Ga naar inhoud


DM920 wel blindscan maar nergens signaal meting


Moustache

Aanbevolen berichten

Dag iedereen  , ik heb een probleem en had graag uw gedacht gehad. Ik heb een dm 8000 werkend met 6 koppen op een schotel van ik denk 110 cm met 3 switchen 8 of 9 in 1 en een eenvoudig ABCD. der zijn 4 kabels die naar beneden in de huiskamer komen 1 voor de tv ( FTA ) en 3 voor dm8000. Nu heb ik een dm920  ( 4 antenne aansluitingen ) aangeschaft en een scan laten uitvoeren met de originele image van dm en deze vond zenders en ik kon deze ook bekijken. Nu weet ik niet meer zeker maar de volgende dag kon ik de fta's niet meer bekijken signaal = 0 . Ik heb er een andere image op gezet, idem, de upgrade idem, ik ben met de box weergegaan naar de winkel en daar hebben ze de versie open tv 6.1 erop gezet en de test gedaan en zelfs opgenomen op de hdd. Ik kan een blindscan uitvoeren en een manuele scan en hij vind ongeveer 4000 zendenrs. Als ik in de signaal meting gaat kijken zijn er transponders met signaal sterkte varierend van  40 tot 99 %. Maar als ik in de zenderlijst een & of meerdere zenders ga bekijken is de signaalsterkte  telkens 0 nul . Epg werkt niet behalve op de 2 duitse zenders die de winkel getest heeft maar waar ik niets kan op zien. Heb je dit al voorgehad, als ik de 4 kabels terug op de configuratie zet van de dm 8000 en tv  werkt alles normaal. Moeten er andere koppen of switchen vervangen worden ? Voor ik weer gaan flashen met originele dm had ik graag uw mening gehoord. Bedankt op voorhand

 

Moustache

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedoel je soms open atv?

Als het met de 8000 lukt, ligt het niet aan de installatie.  Probeer eens tuner per tuner aan te sluiten en correct in te stellen.

Ipv de blindscan kan je een manuele scan per sat proberen.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel blindscan als manuele scan worden er zenders gevonden en ook opgelagen dus normaal zou ik toch een signaalsterkte moeten zien als ik een zender wil selekteren , de image is idd  open atv versie 6.1. Ik zal morgen alles terug van Nul beginnen met een originele image zonder HDD en zonder de 2 module dan heb ik maar 2 antenne ingangen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geven de zenders die werden gevonden in de winkel? (ook geen beeld?)

 

-probeer eens alle tuners uit te schakelen uitgenomen eentje waarvan je zeker bent dat hij goed ingesteld staat en correct aangesloten is (desnoods maar 1 satelliet)

-Lukt het dan om een fta zender te kijken , of krijg je een melding?

 

(zou met openatv en met HDD moeten lukken)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Iedereen , Ik vermoed dat ik het probleem gevonden heb . Ik heb alles eruit gehaald ( hdd en de 2 module ) en heb vervolgens alles stap voor stap terug geconfigureerd. En wat blijkt je kan op 2 manieren de zenders configureren namelijk via menu knob op de afstandsbediending en via de blauwe knob en vervolgens via het menu, als je dit via het laatste doet past hij automatisch de eerste instelling ook aan Ik heb wel de andere configuratie op non gezet ( 2 de ingang ). Bedankt voor de resonse en de topic mag gesloten worden van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...