Ga naar inhoud


Internet Tv Vlaanderen via Fritzbox


Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijd internet via Tv Vlaanderen.

Komt binnen via telefoonlijn.

Eigenlijk best snel en stabiel signaal. Ik stream er Netflix 4K over zonder problemen, terwijl mijn huisgenoten zitten te internetten en vaak filmpjes streamen. De max snelheid is 100mbps down.

Nu lijkt ik die snelheid te kunnen halen (zie afbeelding attainable throughout). Om een of andere reden blijkt de snelheid naar 70mbps te zijn afgetopt.

Tv Vlaanderen zegt dat dat zou zijn om te zorgen voor voldoende stabiliteit. Eigenaardig want snelheid schommelt amper en gaat af en toe eens naar 99700.

Iemand raad om de aangeboden snelheid volledig te kunnen benutten?

 

Dank!

IMG_20190101_114719.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben niet deskundig op dit gebied, en woon ook niet in Belgie. Wat mijns inziens belangrijk is, is de lengte van de koperen leiding en daarmee de hoeveelheid storing op die leiding. Sinds enkele jaren hebben wij snel internet (vdsl). Hier in de wijk zijn daartoe vele kasten op straat gezet. Glasvezel naar die kasten toe en vandaar de oude koperen tel. leidingen naar de huizen. Ik schat dat wij zo'n 100 a 200 m van zo'n kast zitten. Geen probleem dus met snel internet. Dat was voorheen niet mogelijk toen de afstand naar de tel. centrale enige km bedroeg.

Kortom, hoe lang is uiteindelijk je koperen leiding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei boudeman:

Ik ben niet deskundig op dit gebied, en woon ook niet in Belgie. Wat mijns inziens belangrijk is, is de lengte van de koperen leiding en daarmee de hoeveelheid storing op die leiding. Sinds enkele jaren hebben wij snel internet (vdsl). Hier in de wijk zijn daartoe vele kasten op straat gezet. Glasvezel naar die kasten toe en vandaar de oude koperen tel. leidingen naar de huizen. Ik schat dat wij zo'n 100 a 200 m van zo'n kast zitten. Geen probleem dus met snel internet. Dat was voorheen niet mogelijk toen de afstand naar de tel. centrale enige km bedroeg.

Kortom, hoe lang is uiteindelijk je koperen leiding?

Geen idee hoe lang eigenlijk. Ik weet dat de kast met glasvezel hier ongeveer 100 meter vandaan staat.

Wat me wel opvalt is dat de attainable throughput waarover ik spreek geen theoretische waarde is, maar een waarde die de modem meet. Ik concludeer dat uit het feit dat het geen statisch getal is maar een getal dat elke paar seconden een heel klein beetje wijzigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij koper en (V)DSL ontstaat er overspraak, indien op een of meerdere van de andere aderparen in de grondkabel ook internet gebruikt wordt.

 

Er is dus geen sprake van een statische situatie.

 

Je modem wordt ingetraind op een snelheid waarbij nog een foutloze overdracht van het signaal gewaarborgd is.

Die is dus lager als de maximaal mogelijke snelheid.

Zelf kan je niets doen, je kan alleen de provider vragen jouw aansluiting handmatig op een hogere snelheid te zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orgeldandri,

je kunt ons vragen, maar je kunt ook je provider bellen en vragen of er storingen zijn............

zoals blitz10 uiteindelijk ook deed en men ontdekte dat er iets niet correct was gepatched in de kast

(zelfde heb ik ook meegemaakt in Amsterdam gewoon kabeltje verkeerd in de centrale en een slecht contact in de telefoondoos)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de provider krijg ik zeer eigenaardige info. Vroeger was de throughput lager. En toch had ik een een snelheid van rond 85.

Ik vind het raar dat de max snelheid echt op een rond getal staat ingesteld.

Tv Vlaanderen is de zgn provider. Maar wanneer ik snelheidstesten doe, zegt dat programma dat ik op EDP-net zit.

Van TV Vlaanderen krijg ik ontwijkende antwoorden.

EDP zegt me dat ze niet op de hoogte zijn dat het internet dat TVVlaanderen aanbiedt van hen zou komen.

Ik had via dit forum gehoopt op info die ik had kunnen gebruiken om mijn provider te kunnen overtuigen mijn internet-kraan volledig open te draaien.

Dank voor alle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...