Ga naar inhoud


Triax heeft zijn schotels vernieuwd


Sprietje

Aanbevolen berichten


Zie dat deze al te koop zijn op een sat.shop.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik dat dat ik dat al geschreven had met de prijzen maar dat deel is niet over gekomen. Hier alsnog:

 

De nieuwe serie wordt op dit moment al door enkele satellietshops in Nederland aangeboden.
Ik zie prijzen van €34,95 voor de TDS 65, €42,95 voor de TDS 80 en €64,95 voor de TDS 100 maar sommige shops zijn veel duurder.

In België: €29,- voor de DTS 65, €39,- voor de TDS 80 en €59,- voor de TDS 100.
In het buitenland zag ik prijzen die veel lager waren. Zodra alle satellietshops deze schotels gaan verkopen, zullen de prijzen in Nederland nog wel zakken

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De elevatie afstelling middels de schuifmethode heeft inderdaad het manco dat je ineens "los komt" en dan teveel verschuift.

Of dat nu met de nieuwe schotels beter wordt? Ja wel qua eerste afstelling, maar hoe lang blijft dat zitten? Twee vleugelmoertjes op een brede schuif...zonder borging.

Het feit dat metaal vervormd wordt, zoals bij de knik in de oude arm, is juist ter versteviging. Het is niet voor niets dat een motorkap van een auto ook zo zijn buiglijnen heeft.

Wanneer een knik niet nodig is is een rechte arm inderdaad beter.

Over het algemeen ben ik tevreden met Triax. Een gemiddelde schotel voor een gemiddelde prijs.

Nog nooit vervormingen gehad omdat het pisbakkenstaal zou zijn, maar ik woon dan ook niet aan de Hollandsche kust he, maar in  het veilige binnenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Sab en Inverto  schotels hebben hier wel heel veel van weg 

ik denk dat er nu geen echte triax meer is 😥

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het bedrijf SAB  is waarschijnlijk overgenomen 

dus een echte triax zal je nooit meer kunnen kopen straks  sprietje 

post-46802-0-22852800-1501062163.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei smetje limb.BE:

het bedrijf SAB  is waarschijnlijk overgenomen 

dus een echte triax zal je nooit meer kunnen kopen straks  sprietje 

post-46802-0-22852800-1501062163.jpg

Triax is toch geen SAB?

Wat heeft het stoppen van ( delen van ) SAB hier mee te maken dan?

En hoe vaak heb ik niet in diverse berichten gezien dat mensen een SAB rail op een Triax schotel monteren en in de problemen kwamen!

Het lijkt me dan ook dat de zaken die SAB aangaan geen enkele invloed hebben op Triax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Triax 120 nu in Polen te koop

 

Lange tijd was er niets te horen over de nieuwe Triax 120 want die zou niet in Europa op de markt komen maar ik zie nu dat die in Polen te koop is.
Zijn afmetingen zijn 1113mm breed en 1230mm hoog. Dit is de buitenmaat dus de spiegel zal ongeveer 107cm breed zijn en 119cm hoog. Daarmee is hij groter dan zijn voorganger, de Triax AS-115 die 1030mm breed was en 1140mm hoog.
Ook de versterking is van de Triax 120 wat hoger, 41dB bij 11,7 GHz tegenover de Triax 115 met 40,2dB bij 11,7 GHz.
Hij heet de Triax AS-120 en kost in Polen €68,98
AS staat voor de kleur Antraciet in "Steel" uitvoering.

Of deze schotel nu dezelfde is als de Inverto 120cm, zie:  https://www.inverto.tv/dish/314/120-cm-steel-ku-off-set-dish-antenna-with-easy-fit-arm

is de vraag. De afmetingen en de technische gegeven zitten wel erg dicht bij elkaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Een 120cm schotel die geen fijnregelaar heeft voor de elevatie en geen zijarmen voor de ondersteuning van de LNB arm.

Na enkele jaren mag je deze schotel in de prullenmand gooien.

Dan is de Gibertini 125 toch een veel betere keuze dan die Triax 120 of Inverto 120.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...