Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor een mediaspeler/streamer


bigtwin

Aanbevolen berichten

Ik heb een Xtrend et10000 in de woonkamer, uiteraard met een CD abonnement.

Nou zoek ik een apparaat, waarmee ik vanaf die et10000 live tv en opnames kan streamen naar een 2e tv, waar geen sat bekabeling aanwezig is, maar wel internet, via wifi, eventeel bedraad (nog niet aangelegd, maar wel loze leidingen gelegd, dus wifi heeft de voorkeur).

Welk apparaat kunnen jullie me aanbevelen, die in ieder geval dit kan? Als hij nog meer kan, is dat mooi meegenomen. Ik had al wel interesse in de Nvidia Shield, zeker als daar binnenkort een update van komt, maar ik weet niet of hij in ieder geval dit kan.

Ik zou liefst niet via een laptop/hdmi gaan streamen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

NVidia Shield TV!!!!!!!!! of als goedkoper alternatief een Mi Box S. Op beide draait Android TV en dat is geweldig voor die toepassing. Netflix (in 4k), disney+ (in 4K), YouTube (in 4K), Amazon Prime, Plex (in 4K) en voor je streamen van je satellietontvanger Dream Player (die echt TE GEK werkt!):

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.cyberdream.dreamepg.player

 

Die 'update' is overigens nergesn voor nodig. Dè huidige versie en zelfs die uit 2015 zijn al perfect en veel beter gaat die nieuwe echt niet worden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nvidia Shield is Top!

Zelf gebruik ik op de Shield Kodi voor het afspelen van mijn films en series op de lokale harddisk omdat die de leukste bibliotheek heeft vind ik persoonlijk.

En inderdaad Dream Player werkt echt perfect, ik kan niet één nadeel aangeven met betrekking tot de Shield.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de Shield duur, en aangezien alles keihard gaat heb ik gekozen voor de mibox stukken goedkoper en ben tevreden. Kodi werkt ook prima op de mibox zelfde als chromecast. Enkel blijft het jammer dat er nog zo weinig uit is voor android tv daardoor blijft je keuze erg beperkt ook daardoor heb ik voor de goedkopere mibox gekozen. Mocht het niks worden met android tv heb ik zo weer een ander alternatief en blijft de schade beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...