Jump to content
Sign in to follow this  
duitsland

DM900UHD HDMI imgang kiezen bij OE 2.5 image?

Recommended Posts

Zou iemand weten hoe ik voor de HDMI ingang kan kiezen bij gebruik van een originele image van DM OE 2.5, op mijn Dreambox 920UHD?

Bij gebruik van de Merlin image kom je deze optie tegen in het menu, maar ik ben al even op zoek naar deze optie in de OE 2.5 image, maar kom niets tegen.

Dat kan met de HDMI Input Plugin van Gutemine... Echterrrrr.. het OoZoOn board is al een paar dagen volledig van de aardbodem verdwenen! Dus downloaden gaat even niet. Als je die GP4 Plugin niet te foeilelijk vind, dan zit die optie daar ook in. Echter......

Dankzij de HDCP 2.2 beveiliging is het gebruik ervan behoorlijk gecastreerd.. Je zult op <piep> of bij <piep> een HDCP killer moeten kopen die wellicht wel, wellicht niet werkt....

Bedankt voor de tip. Heb de plug-in al via een andere site gevonden en geïnstalleerd.

Werkt ook al. Plug-in gebruik ik overigens voor mijn camera,s rond het huis, vandaar.

Bedankt Mimisiku!

Met de hdmi-in plugin zal je geen opnames kunnen doen.
Om te kunnen opnemen van de HDMI-in,  kan je best via de Streaming Server werken.
Zo kan je vanuit de zenderlijst direct opnames van de HDMI-In maken.

(menu - instellingen - netwerk - streaming server)

Streaming Server instellen op HDMI-Invoer en met Presets een gewenste standaard instelling kiezen. (of zelf een audio, video bitrate invoeren)

En deze regels in een boeket plaatsen.

#SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:rtsp%3a//127.0.0.1%3a554/stream:HDMI-In
#DESCRIPTION HDMI-In

Zo heb ik mijn PC rechtstreeks met de HDMI-In van de dm920 verbonden en kan ik alles van de PC opnemen zonder beperkingen.

HDMI-In vanuit de zenderlijst

1.jpg.a32c631a6103ad69e01a49bfc3732351.jpg

Streaming Server instellingen (menu - instellingen - netwerk - streaming server) - Bron = HDMI Invoer
2.jpg.edcee4544c0d938ac170df2d51a85ab4.jpg

Presets (keuze uit meerdere instellingen) Ik gebruik de instelling Higher (1080p)
3.jpg.430131f2c25a07988827892e44c2b0a0.jpg

Opname van mijn PC rechtstreeks verbonden met HDMI-In dm920
4.jpg.4de3beba8eb346257e0fd9396ab7cb46.jpg

Serviceinfo
5.jpg.1d64770eab835d5854661af998c4402a.jpg

HDMI-In opname
6.jpg.3e88ff90c9287943c7ac30eb5c3dac0d.jpg

afspelen HDMI-In opname
7.jpg.9e37a34ba4d55d08f28ad9ace4d9c0ae.jpg

Edited by satmaat

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By michaelangelo
      Is het mogelijk om blu ray dvd’s af te spelen op een ingebouwde br speler.
    • By edbe
      ik kan mijn dm7020hd v2 niet meer flashen met geen enkele image,
      komt steeds deze melding skipped known bad block 01d0000
    • By P.C.Hooftletter
      Ik heb al "heel lang" (zal ergens rond 2011 zijn dat ik hem kocht) een ORIGINELE DM800HDSE om op de kabel mee te kijken. Ooit heb ik er OpenPLi 2 op gezet en dat draait nog steeds. Al heeft hij tegenwoordig kuren. Ik kreeg steeds vaker flitsen van hoge BER waarde. Kijkend met een Humax (die zit aangesloten op de 'doorlus' van de DM800, dus hij gebruikt hetzelfde signaal) heb ik een BER van 0, continue. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten kijken op dat kastje, dus ik wil dat mijn DM het weer gewoon doet...

Voelend in mijn TV meubel vond ik het allemaal maar erg warm op het doosje. De fan gaat niet meer aan... Een vervangende fan is bijna niet te vinden, maar het is me gelukt iets te kopen wat er op lijkt. Aangesloten, niks natuurlijk... Ook niet bij een reboot, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

Dus. Fan is waarschijnlijk niet kapot. Aansturing? Er zou een applicatie zijn die ik kan installeren (tempfancontrol 2.7), maar de repository van OpenPLi is natuurlijk al lang en breed met pensioen. Ik zit dus een beetje met een probleem. Hoe kom ik er nou achter wat mijn probleem is? Waarschijnlijk is mijn probleem dat ik te lang volhoud met oude spullen... Is er een oude rot die mij kan en wil helpen? Ik zit thuis met corona (geen test gehad, maar symptomen zijn voor mij duidelijk genoeg), dus ik heb wat tijd over.

Ik kan me ook echt niet meer herinneren hoe ik een nieuwere versie van OpenPLi erop krijg (met de hoop dat die repository het dan wel nog doet), maar als ik het kan fixen met de configuratie zoals hij nu is zou ik eigenlijk nog gelukkiger zijn. Don't fix it if it isn't broken. Ja hij is broken, maar ik verdenk de hardware. Alvast bedankt...
    • By nol
      Ik heb een 800HD-se gekregen met een kabel tuner er in
      Mijn vraag : is het mogelijk om de kabel tuner te vervangen door een sat tuner ?
    • By ariebakker
      Hoi, even een vraagje. Afgelopen weekend een DM920 aangeschaft voor mijn DM7080 .
      Op de DM7080 werkte ik met de open atv 6.3 image in combinatie met CCcam als softcam voor mijn interne Ziggo kaart.
      Deze combinatie functioneerde altijd prima naar behoren.
      Echter met m`n nieuwe DM920 in combinatie met open atv 6,4 image en de CCcam als softcam hapert het beeld op af en toe.
      Dit ligt niet aan het signaal. Is meer dan voldoende. Ook geprobeerd een andere softcam te laden OScam maar hierbij werkt de interne kaart helemaal niet.
      Heeft iemand een suggestie om dit goed werkend te kunnen krijgen?
      Ik heb namelijk weinig zin om de  DM7080 weer terug te zetten.
      Alvast bedankt voor het meedenken.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy