Ga naar inhoud


Satelliet opnames via de tv-zender SWR van Andre Rieu.


Floppie

Aanbevolen berichten

Ik heb via de satelliet en de zender SWR opnames gemaakt van optreden Andre Rieu in Maastricht.

Het vreemde is dat ik de andere opnames van de zender wel kan kopiëren naar mijn laptop voor verdere bewerking maar de opnames van Andre Rieu niet.

Het lijkt wel of ze zijn beveiligd.

Aangezien ik een behoorlijke fan ben van Andre Rieu zou ik deze opname graag op mijn laptop willen bewaren.

Is er iemand hier die mij hierover iets meer kan vertellen en evt hoe ik die beveiligde opname wel naar mijn laptop kan kopiëren.

Koppel ik de externe harde schijf weer aan de satelliet-ontvanger kan ik de opnames wel afspelen,maar kopieeren naar de laptop,Hoe maar.

Graag advies of een tip.

Alvast bedankt hiervoor.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet waarom het bij jou niet werkt, maar ik heb het concert ook opgenomen en hier 

geen problemen met afspelen vanaf een Nas met de PC.

Voor eventuele bewerking gebruik ik TS_Doctor.

Ook mijn Dune HD mediaspeler speelt het zonder problemen af.

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uur geleden zei Floppie:

Is er iemand hier die mij hierover iets meer kan vertellen en evt hoe ik die beveiligde opname wel naar mijn laptop kan kopiëren.

Wat daarbij onontbeerlijk is, is dat je ons vertelt wat voor satelliet ontvanger en software je gebruikt.

 

Wat voor foutmelding krijg je, of hoe uit zich het niet kunnen kopiëren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je groot gelijk in.

Ik gebruik een Smart Titanium V2 sateliet ontvanger,deze ontvanger gebruikte ik altijd op de camping.

Helaas moesten wij het kamperen stoppen en heb ik de ontvanger slechts sporatisch gebruikt,maar weg doen nee.

Ik heb mijn abonnement bij Canal Digital opgezegd en gebruik nu alleen de vrij zenders.

Heb zelfs een ruime tijd helemaal niets gehad met satelieten enz maar aan de ene kant begint het toch weer te kriebelen.

Ik heb eerst maar eens na lange tijd wat proefopnames gemaakt en alles werkte perfect,dus op naar de uitzendeing van Andre Rieu op SWF.

Als ik het afspeel op de sateliet ontvanger is het perfect.

De externe harde schijf aangekoppelt aan de laptop met windows 10 , de laptop ziet hem niet eens ook niet met Ext2Mgr.

Sluit ik de externe harde schijf aan mijn oude laptop met Windows 8.1 en start dan Ext2Mgr dan is de harde schijf zichtbaar.

Ik kan dan alle opgenomen programma,s zien , Ik kan ook de map zien met de opnames van Andre Rieu maar ik kan niet in de map komen,zit als het ware op slot.

Ik baal hier flink van omdat deze zender het complete concert uitzond in HD en Dolby.

Wat ik ook probeer ik kom op geen enkele manier via mijn computer bij deze opnames.

Wat ik niet snap is dat Pegasso deze opname wel kan gebruiken.

Kan het dan zo zijn dat de satelliet ontvanger het bepaald,terwijl al het andere wat ik als proef heb opgenomen van SWF wel kan afspelen op de laptop met Windows 8.1

Ben benieuwd naar reactie en hopelijk een goede tip.

Bedankt alvast voor de reacties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pegasso gebruikt een VU+ die opnames in het formaat .ts op de harde schijf opslaat, die is altijd afspeelbaar op elk windows.

het voordeel van een enigma2 satelliet receiver dus!

Misschien dat je de mediathek nog eens moet doorzoeken want ook MDR heeft vaak André Rieu in HD en dolby klik naar mediathek en vul zoek criterium in

 

 

 

Screenshot_72.png

aangepast door Tonskidutch

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat er iemand is die mij de tip kan geven hoe ik mijn opnames van Andre Rieu beschikbaar kan maken voor gebruik op laptop.

Kan ik die ook toevoegen aan mijn verzameling van Andre Rieu.

Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom deze opnames zijn beveiligd voor gebruik op bv laptop maar wel kan worden afgespeeld via de satelliet ontvanger.

Mijn sateliet ontvanger slaat zijn opnames op als trp basis bestand en de vervolg bestanden zijn 001,002 enz.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo wanderer ,Bedankt voor je tip wat betreft omzetten van trp naar ts bestand.

Alleen mijn grootste probleem is nog steeds dat ik mijn opname van andre rieu via de schotel en uitgezonden door SWF alleen kan afspelen via mijn sateliet ontvanger.

Ik kan de externe harde schijf alleen uitlezen via mijn laptop met Windows 8.1 , de map met andre rieu is wel zichtbaar maar compleet op slot,kan er niets mee en dat is zwaar balen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je sat ontvanger heeft een HDMI uitgang, dit signaal maak je zichtbaar op je TV. Je hebt dus een videograbber nodig. Heeft de grafische kaart van je PC geen HDMI ingang?

Of een andere uitgang met een bruikbaar signaal van de sat ontvanger gebruiken?

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je een punt,ik heb wel videograbber maar hiermee kan ik een audio-video signaal van scart naar usb-laptop omzetten.

Heb ik in dit geval nog niet geprobeert omdat je dan zowel in beeld als geluid behoorlijk achter uit gaat, en ik wil de HD en Dolby behouden.

Verders heb ik geen idee of er ook HDMI videograbbers die het complete signaal overbrengen naar laptop,dus ook een beveiligd signaal , want deze opname is gewoon beveiligd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, het betekent dat er een handshake is tussen de tv en de layer.

Het kan nog steeds Digitaal beveiligd zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...