Ga naar inhoud


Turksat 4a East Beam wat zijn de mogelijkheden


Xerius

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Ik heb onlangs een Visiosat SMC 120 schotel aangeschaft om paar kanalen op Turksat 4a East Beam te kunnen ontvangen.

zoals; 

ATV HD, ASPOR

SHOWTV HD

KANAL 7 HD.

 

Nu lees ik uitlopende verhalen, met OMT's WR75  lnb's Gibertini feedhorns.

Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.

 

Wat zijn jullie ervaringen?

Zijn er mensen die ongeveer met hetzelfde configuratie East Beam transponders ontvangen? 

ik woon omgeving Enschede.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Koop een schotel van 1,80m, je kan met geluk het nog vinden op tweede hands verkoopsites. Vooral op Duitse verkoopsites is de kans wel redelijk groot dat je een schotel van 1,80m vindt. Zelf ben ik in de toekomst ook van plan om een schotel van 1,80m te kopen om de east beam te ontvangen. 

 

Bijvoorbeeld een tweede hans Laminas schotel van 1,80m kun je voor 250-300 euro wel vinden op de Duitse verkoopsites.  Of wil je een nieuwe?  Voor 550 euro kun je het in de Duitse webshop kopen. 

 

Alleen weet ik niet zeker of je de East Beam goed zal ontvangen maar bijvoorbeeld @satkijker die kreeg met zijn schotel van 180cm vanuit zijn locatie gem 82% signaal op Atv HD...  

 

Wat je ook kan doen dat is zelfs een betere optie,  overstappen naar Digitürk. Voor 130 euro per jaar krijg je alle zenders te zien (exclusief sport zenders zoalz NBA etc..) 

Digitürk zit op Eutelsat 7 graden oost! 

Als het lukt om 7 graden oost met je huidige schotel te ontvangen, zal ik dit zeker doen want je krijgt ook de zenders te zien die op de Turkey Beam van Türksat 4A zitten, zoals Tv8 en die is vanuit Nederland niet te ontvangen!  Sterker nog de Turkey Beam is niet te ontvangen vanuit Nederland met een schotel van 120 cm!!!! Heel misschien met een schotel van 1,80m maar dat alleen als je heel zuidelijk dicht bij Duitsland op een platteland woont!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tegen ons vertelde dat je de East Beam van t4a wilt ontvangen voordat je deze schotel aanschafte dan hadden we jou proberen te overhalen om een schotel van 1,80m aan te schaffen.  het ontvangen van de east beam is niet het probleem dat lukt met een schotel van 1 meter ook wel, alleen dat hangt af van je locatie en je leefomgeving natuurlijk ..  maar de probleem is de zenders ontvangen! 12053 H 27500 5/6 krijg je wel binnen en 12422 H 30000 3/4 ook wel maar de overige tp's wordt een probleem. Daarom is een grote schotel van zeker 180 cm wel handig te nemen want dan weet je zeker dat de ontvangst goed is en heb je misschien zelfs nog regenreserve erbij! 

 

Kijk maar eens op flysat en dan naar türksat. En daar naar East Beam van Türksat 4a. Zul je erachter komen hoe groot schotel je nodig hebt! En het feit is dat hoe zuidelijker je woont deste kleinere schotel je nodig hebt! 

 

Ik zal als ik jou was toch denken aan een schotel van 1,80m en die gebruiken voor de 4A east beam en jou huidige schotel gebruiken voor Türksat. Of stap over na Digitürk maar zorg wel ervoor dat je schotel draaibaar is, zo kun je en naar Türksat kijken en naar Eutelsat 7 (Digitürk). Op Eutelsat heb je beperkt aantal Turkse zenders vergelijken met Türksat. 

 

denk er over na zal ik zeggen,

Groetjes Rick. 🙂

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Gibertini feedhorn zou ik niet nemen. Die is gemaakt voor een schotel met een f/D-verhouding van 0,66 terwijl de Visiosat SMC 120 een f/D-verhouding heeft van 0,57.
Omdat je ook transponders met een lage SR wilt ontvangen, adviseer ik je de nieuwe lnb van Inverto, zie: http://www.inverto.tv/lnb/362/single-universal-40mm-pll-lnb
Die heeft ook een grotere feedhorn dan normaal. De diameter is 69mm i.p.v. 59,5mm en heeft een scalarring meer dan standaard.

