Ga naar inhoud


Synology / Oscam


Tripleboy

Aanbevolen berichten

oscam_bielsko.png

 

Topic met Tips om de Synology Nas te gebruiken met https://nl.wikipedia.org/wiki/OSCam

 

Oscam voor Syno Nassen zijn hier te downloaden:  https://synology.nimloth.pl/

 

Open de Webinterface van de Syno / ga naar Package Center / Handmatig Installeren / selecteer het spk bestand dat je net hebt gedownload voor je specifieke NAS / na installatie vind je Oscam dan terug onder Packages/ en kan je daar op Open klikken voor de configuratie .

 

 

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Oscam toevoegen aan Pakketbeheer:

 

Ga naar Package Center > Instellingen > Pakketbronnen > Toevoegen

 

Vul in

Naam: Nimloth

Locatie: https://synology.nimloth.pl/

 

Een certificaat word ook aangemaakt

 

U krijgt wanneer beschikbaar dan de automatische updates voor Oscam binnen, met vermelding van de veranderingen.

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat je altijd backups moet maken vooraleer je wijzigingen doorvoert?

Leermomentje..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op ‎1‎-‎7‎-‎2019 om 13:21 zei Tripleboy:

mapje config even naar de harde schijf / stick kopiëren, kleine moeite, Backuppen is een essentie sinds tijden.

hoi

 

ik heb momenteel OScam draaien op mijn ds212j dit werkt perfect alleen mijn configs staan in dir.

/volume1/@appstore/oscam/etc/

hoe kan ik hier bij komen om deze config te kopieren voor backup voor dat ik ga update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het Syno forum geplukt

 

Je hebt natuurlijk de filestation die grofweg doet wat je bedoelt, en via telnet zou je eventueel kunnen inloggen en midnight commander installeren, maar in beide gevallen kun je alleen binnen de DS kopieren en dus niet naar de PC. Als het goed is staan er sowieso geen files in /volume1, daar horen alleen de shares te staan, en over het netwerk worden shares sowieso als aparte drives gezien.

Wat je nog zou kunnen doen is totalcommander op je PC installeren en intern via FTP inloggen op de DS. Totalcommander is eigenlijk de modernere variant van norton commander en heeft ingebouwde FTP mogelijkheden. Op die manier log je standaard in op niveau /volume1 en zie je alle shares in een oogopslag.

 

Een uitgebreide variant van Total Commander heet TCUP. Deze heeft ook een nederlandse webside.
Als je TCUP installeerd kan je gewoon als een soort uitgebreide verkenner door de DS bladeren en alle handelingen uitvoeren.
Zeeeer handig!
Registreren van het programma bij Ghisoft kost maar zeer weinig.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

als je een kopje koffie op je NAS zet, dan weet je ook niets over de software

 

hoe kom jij nu aan de kundigheid om Oscam op de NAS te zetten en niets over het gebruik ervan?

 

dus dat is gewoon lezen over de configuratie van de oscam.server (NAS) en van de oscam.client (satellietreceiver) middels de readers

thuis heeft je router er niets mee te maken

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

heb op mijn ds916 nu oscam 11572 staan

een vraag hoe kan ik oscam automatisch opnieuw laten opstarten bv  via scripts/OSCam execute script:

met een linux server gaat dat met crontab gaat dit ook met een synology ?

aangepast door fransken

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...