Ga naar inhoud


ADSL-router streamen op de camping zonder internet


VUplus

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben in het bezit van een Vu+ Solo2 en heb nog 2 oude routers staan. Het lijkt mij erg fijn als ik op de camping met een van deze routers naar mijn laptop kan streamen. Echter heb ik daar geen verbinding met internet. Thuis heb ik nu een proefopstelling gemaakt en helaas lukt mij dit niet. De VU wordt niet gevonden in het netwerk van beide routers.

Als ik de huidige router van de telefoonleiding loskoppel blijft deze de VU gewoon streamen. Maar deze router moet thuis aan het werk blijven.

Is verbinding met internet een must om de Vu met de router te verbinden?

De routers: Zyxel 2602 HW-61C en een TP-link TL-WR1043ND

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

hoe geraak je vanaf de camping zonder internet dan bij je solo?

 

of neem je hem mee naar de camping en wil je daar streamen? Als je een beetje moderne  laptop hebt zou je je solo een vast ip adres kunnen geven en je laptop ook en er een netwerk kabel tussen steken en streamen maar.

 

Of je kopieert je opnames naar je laptop en laat je solo thuis, dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

UTP cross-over kabel tussen laptop en sat ontvanger?

Wel dan even met de hand de lan adapter van je laptop configureren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken.

Het is idd de bedoeling om draadloos tv te kunnen kijken. De vu bekabeld aan de router en dan de laptop via wifi. Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het alleen voor elkaar als de router aan het internet hangt. Moet er op de router iets extra ingesteld worden als hij geen internet krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...