En voor de prijs hoef je het niet te laten. In Duitsland zie ik hem voor €7,90.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Sprietje:

Een Gibertini feedhorn zou ik niet nemen. Die is gemaakt voor een schotel met een f/D-verhouding van 0,66 terwijl de Visiosat SMC 120 een f/D-verhouding heeft van 0,57.
Omdat je ook transponders met een lage SR wilt ontvangen, adviseer ik je de nieuwe lnb van Inverto, zie: http://www.inverto.tv/lnb/362/single-universal-40mm-pll-lnb
Die heeft ook een grotere feedhorn dan normaal. De diameter is 69mm i.p.v. 59,5mm en heeft een scalarring meer dan standaard.

En voor de prijs hoef je het niet te laten. In Duitsland zie ik hem voor €7,90.

 

 

Zou dit beter moeten zijn dan de Black Ultra? Ik zie namelijk dat Black Ultra 5dB meer conversion gain heeft dan de nieuwe lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je nog een andere optie en dat is over iptv kijken... Je kan van iedere zender,  de livestream via hun orginale site en/of via youtube vinden en dat link kopieren naar je box en  op  je box gaan bekijken. Bijvoorbeeld van Habertürk is de livestream kwaliteit enorm goed! Het wordt in Full HD kwaliteit uitgezonden. Dit stream zit op YouTube. 

 

Maar is dit echt wat je zal willen? Als je geen geld wilt uitgeven is dit optie acceptabel. Ik zal er zelf twee keer eroverna denken want; het vreet data! Bij hd zender streamen binnen half uur verbruik je zo 10 gb..., de beeld en of geluidskwaliteit is slechter dan bij schotelontvangst. Dat is een feit. Het kan soms heel weinig schelen maar er is wel verschil in kwaliteit. Dan zit je met de probleem dat je iedere dag de links moet verversen en dus iedere dag bijvoorbeeld via DreamEdit zenderlijsten moet downloaden op je pc, de link(s) moet aanpassen <! Dit moet je bij elke link doen en dan iedere dag!> en dan terug sturen naar je box. Ook moet je rekening houden dat niet elke streamformaat wordt ondersteund of lekker werkt op je box. Bijvoorbeeld  ts of m3u en m3u8 werkt wel goed, meestal werkt rtmp ook goed.... 

 

Het is gratis maar je hebt er meer werk mee! 

 

 

Veder hoop ik dat je beetje goed signaal hebt op de 4A east beam met je schotel en vooral wat regenreserve hebt, vanuit jou leefomgeving en locatie want zul je wel nodig hebben met dit weer! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Sprietje:

Voor die grote schotel denk ik wel.

Maar ze kosten beide geen drol. Dan neem je ze toch beide, dan kun je het zelf uitproberen.

 

Premuim en de Ultra heb ik al, ik ga gewoon een gokje wagen. bedankt voor je antwoord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Sprietje:

In Nederland bij een grote Duitse onderdelenzaak hebben ze de nieuwe Inverto ook op voorraad en kost dan € 10,99 plus €4,99 verzendkosten. Vanaf €25,- geen verzendkosten.

 

Ik zag het, ik ga voor de quattro icm. multiswitch

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eindelijk heb ik de schotel van het weekend kunnen installeren.
Echter geen east beam ontvangst :( hoogst gemeten signaal op 12054H was 21% met een satfinder.

Ik ben bang dat ik toch een grotere schotel moet nemen.

 

Wat me wel opviel was dat de PLL LNB van Inverto veel beter ontvangst had dat de black premium

 

94% tegenover 60% op SHOWTURK 11045H

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dit zijn veelbelovende berichten.
De Inverto Premium is net niet de top zoals de Inverto Black Ultra maar zit er toch dicht bij.
Als jij nu merkt dat deze Inverto Premium PLL-lnb 94% haalt tegenover 60% voor de Inverto Black Premium, dat is dat toch een enorme verbetering.
Dat geeft al wel aan waarom Inverto de hele Black Premium serie heeft laten vallen en daar de Premium PLL voor in de plaats heeft gebracht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Daar zijn we dan weer :)

Nu met een Channel Master 1.8m schotel.

 

Na een lange zoektocht heb ik een kunnen scoren op welbekende 2e hands site van NL.

Voordat ik hiermee begin, zit ik met het volgende;

 

Moet ik de feedhorn + LBNF gebruiken wat erbij is geleverd, of gewoon de PLL LNB eraan hangen?

PLL geeft betere signaal waarden op lage S/R echter is de vraag of die het volledige schotel gaat benutten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...