Ga naar inhoud


meerdere schotels vormen grote


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet niet of ik het moet geloven, maar vorig WE beweerde er iemand dat met een bepaalde opstelling van bv vijf 1m schotels ( ik geef die  1m gewoon als voorbeeld ) met een resultaat zou hebben als zou er niet 5 van 1 meter zouden staan maar bv 1 van 3 meter. Of zelfs groter. In hoever klopt dat en zo het klopt, hoe is dat te verwezenlijken en waar vind ik er meer info over?

Met dank

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden zei Denisdaf:

In hoever klopt dat en zo het klopt, hoe is dat te verwezenlijken en waar vind ik er meer info over?

Dat klopt... OK, met een voorwaarde, die niet echt gemakkelijk is te verwezelijken thuis.

Wat er moet gebeuren is dat de ontvangen signalen precies in phase met elkaar zijn, zodat je ze bij elkaar kan optellen. Dat kan je doen met golfpijpen van allemaal dezelfde lengte, en die dan "combineren" op 1 punt. Dat is een zeer secuur werkje, een paar millimeter (in relatie tot de Ku band) verkeerd en het is over. Ook moeten alle schotels precies naar dezelfde plek wijzen, kleine afwijking, en het signaal gaat uit fase lopen.

Ik weet van schotels tot 360cm die je gewoon kan kopen, en dat is een veel eenvoudiger, en goedkopere, manier om betere ontvangst te krijgen. Als je over schotels gaat praten zoals op de foto's van Sprietje, dan wordt het een heel ander verhaal.... 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, wel het is zoals bij de eerste foto dat hij het bedoelde. En, is het daadwerkelijk zo dat die schotels dan op een "speciale" of bepaalde manier zijn gelinkt om het resultaat te krijgen zoals gezegd? En zo ja, is dat voor Jan (of Denis) met de pet op haalbaar of niet? De persoon die het me vertelde is diegene waar ik al wel eens meer op het dakterras vertoefde in Albufeira. Maar zo het werkt en haalbaar is lijkt het me ook wat voor mezelf 10 km meer naar het noorden (vogelvlucht) in Portugal.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

At Big Fellow, Bedankt voor de begrijpelijke uitleg. Het zou juist zijn om die 3,60 niet uit zijn verpakking(ske) te moeten halen dat hij daarmee kwam aanzetten. BTW 360 cm is geen klein dingetje om op het dakterras van een woning te plaatsen hé. LOL. Temeer daar het gaat over een terras dat gemeenschappelijk is voor 4 appartementen. Bij mezelf daar in het zuiden zou dat minder een probleem geven doch wat ben je met een 360 als bv astra 2 ook daar niet mee te vangen is? En dat zou de bedoeling zijn samen met natuurlijk andere LNB's op diezelfde schotel.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik ondertussen op jou aangeven even gaan kijken. De mens kan toch mooie zaken maken hé. Alleen is het dan spijtig dat ze soms nadien zo staan te verkommeren ipv de mensHEID verder te dienen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...