Ga naar inhoud


Dm525 of vu+ of toch iets anders? Advies gevraagd


ehlen000

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Na een jaar of 10 afwezig te zijn geweest ga ik toch weer een schotel kopen.  Nu twijfel ik over een dreambox 525HD of een vu+ zero 4k.... maar ik zie ook veel andere merken hier op het forum zoals sab en Samsung maar kan niet goed vinden of die nu van nieuwe images en plug-ins voorzien kunnen worden of niet.....

 

Heeft iemand een goed advies?

 

Wat ik zoek? Een snelle stabiele ontvanger, met wel wat hobby mogelijkheden maar hoef niet meteen alles......liefst zo om en nabij 100,-

Voor het gezin moet ie gebruikersvriendelijk zijn en snel zappen, ikzelf wil wel es wat freubelen😁

Wil graag een mogelijkheid om zelf een hd in te bouwen of later aan te sluiten. Dual tuner zit niet echt in mijn budget. 

Ik zie de dreambox 525 hd voor 107,- en de vu+ is wel 4k, maar zit meteen op 150,-

Wat betreft beeldkwaliteit..... we hebben nu digitenne dus het zal altijd beter zijn dan wat ik nu heb.

Natuurlijk moet de kaart erin kunnen. Een ci- slot ben ik nog niet uit voor mezelf😏 

 

Hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb gesteld en dat iemand wil/kan helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb beide in die hoedanigheid.. Een DM525-Combo dus mét DVB-S2 én DVB-C/T2. Zo heb je het beste van 2 werelden: je kunt de satelliet gaan herontdekken en tegelijkertijd gebruik maken van digitale kabel of het nieuwe Digitenne (alleen ongecodeerde zenders)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een aankoop advies wilt kun je natuurlijk elk model en type belichten

het is verstandiger dan om een andere titel te kiezen, want je topic heeft nu niks meer met die twee receivers van doen

 

of je schrijft: ik weet het niet, wat is raadzaam....?

en dan gaan we enkele maanden antwoorden geven waar je niets mee doet.

 

koop een nieuw model voor 4K met minstens een tuner slot dat je kunt vullen naar keuze

dvb-s2 singel of twin

dvb-c/t single of twin

dvb-t2

want de 4K receiver geeft ook zonder 4k ontvangst beter beeld

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Xtrend kopen is de minst verstandige optie.. Dit merk is failliet en wordt door een nieuwe retailer aangeboden zonder enige vorm van support! Tevens zit daar een security board in wat bij lege batterij je box volledig waardeloos maakt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de adviezen.......de Xtrend leek al  te mooi om waar te zijn en is dat dus helaas ook :-), dank je Mimisiku voor deze tip.

 

De HD versies laat ik afvallen op advies van o.a. Tonskidutch ( ik doe zeker wat met de reacties :-)) waardoor de shortlist tot nu toe er als volgt uitziet:-).

 

1. XSARIUS REVO 4K UHD TWIN SAT (is wel wat duurder maar heeft interne HD, en CI+)

2. Octagon SF8008 DVB-S2x en DVB-C/T2

 

Kijk ik naar prijs-prestatie, dan denk ik dat de Octagon het meeste biedt voor het geld. Dank je voor de tip Ben40. De Xarius is 50 euro meer maar kan interne HD en heeft een CI+ maar of dat 50,- waard is...... 

Versies met een leeg slot zijn allemaal erg duur..... 

 

Kortom, voor zover ik nu zie moet het de Octagon worden 🙂

 

Dank allemaal voor de hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, kwam net een gebruikte humax  uhd 4tune+ tegen maar lees goeie en slechte reviews. Vooral dat de firmware updates het apparaat steeds slechter maken. Heeft iemand ervaring met deze apparaten? Kopen of afblijven en voor een nieuwe octagon 8008 gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Humax is geen Open Source.. Je bent dus volledig in de handen van de fabrikant.. Zolang je met Open Source nog kunt kijken zou ik die apparaten links laten liggen...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM525-Combo (of andere ontvanger met een DVB-S2 en DVB-C/T2 tuner) zou handig zijn. Zo kun je met satelliet experimenteren en uit de omgeving de vrije DVB-T2 ontvangen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei ehlen000:

Knoop gehakt en net de octagon sf8008  met s2 en c/t2 besteld.

Paar daagjes wachten en dan aan de slag 😁

Misschien dit topic gelezen?

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...