Ga naar inhoud


Meerdere problemen met Alden pack I-Libertas HD CI+


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Onlangs aan het stoeien geweest met een Alden automaat. Deze combo positioner + ontvanger vindt Astra 1 probleemloos. Ondanks dat ik eerst box naar fabrieksinstellingen heb teruggeplaatst, de laatste updates (2017) uitgevoerd heb, de zoekfrequentie(s) aangepast maar los van één klein lichtpuntje waar de schotel uiteindelijk stopte met de melding dat dit niet Astra 3 betrof, bleek alles nutteloos. Ook bleek dat het geheugen vol lijkt te zitten. Bij het opnieuw scannen van Astra 1 verschijnt op enig moment de tekst ‘geheugen is vol, verwijder meerdere zenders’. Ik meende stellig dat de zenders ook gewist zouden worden bij fabrieksinstellingen. Iemand suggesties v.w.b. de mogelijk weer gewijzigde zoekfrequenties? Of iedere andere tip. Alles is welkom. Het is zonde om dit ding weg te doen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je snelle reactie.
Heel bizar maar bepaalde zaken werkten niet zoals jij hierboven aangaf. Vraag mij niet waarom. 
Het hele gedoe staat nu in de stalling en zodra ik voldoende informatie heb ga ik opnieuw aan de slag om te proberen om alleen maar Astra 1-2-3 te ontvangen. Misschien ook nog 9 oost eventueel voor Joyne. Op dit moment moet ik nog kiezen wat ik doe. 
Maar dan wil ik eerst alle bakenfrequenties weten van de diverse satellieten zodat ik zeker weet dat daar geen probleem zit. Ik heb dit nog niet zo vaak aan de hand gehad dus nog geen idee waar of hoe ik die zoektransponders van de diverse satellieten kan vinden. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek idee, maar als deze ontvanger geheugen problemen blijft hebben dan per satelliet maar één transponder scannen en hem alleen gebruiken voor de automatische uitrichting en via een andere ontvanger kijken?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er morgen weer mee verder. Ik zal eerst proberen om niet gebruikte satellieten / zenders te verwijderen.

Daarna weer nieuwe pogingen ondernemen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...