Ga naar inhoud


schotel afstelling


macho

Aanbevolen berichten


Beste macho

 

Welkom op dit forum

 

Ik denk dat je hem dan beter uit moet richten.
Als ik een lnb die aangesloten is op de coaxkabel en de satellietontvanger in m'n broekzak steek, heb je nog steeds voldoende signaalsterkte echter geen signaalkwaliteit meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum, macho!

 

AGC is vooral een signaalSTERKTE dingetje, als ik het goed begrijp. En dus niet zo relevant? Zie bijv https://www.sat4all.com/forums/topic/196228-5620s-wat-is-de-max-snr-agc-met-88-triax-en-meer/?do=findComment&comment=1180530

of https://www.sat4all.com/forums/topic/51037-wat-betekend-snr-agc-en-ber/?do=findComment&comment=265460

Al moet ik zegen dat er ook nog wel wat verwarrende dingen over AGC op dit forum staan, die dus volgens mij onjuist zijn.

 

De verhouding tussen AGC en SNR lijkt me daarom niet interessant.

Een zo hoog mogelijke SNR natuurlijk wel.

Heb je daar een probleem? Blokvorming op sommige zenders of zo?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan het alleen maar herhalen, een satelliet ontvanger is geen meetapparaat.

Heb je goed beeld, met voldoende slecht weer reserve, en de schotel op maximale snr uitgericht kan je de AGC vergeten.

 

Om welke ontvanger gaat het eigenlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...