Ga naar inhoud


Philips TV reageert niet meer


TomHagemeijer

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds 2017 ben ik in het bezit van zo'n mooie 4K Phillips TV. De televisie heeft het de afgelopen 3 jaar super gedaan en altijd zeer tevreden geweest. Maar deze week stopte de televisie er opeens mee en geeft nul reactie meer.  Sinds 1,5/2 maanden kreeg ik op de televisie een pop-up met de vraag of ik de recentste software wou installeren. Zoals iedereen doet heb ik dit natuurlijk zoveel mogelijk keren proberen uit te stellen. Tot ik deze week lekker tv zat te kijken en nogmaals de pop-up kreeg, waarna ik nogmaals op ''Later update'' klikte en hij er regelrecht mee ophield. De televisie doet nu werkelijk niets meer, zelfs het stand-by lampje brandt niet meer, het lijkt of de televisie zich in een volledige shutdown modus heeft geplaatst. Na de handleiding erbij te hebben gepakt en het standaard rijtje nutteloze praktijken te hebben uitgevoerd is er nog altijd geen progressie gemaakt, ook Philips kwam zelf niet met een heel verhelderend idee namelijk het handmatig updaten van de televisie via een USB stick maar wellicht was de medewerker vergeten dat voor het updaten via een USB stick de televisie ook nog aan moet gaan. De powerknop op de televisie ook al meerdere malen 1 minuut ingedrukt gehouden en een andere stroomkabel geprobeerd, niets mocht baten. 


Het gaat hier om een: 
Philips 43' model 43PUS6101/12.

Aangeschaft in 2017 bij FOKA.

 

Omdat het buiten de garantie is zouden de kosten voor een reparatie voor mijzelf zijn, met op voorhand nog 33 euro ex. verzendkosten om überhaupt een offerte te maken. Dus hopelijk kan een van jullie mij uit de brand helpen 😁.

 

Tom 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de tv helemaal niets meer doet, en het stand-by lampje niet brandt, Kan je niet veel meer doen dan de tv te laten repareren.

 

Als je hem open krijgt kan je de zekering controleren en eventueel de voedingsspanningen nameten, maar ik vrees het ergste.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit forum mogen geen adressen van(web) winkels of leveranciers vermeld worden i.v.m. onze huisregels!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel updates op mijn TV en andere apparaten nooit uit die updates komen er niet voor niets, het beste is dan ook om problemen te voorkomen gewoon je tv te laten updaten, misschien is er ook helemaal geen hardware probleem maar door de lak aan updates is de tv vast komen te staan. Dan is het beste om de fabriek de boel te laten oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het tijdelijk verwijderen van de backup-accu helpen?

Soms zit deze gesoldeerd en zou een kleine kortsluiting op de accu kunnen helpen. ..of gewoon even los solderen.

Wellicht is er ergens een 'jumper' te vinden.

 

Wat Penthe al zei, de update zou wel eens noodzakelijk kunnen zijn geweest en kan het bij uitblijven van de update de tv "bricked" raken.

..letterlijk dus een baksteen worden.

De boel resetten, al dan niet met de harde hand kan helpen..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2020 om 23:41, drz zei:

Zou het tijdelijk verwijderen van de backup-accu helpen?

Soms zit deze gesoldeerd en zou een kleine kortsluiting op de accu kunnen helpen. ..of gewoon even los solderen.

Wellicht is er ergens een 'jumper' te vinden.

 

Wat Penthe al zei, de update zou wel eens noodzakelijk kunnen zijn geweest en kan het bij uitblijven van de update de tv "bricked" raken.

..letterlijk dus een baksteen worden.

De boel resetten, al dan niet met de harde hand kan helpen..

 

als het toestel niet meer aan gaat zoals in deze valt er ook niks te updaten ik zou maar voor steve  zijn oplossing gaan

de kans is zeer groot dat de voeding eruit ligt

gr  metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...