Ga naar inhoud


cassette voor opname


Aanbevolen berichten

@Tonskidutch mooi toestel, heb ook nog een Sony dubbele cassette speler staan met tal van cassettes, maar door dit topic benieuwd of deze ook nog werken, zijn van begin jaren 90.

merken als TDK, Maxell allemaal normale en BASF een Ferro versie als enkele snel gevonden cassettes.

benieuwd wat het zal geven bij testen en afspelen, liggen in de woonkamer in open ruimte, dus heeft de koude en warme dagen doorstaan.

zeer benieuwd wat het zal geven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 1-3-2020 om 13:26, Tonskidutch zei:

Ik heb mijn doos met cassettes uit de auto destijds al allemaal weg kunnen gooien, daar ze in de doos en kofferbak veel te heet worden.

ja dom van me om ze daar te laten liggen 's zomers :sick:

Maar ook die in het afleg vakje onder de autoradio waren ze na één zomerse dag al om te huilen.

 

Mocht je ze staand hebben in een kelderberging waar het niet vochtig is blijven ze heel goed.

Iemand een lading oude cassettes over vooral die Metal tapes misschien?

Er zijn maar heel weing goede cassees de meeste bevateen croome ,die troep  gebruit de Juwellier om te polijsten ,,ik gebruik uitsluitend TDK met super avilyn,dit in kombinatie met een Alpine radio//cassete speler ,zowel zomers als s'winters ,,Nooit geen prolemen  gehad.!

Voor de opnames gebruik ik een Nakamishi 480,=met  dubbele Capstan assen van verscillende diameter ,dit is  on de resonantie van de motoren op te heffen

nakamichi_480z_cassette_deck.jpg

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier veel verschillende typen cassettes in de laden liggen, elk met hun eigen voorinstelling en eigen bias opgenomen.

Heb het geluk dat ik een Nak CR4E heb want daarbij kun je de afspeelkop bijdraaien. Nodig, want de kop van een Denon waarmee ik jaren opgenomen heb bleek achteraf altijd scheef te hebben gestaan. Niet goed af-fabriek en af-winkel dus. Wat dat betreft zou ik alsnog een Nak Dragon moeten nemen want die supermachine doet het automatisch.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, columbo zei:

Voor de opnames gebruik ik een Nakamishi 480

@columbo

gaaf ding

er waren / zijn toch behoorlijke verschillen in de toestellen (ik had al veel van Denon)

de Denon DRS810 koste destijds 999,- gulden en was geloof ik iets goedkoper dan de Nakami.. anders was hem dat geworden.

 

 

 

 

Screenshot_38.png

 

 

Terugkomende op de cassettes zelve>

Ik heb er meerdere gevonden die ze nog produceren en gemiddeld kosten die voor type II (chroom) zo'n 4~5€ per stuk C90 dan!

ik heb ook gezien dat de tweedehandshandel in oude winkelwaar van doosjes cassettes gewoonweg woeker is want daar kosten die bandjes 10~12 € per stuk (opkopers en boedelruimers)

Ja per stuk - gaat het nog? :mad:

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok heb ze allang geleden niet meer gekocht ik gebruik de oude voorraad,ook C100.doen het nog prima,uiteraard alleen TDK.De Nakamichi was toen in de aanbieding voor Hfl..999-guldens.

Vorig jaar op een van de Duitse zenders was er een programma dat hete Com beck oder Weg,met de kinderen van div, Prominenten ,deze vonden dat de Cassette terug moest komen ,heb er verder niets meer van gehoord.

ik heb ooit een DCC autoradio van Philips gehad ,niks als ellende ,mechanisch erg zwak.

Wel heb [k een keer de specificaties van de 480 laten zien in de PW van Phillips ,omdat ze die opname die ik op de Cassette had staan zo geweldig mooi vonden ,een medewerker zij dat geen app.van hun een dergelijk groot Frequentiebereik had als de 480,daar keken ze wel even van op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, columbo zei:

Vorig jaar op een van de Duitse zenders was er een programma dat hete Com beck oder Weg,met de kinderen van div, Prominenten ,deze vonden dat de Cassette terug moest komen ,heb er verder niets meer van gehoord.

nu merk ik dat bij mijn jonge neefjes en nichtjes toch wel hoor

de oude Asahi Pentax K1000 spiegelreflex (de KLAK spiegelreflex) wordt weer 400€ voor geboden

de oude sony walkman kan met een AA baterij 39 uur afspelen (dat halen veel smartphones niet eens)

 

TDK cassettebandjes heb ik ook veel van gehad ook twee Metal tapes (kun je tegenwoordig voor 30~45€ kopen in de tweedehands portalen)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Helaas geen cassettespeler meer in de auto. Het had geen zin hem nog uit te bouwen toen ik de oude Citroën weg deed ook al had hij een aantal auto's en iets van 30 of meer jaren overleefd. Volgens mij had ik hem begin jaren 80 al in een R4-tje. Maar goed, hij paste niet meer in de nieuwe. Vroeger hadden auto's een standaardvakje, tegenwoordig is het blits geïntegreerd. Dus alleen nog de gemodde Nak in de huiskamer voor de collages van de beste nummers van honderden LP's.

Zoiets haal je echt niet van het internet. Ik zou ze natuurlijk kunnen digitaliseren, maar waarom die moeite als het apparaat probleemloos werkt?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...