04/WP_20210410_14_55_36_Pro.thumb.jpg.26491fcf7848ac3146b29c420e3fa6b1.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Staat toch duidelijk in de omschrijving dat tuner B een S2/T2/C is

- Type: 4K UHD E2 Linux Combo Receiver DVB-S2X + DVB-S/T2/C met Multi Stream Support
- 1 x Tuner DVB-S2X
- 1 x Tuner DVB-S2/T2/C😁

Klopt. Maar een Multistream tuner is niet altijd een dvb-s2x tuner. Dit kan ook een dvb-s2 tuner zijn. Dat is nu net het onduidelijke. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje dat volgens mij niet enkel thuishoort bij dit topic maar evt voor alle OpenATV gebruikers nuttig kan zijn; 

 

Hoe kan ik op mijn EDISION Mio (met OpenATV 6.4) de functie van de "record" toets op de afstandsbediening zo aanpassen dat als ik op deze toets druk, er meteen een opname (van bijvoorbeeld standaard 120 minuten) wordt gestart. 

Als ik op de "record" toets klik, dan verschijnt er een menu met alle mogelijke opties om een opname te starten. Zeer fijn, dat er zoveel mogelijkheden zijn, maar naar mijn mening moet de "record" toets meteen een opname starten. Evt kan tijdens die opname, door bijvoorbeeld nog een keer op de "record" toets te drukken, of evt lang op de "record" toets te drukken, deze opties te voorschijn komen.

 

Ik zou zo bijvoorbeeld ook een opname willen stoppen door op de "stop" toets (het vierkant blokje) te drukken. 

 

Als ik naar het "key bindings" menu in openATV ga, kan ik op de "record" toets klikken en krijg ik een hele resem mogelijkheden om deze toets een functie te geven. Ik kan er zelfs de box mee uitschakelen als ik wil, enkel vind ik nergens mogelijkheden die met een opname te maken hebben + zie ik ook nergens alle reeds ingestelde mogelijkheden van deze toets die ik zou kunnen verwijderen of wijzigen. 

Heeft iemand van jullie hier meer ervaring mee? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw probleem... OpenATV6.4...

Soms komt het voor dat bvn geen signaal geeft op de ontvanger (alle andere zenders op astra1 wel). Dan herstart ik de ontvanger volledig en floeps, daar is bvn weer. 
Vandaag was het weer van dat. Ik klik lang op de "power off" toets van de afstandsbediening, het afsluit-menu verschijnt en ik klik op "herstarten". Dit wil zeggen, "volledig herstarten" dus niet enkel de e2 interface. 
ja hoor, BVN is weer keurig in beeld. nu zap ik naar de volgende zender in mijn persoonlijke zenderlijst (ITV HD, dus astra2) en de ontvanger begint een "bolleke draai" te doen. Rechtsboven verschijnt een draaiend cirkeltje dat aangeeft dat de ontvanger bezig is, (aan't nadenken, zeg maar)... De ontvanger zit op dit moment helemaal vast. Ik kan niets doen om dit te stoppen. Het enige wat me lukt is de stekker uittrekken en de ontvanger opnieuw laten opstarten. Dan komt hij automatisch weer op bvn uit, gezien dit de laatst bekeken zender was die de MIO heeft onthouden... 
Om een lang verhaal kort te maken, ik kan enkel bvn kijken. wil ik van zender wisselen loopt de ontvanger vast. Zelfs als ik gewoon naar ZDF HD wil zappen, wat op dezelfde satelliet zit, dus de schotel dient niet te draaien, loopt de ontvanger vast. Weer opnieuw stekker uit, stekker in. Als ik naar één HD zap, welke ik keurig in dezelfde favorietenlijst heb zitten maar wel IPTV is (overgenomen van de IPTV-mix die hier op het forum wordt geupdate) verschijnt het beeld op één HD, het beeld blijft doorlopen, maar de ontvanger zelf zit vast... 
Wanneer ik op bvn blijf staan en de ontvanger eens op de juiste manier wil laten uitschakelen, loopt ook hier de ontvanger vast... 
Oveerschakelen naar een ander image via multiboot.... De ontvanger loopt vast, met uitzondering dat na het uittrekken en opnieuw insteken van de stekker de ontvanger wel naar het andere image boot... Dus... Hoe kan ik dit probleem best oplossen? Ik heb nog nu nog net een back-up kunnen maken... Maar vrees dat dit niet veel zoden aan de dijk zal brengen... Ik vermoed dat de bug namelijk mee in het back-up zal zitten... 

Misschien nog interessant; bij het vastlopen kan ik de box ook niet meer benaderen via bijvoorbeeld e-channelizer... Ik dacht eerst aan een fout in de lame.db die een freeze veroorzaakt maar bij het terugzetten van de laatste, bij mijn weten werkende lame.db favorietenlijst, komt op de ontvanger dat de instellingen succesvol werden ge-update... Maar... je raad het al... Bij het zappen van bvn naar een andere zender.... Freeze...

Op het internet heb ik tot nu toe nog niemand gevonden die hetzelfde meemaakt. Bij andere mensen komt de freeze enkel voor bij het streamen oid... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké... Update; 

Wat radeloos ben ik vanalles beginnen proberen. Ik heb de zenderlijst geopend en zag dat er, na al die herstarten enkel epg data aanwezig was op bvn en op DW HD (deze zenders zitten op dezelfde transponder). Ik zapte naar DW HD en dit ging zonder problemen. Nadien naar een andere zender zappen gaf hetzelfde resultaat.. 
Ik heb dan in mijn instellingen => EPG => Instellingen => Automatisch actualiseren "Nee" ingesteld ipv "ja"... Ik heb deze instellingen bevestigd met de groene knop en heb de ontvanger op een normale manier kunnen herstarten. Guess what... probleem opgelost...  Geen idee wat er exact aan de hand was... Maar voorlopig is dit opgelost... 

Hopelijk kan ik hier iemand mee helpen die mogelijks ooit eens tegen hetzelfde probleem aanloopt... 

Het blijft me toch iets vreemd... Die enigma2 receivers... Geweldig wanneer deze perfect werken... Maar als er eens iets misloopt moet je toch eens flink beginnen nadenken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Met de Edision Mio 4K of Mini 4K.
Is het mogelijk om een andere afstandsbediening te selecteren van bijv Mutant, Formuler, Zgemma etc  in menu 'Input Device'

4097_0_1001_3BC4_A415_42E_0_0_0_0_20210608234845.thumb.jpg.8fd2509b18f7a9a8c0135161640c84e2.jpg

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Misschien niet helemaal op de goede plek, maar is er iemand van jullie die ervaring heeft met de Edison OS Mini 4k, het kleinere broertje van de OS MIO 4K? Ik ben op zoek naar een basis 4K receiver die OpenATV draait, 1 kaartlezer heeft en 1 tuner heeft. Meerdere tuners is niet nodig, maar hij moet wel klein zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Jassy zei:

Misschien niet helemaal op de goede plek, maar is er iemand van jullie die ervaring heeft met de Edison OS Mini 4k, het kleinere broertje van de OS MIO 4K? Ik ben op zoek naar een basis 4K receiver die OpenATV draait, 1 kaartlezer heeft en 1 tuner heeft. Meerdere tuners is niet nodig, maar hij moet wel klein zijn.

Van de Mini 4K ken ik niets. 
De MIO+ 4K vind ik wel goed werken. Is volgens specificaties 10mm dieper dan de MIO. Wel even breed en even hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...