Ga naar inhoud


muziekinstallatie aansluiten op schotel


1amelotje1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb de schotel rechtsstreeks aangesloten op mijn tv. Ik heb de hele dag de tv aanstaan  alleen om de muziek op de schotel te beluisteren.

Nu wil ik mijn muziek installatie aansluiten op de schotel zodat ik dan via die boxen de muziek kan horen en kan dus de tv uit. Kan dat en hoe doe ik zo'n aansluiting?

Of kan dat alleen maar als er een satelliet ontvanger er tussen zit?

Alvast bedankt voor de reactie.

Hendrie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de TV uit wilt zetten en toch satelliet wilt ontvangen is een satellietreceiver noodzakelijk...!

Voor 50€ heb je er al een , maar let op er moet een uitgang op zitten voor je geluidinstallatie ____!

 

Dus je geluidinstallatie qua ingangen even goed bekijken / of de handleiding erbij zoeken.

aansluitingen zijn meestal

Cinch / RCA tulp stekker

SP-Dif optische kabel

HDMI- versie 1.4 (minimaal voor pcm II geluid)

HDMI- versie 2.0b (voor DD+ geluid van UHD zenders)

 

dus altijd in de specificaties van zo'n satellietreceiver kijken welke aansluitingen die mogelijk maakt

alsook wat je geluidinstallatie accepteert als ingang

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige merken tv's hebben bij de instellingen van het beeld of ECO, een optie staan om het BEELD UIT te schakelen t.b.v. radio luisteren, even in de settings zoeken dus.

  • Bedankt 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk wel heel zinvol hetgeen dunhans als oplossing geeft, de instellingen op een goede smart-TV doen dat uitschakelen van het beeld ook wel zelf na een ingestelde tijdperiode maar de TV is toch aan en verbruikt meer dan standby.

Wat de TV gebruikt of je satelliet receiver kan dan een keuze mede bepalen.

 

Boudeman geeft een tweede optie die op nagenoeg elk MODERN apparaat kan worden weergegeven.

Maar de internet radio tuner is in veel gevallen niet toereikend voor de vergelijking met dat wat er per satelliet wel uitgezonden wordt.

De kwaliteit van internet radio kan beduidend minder zijn t.o.v. radio zenders met PCM II via satelliet (met 24 bit linear).

Maar welke zenders / stations het betreft in jou vraagstelling is hier dus ook belangrijk om te weten.

 

Belangrijk is natuurlijk ook de codec die de zender gebruikt voor de digitale compressie/decompressie van de audio signalen en dat kan MP3, AAC zijn of FLAC bijvoorbeeld

bijvoorbeeld voorbeeld van verschillen vindt je hier

welke zenders jij luistert is eigenlijk richting gevend voor een goed antwoord

 

Een AAA+ TV is met ingebouwde eco mode en satelliet tuner aan boord de beste keuze.

Maar ga je het nog eens doorsturen naar een bestaande geluidinstallatie kan het ook anders.

 

 

 

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier op inhaken mag, een TV kastje van ADSL en glasvezel blijft ook beeld geven met de mededeling dat deze uit staat met de mededeling dat het TV kastje uit staat, of als je naar de radio luistert, naar welke zender je luistert. Bij juist naar de radio luisteren hoeft de TV niet aan, echter als de TV uit gaat, dan is het geluid via de audio installatie ineens niet meer te horen. Dat probleem heb ik met satelliet nooit mee gemaakt, via de TV kastjes die bij ADSL en glasvezel gebruikt worden wat bij glasvezel eigenlijk het ADSL modem achter het glasvezel modem is, het probleem steeds terug komen, juist als het apart aangesloten is.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten het niet lastiger maken denk ik want de vraagsteller wil naar satelliet radio luisteren via zijn geluidinstallatie.

Dus de TV moet uit.

Dat kan met een goedkope satelliet receiver vanaf 25€ en met een enigma2 receiver vanaf 50€... waarbij die laatste ook via je mobieltelefoon bedient kan worden.

(James Donkey 2K HD Linux Enigma 2 Sat Twin DVB-S2 Receiver mit 2*DVB-S2 Tuner, HDTV,1080p, H.265, PVR, HDR, mit HDMI Kabel)

 

Je kunt jezelf een playlist maken voor VLC op de mobiel met al je favorite radiostation op satelliet

 

  • Bedankt 1

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...