Ga naar inhoud


Edision OS mio 4K UHD


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel enkel Astra 28,2°(Freesat zenders) , 53cm wok  achter het raam :)

Met software heb ik geen kennis , daar ik altijd FTA heb gekeken !!

Dit is mijn eerste enigma ontvanger !!

Ik heb ooit 1 jaar TV Vlaanderen gehad , tot je VTM-programma's online kon kijken !!

Betaal TV interesseert me totaal niet !! Ook voorgeprogrammeerde settingslijsten zeggen me niks !!

Binnenkort heb ik een andere draaibare schotel ivm feedhunting en nieuwe zenders ,

en af & toe FTA kijken , da's't enige da'k feitelijk nog doe met TV kijken :)

In elk geval mercikes , ik ga het allemaal eens eerst rustig bestuderen :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat

Ik heb momenteel enkel Astra 28,2°(Freesat zenders) , 53cm wok  achter het raam :)

Met software heb ik geen kennis , daar ik altijd FTA heb gekeken !!

Dit is mijn eerste enigma ontvanger !!

 

Verklaart héél veel cookie monster.

-Zet je schotel buiten en neem een deftige schotel ( 60 cm ) is genoeg voor de Astra 28,2E.
-Als je geen kennis hebt van hoe een Enigma2 ontvanger werkt en ook niet over het bijpassend software gebeuren , leer het eerst vooraleer je onzinnige postings neerpoot.
 

Ik heb even een blindscanning uitgevoerd met de Edison OS mio 4K en aangegeven om eerst alle zenders te wissen. Het resultaat vindt je in bijgaande screenshots. Vergelijk even met hetgeen jij ontvangt met je "prutswok achter een raam" . ;)
 

ScreenShot013.jpg

ScreenShot014.jpg

ScreenShot015.jpg

ScreenShot016.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CS heeft uiteraard een goed punt ;) zonder goede schotelopstelling zou je zomaar zenders niet kunnen ontvangen.

Eerder postte jij jouw 'verbeterde' ontvangst van de transponder 10936V met 9db..

 

Da's dus redelijk mager vergeleken met mijn opstelling (80cm schotel Noord-Oost Nederland).

Maar het kan zijn dat je geen buiten-optie hebt, dat weet ik niet.

Signaal.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om mijn raam open te houden is ook geen optie , 's nachts is't toch nog te koud !!

Nou , ik heb een draaibare Gibertini 120 op't dak (appartement) ,

maar die is nog niet aangesloten , binnenkort wel !!

En dat ik wegens mijne kleine noodschotel problemen zou hebben

om zenders te wissen of te bewerken , klopt niet !! De software in de ontvanger is't probleem !!

Ik moet nog wel't een en 't ander leren , dat klopt !!

Mijn 53cm wokje , het is mooie oplossing voor wie buiten geen schotel kan of mag zetten :)

Ook bewijst het dat je geen grote schotel nodig hebt voor deze Astra 28,2°E :)

De afgelopen dagen , regen of bewolkt ALTIJD had ik beeld !! :)

 

8 uur geleden zei Crazy Sat:

Ik heb even een blindscanning uitgevoerd met de Edison OS mio 4K en aangegeven om eerst alle zenders te wissen.

Ik heb ALLE zenders uit elke lijst letterlijk gewist , terug een blindscan gedaan ,

en terug enkele niet gevonden transponders handmatig ingevoerd !!

Vervolgens zenders waar ik geen interesse in heb , die gewist , en ….

deze komen na een tijdje vanzelf doodleuk terug in de lijst te staan !! Versie: OpenATV 6.2 !!

De OpenATV 6.3 en openPli 7.0 link heb ik inmiddels op een USB-stick staan ,

met dank aan putemmer , Geplaatst op zondag om 16:23

 

En ja , eerst alles uitsnuffelen , daarna pas software op de ontvanger plaatsen !!

Ach , ik ben niet de snelste , nooit geweest , ook niet op school !!

Ook met computers ben ik geen crack , maar ach !!

En dat ik enkel FTA wil kijken , is geen domme uitspraak !!

Ik wil gewoon sporadisch TV kijken , daar heb ik deze ontvanger voor gekocht ,

maar blijkbaar deugt openATV 6.2 niet , de bugs in de software zijn ergerlijk zelfs !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eutelsat 33E @ 33.1° East

Daarstraks een keertje de antenne richting 33° Oost gedraaid , en ….

alhoewel de Franstalige zenders mij niet interesseren , yep …. , DVB-S2X is ok :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ook deze Edision Mio 4K gekocht, maar slaag er niet in om Cccam te installeren.

