Ga naar inhoud


Ziggo smartcard oscam


INielsG

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik op de juiste plek ben maar ik heb een vraagje waar ik zelf niet goed uit kom.

 

ik kijk op dit moment tv op mijn PC doormiddel van mijn anysee en een irdeto kaart. (Abbo van een vriend uit oud ziggo gebied)

nu gaat die kaart er binnenkort mee kappen, dus heb ik een CI+ module aangevraagd maar nu heb in een nagravision kaart gekregen (oud upc gebied) deze doet het dus niet met anysee en met oscam. Nu heb ik gelezen dat hij wel kan werken met oscam en HDhomerun als je de boxkey en rsakey te pakken krijgt. Is dit mogelijk?

 

Is er een mogelijk om mijn nagra kaart werkend te krijgen zodat ik gewoon weer tv kan kijken via mijn pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Nagrakaart 'trouwt' met de CI+ Module. Dit is door Ziggo al geregeld bij uitlevering. Een CI+ module werkt uitsluitend op gecertificeerde apparatuur én een klein select deel van de hobby ontvangers.

 

VU+ ontvangers met VTi 9.0.3 of hoger. M.u.v. De oude Uno en Duo...

Dreamboxen van de nieuwe generatie met DreamOS 2.5

Mutant HD2400 met ciplushelper.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat zijn anysee geen ci+ module ondersteund. boxkey en rsa zijn wel mogelijk maar voornamelijk uit boxen  (pace, cisco, philips)  Bij een ci(+) module zou het evt. kunnen maar de kans is groot dat de module gesloopt wordt.  En nieuwere modules zijn vermoedelijk zwaarder beveiligd dus dan kom je er niet meer met bk/rsa.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Codx:

Ik denk dat zijn anysee geen ci+ module ondersteund. boxkey en rsa zijn wel mogelijk maar voornamelijk uit boxen  (pace, cisco, philips)  Bij een ci(+) module zou het evt. kunnen maar de kans is groot dat de module gesloopt wordt.  En nieuwere modules zijn vermoedelijk zwaarder beveiligd dus dan kom je er niet meer met bk/rsa.  


Hierbij weet ik 120% dat de anysee geen CI+ ondersteund de T7 heeft wel een ci ingang maar geen + ondersteuning. 
 

Het hoeft niet perse via de anysee te gaan. Dat ding is sowieso al super oud en ''gammel''. 
Ik ben gewoon opzoek naar een hele nieuwe wijze, om mijn CI+ kaart werkend te krijgen via maakt niet uit wat voor tuner zodat ik uberhaupt gewoon kan opnemen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien wat hij nu heeft is een DM920 wel een hele flinke overkill... Een simpele VU+ Zero 4K DVB-C/T2 met VTi voldoet al. De HDD van de PC kan hij mounten (scheelt weer een PVR-Kit). Via 'achteraf decoderen' komt hij nog een heel end....

Wil hij meerdere kanalen van verschillende zenders overlappend opnemen dan is een VU+ Solo 4K met DVB-C FBC tuner...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...