Ga naar inhoud


Dm525 of vu+ of toch iets anders? Advies gevraagd


ehlen000

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op 28-1-2019 om 21:46 zei ehlen000:

🙂

 

Ik zoek dus een receiver met de volgende opties:
4k, S2X tunrer (extra tuner mag, maar is geen eis.)

CI+ slot

Linux

en liefst met inbouwmogelijkheid voor HD of SD voor opnemen

 

De mutant hd51 leek best leuk maar gaat overal uit de verkoop en is ook al een paar jaar oud. De opvolger, de hd60 heeft weer geen CI+.....

 

Volgens mij blijft alleen de VU+ zero 4k over, alleen heeft die geen PVR volgens de site 😞 maar sommigen schrijven dat ie CI+ heeft en andere zeggen dat dat er niet inzit......kom er echt niet meer uit......

 

De Gigablue 4k voldoet aan alle opties maar is 229 minimaal, dat is inderdaad weer de volgende prijsklasse 🙂 

 

en ik maar denken: zoek ff een receiver uit... zo gebeurd,.......

 

De Zgemma H7s lijkt wel aan de opties te voldoen...... kan die uit italie laten komen voor 152,-  maar dat model lijkt ook al een jaar of 3 oud? 

 

Groetjes,

Hallo, Ik zit met hetzelfde probleem als u .

De vu+zero4k vind ik ook niet ok, omdat ik een s2x + een dvbt2 tuner wil (combi). Een ci schacht heb ik nodig voor joyne of antenne tv ben er nog niet uit....

Wat heb ik dan nog als keuze???

aangepast door kaarsenbril
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja kaarsenbril.... ik heb alles vergeleken. Het enige wat echt alle eisen in leek te vullen was de xsarius revo, maar daar is de ci niet goed van.....

Wil je dan wel alle opties. Dan kom je bij een vu+ uno of een gigblue maar die zijn fors duurder. Tenminste. Zolang je ook 4k wil.

Ik heb uiteindelijk de vu+ zero 4k gepakt en ben er echt blij met. Snel, alles werkt, openpli erop gezet.... kan al meteen pauzeren enzo.... zelfs terwijl ik nog geen harddisk heb. Die koop ik later wel.....zapt snel en beeld is top.....

 

Ik heb geen spijt, ondanks de single tuner......

 

Voor 2 tuners, ci, harddisk mogelijkheid. 4k etc moet je echt minimaal 250 euro uitgeven en voor 100,- minder doe ik het wel met een tuner minder..... en als ik later toch meer wil, dan in de zero goed te verkopen omdat ie zo populair is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat pauzeren schrijft naar de flash als er geen HDD aanwezig is. Dat is ondanks de 4Gb dan wel rap vol.. Dus wel even oppassen...

@kaarsenbril

Met de DM525-Combo gaat dat prima. Enige 'nadeel' is dat je een externe HDD moet gaan gebruiken áls je ook wil opnemen.. Met de originele!! software is ook CI+ mogelijk. Let wel!! Ik heb alleen de Quantis 1.3 en de UPC CI+ modules getest en die werken. Buiten de Duitse CI+ modules die ook getest zijn is het niet zeker of een Joyne CI+ module ook werkt. Ik kan die satelliet niet ontvangen en heb geen Joyne CI+ module..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ehlen000:

Klopt helemaal. Ik heb ook getwijfeld over de dm525 combo, maar die doet weer geen 4k......

Inderdaad geen 4K maar dat zie ik de eerste 5 jaar ook niet van de grond komen qua zenders. Stel dat over 5 jaar 80% in 4K word uitgezonden heb je maar €30 per jaar afgeschreven op dat bakje.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dank voor jullie insteek, maar die DM525-Combo heeft dan weer geen s2x tuner, en ik had graag de vrije franse zenders genomen op 5West...

dus deze valt ook weer af

even samenvatten wat ik zoek:

- liefst prijsgunstig

-s2x tuner dus voor de franse op 5W

-dvb-t tuner  voor de "aardse zenders" (antenne TV ook de vrije grenszenders)

-ci slot (voor joyne of antenne tv, weet het nog niet exact)

-liefst enigma2  (het runnen van cccam)

 

de mutant51 voldoet denk ik, maar zoals al aangehaald hier is al tamelijk oud, weinig ram geheugen en verdwijnt van de markt...de opvolger hd60 heeft geen ci slot...

 

Ik weet het niet meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al gedacht aan de VU+ DUO 4K? 

 

Deze draait nu bij mij, want ik had precies dezelfde wensen als jij. 

Alleen niet de goedkoopste ontvanger. 

 

Kan je vullen met een DVB-S2X tuner en een DVB-T2 tuner. 

 

Toevallig is deze week op TotaalTV een test van deze ontvanger verschenen. 

 

Of kijk is hier: 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...