Er staat openatv 6.2 op.  Als ik het ‘softcam-feed-mipsel_1.0_all.ipk’ bestand laat uitvoeren, zegt hij "0 bestanden geinstalleerd vervangen of verwijderd.  Het softcam

menu wordt dus niet zichtbaar   Wil iemand mij helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat een verouderde ipk (net als je gekozen image). Misschien eens zoeken naar softcam-feed-universal_2.0_all.ipk?

aangepast door Dreeke

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen werken ipk kan vinden dan kan je nog twee dingen doen:

- of OpenPli er in zetten en daar kan je via Applicaties CCcam (of OSCam) er in zetten.

 

- of je kan op OpenATV OSCAM installeren: op de site van de satellietclub van deTransponder kijken want daar staat Downloads -Specials en dan 'het plaatsen van een softcam in OpenATV (OSCam met name)'. Maar hierin is geen CCcam te downloaden. Wel OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Ik heb ook deze Edision Mio 4K gekocht, maar slaag er niet in om Cccam te installeren.

Er staat openatv 6.2 op.  Als ik het ‘softcam-feed-mipsel_1.0_all.ipk’ bestand laat uitvoeren, zegt hij "0 bestanden geinstalleerd vervangen of verwijderd.  Het softcam

menu wordt dus niet zichtbaar   Wil iemand mij helpen aub?

 

Is een oud mipsel , gebruik even deze. Het ipk bestand in de tmp map plaatsen en handmatig installeren.

 

 

softcam-feed-universal_3.0_all.rar

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, met jullie ipk's werkt het wel. Ben een stap verder.dank je wel hiervoor..

Heb ook oatv 6.3 erop gezet.

Maar weten jullie op onderstaande vragen ook een antwoord:

Ik krijg m'n tvv kaart niet werkende, nochtans draait de cam. Moet ze met de chip naar boven of naar onder :)?

Ik kan enkel 2.3.2 installeren. kende deze niet. Ik had vroeger 2.3.0  Hoe kan ik deze installeren? of 2.2.1 bvb...

Ik vind toch m'n draai nog niet direct met OATV. Had vroeger Openpli: Bijzonder handig vond ik de cccam lijninfo die kwam telkens je een zender kiest. Kan dit ook met openatv?

Als ik openpli overweeg te installeren ga ik nog hbbtv hebben op de zenders die het meegeven (ard, zdf...)?

Het knopje "portal" op de remote heeft aan "mediaportal niet geinstalleerd". Hoe doe ik dat en met welke file...?

Mochten jullie nog tips hebben omtrent interessante plugins of allerhande, please shoot...

 

 

aangepast door kaarsenbril
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei kaarsenbril:

Heb ook oatv 6.3 erop gezet.

Maar weten jullie op onderstaande vragen ook een antwoord:

Ik krijg m'n tvv kaart niet werkende, nochtans draait de cam. Moet ze met de chip naar boven of naar onder :)?

meestal in de bekende receivers naar beneden

Ik kan enkel 2.3.2 installeren. kende deze niet. Ik had vroeger 2.3.0  Hoe kan ik deze installeren? of 2.2.1 bvb...

op zoek gaan naar de softcam als IPK in het internet maar ik zou toch oscam gebruiken.

Ik vind toch m'n draai nog niet direct met OATV. Had vroeger Openpli: Bijzonder handig vond ik de cccam lijninfo die kwam telkens je een zender kiest. Kan dit ook met openatv?

de skin is aanpasbaar en/of uitbreidbaar opdat je dergelijke info in beeld krijgt

Als ik openpli overweeg te installeren ga ik nog hbbtv hebben op de zenders die het meegeven (ard, zdf...)?

dat werkt gewoon goed met OpenATV en met Openpli 7.x

Het knopje "portal" op de remote heeft aan "mediaportal niet geinstalleerd". Hoe doe ik dat en met welke file...?

dat ligt aan het image

Mochten jullie nog tips hebben omtrent interessante plugins of allerhande, please shoot...

 doe het effe zo in rood is het antwoord

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat

TVV werkt niet in combi met CCcam 2.3.2

 

Onzin. TVV werkt hier perfect met CCcam 2.3.2

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...