Ga naar inhoud


Triple LNB: Vind zeer weinig zenders


HTip

Aanbevolen berichten

Dank je 👍 Ik leer hier veel van. De Inverto is een single-LNB, dus ik neem aan dat skew daar geen rol speelt.

Bij de Triple-LNB had ik de skew op 11 graden gezet. Dit stond in de handleiding van CD. Dat had dus 13,5 graden moeten zijn?

Ik woon op ca. 20km van Genk.

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ook een single LNB heeft een skew, zet je hem verticaal, zal je ontvangst problemen ervaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Genk moet een enkele lnb voor de Astra 23,5 oost een skew hebben van -6,5°, d.w.z. als je tegen de achterzijde van de lnb aan kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid.
Waarom dit verschil t.o.v. een duo-lnb?
In de duo-lnb staat de antennes in het blok ook al onder een hoek evenals de antennes in een triple-lnb.

Een triple-lnb voor de Astra 19,2 - 23,5 - 28,2 moet in Genk een skew hebben van 14°.

 

Een verschil van 20km t.o.v. Genk maakt niets uit.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, HTip zei:

Bij de Triple-LNB had ik de skew op 11 graden gezet. Dit stond in de handleiding van CD.

 

Zover ik weet wordt door TV-Vlaanderen als Canal Digitaal de skew van de triple-lnb niet aangegeven met een getal, alleen d.m.v. een schuine streep en deze staat 15° schuin. Dat is een gemiddelde van de hele Benelux. Voor Belgisch Limburg moet het minder zijn omdat dit oostelijker ligt dan het gemiddelde van de Benelux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws! Ik heb weer goed signaal 👍

Het was even een beetje beter weer en ik ben meteen de ladder op gegaan. De elevatie was door de storm toch verschoven. Een van de 2 stelschroeven draait door, dus die moet ik vervangen. Daarom is de schotel minder gezekerd dan ik had gewild.

Ook de LNB op ca. 6 mm van de houder geplaatst. Resultaat is 92% op NPO1 👍

 

Bedankt voor de hulp! 🙏

 

Graag het topic open houden. Als alle stormen weer voorbij zijn ga ik de Triple LNB terughangen. Ik zal natuurlijk daar ook het resultaat van laten weten. En met de kennis die ik nu heb zou dat makkelijker moeten gaan.

 

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is een goed signaal.
Een Inverto black Ultra Single is een long neck lnb ofwel een lnb met een lange golfpijp. Dan kun je de lnb heel erg veel dichter of verder van de schotel af stellen. En tja, het brandpunt van de schotel moet wel samenvallen met het focuspunt van de lnb. Zoals je in de bijlage ziet is de hals 68,5mm lang. Een standaard lnb-klem is 20mm breed. Hij is dus 48,5mm te verschuiven. Dan kun je een Inverto black Ultra Single heel veel verkeerd zetten waardoor de ontvangst  achteruit holt.

 

Inverto Black Ultra Single tek.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...