Ga naar inhoud


openATV 6.4


Bambike

Aanbevolen berichten

Sinds openATV is over gegaan naar versie 6.4 is er nu een paswoordgebruik verplichting om toegang te krijgen tot de box via windows of via DCC of via dreamboxEDIT.

Dit is vrij simpel in te stellen en leverd dus geen problemen maar ook voor het sharen van de hdd naar een andere box is er deze verplichting en net dat krijg ik niet voor elkaar.

Via de "blauwe toets" - "mounts" - "netwerk verkenner" zie je een lijst met aangesloten toestellen, hieruit kies je de box waarvan je de hdd wil koppelen.

Als verbingdingsoptie zijn er 4 mogelijkheden ("rw,utf8,vers=1.0" , "rw,utf8,vers=2.0"  "utf8,rw,vers=1.0" en "utf8,rw,vers=2.0") .

Met de optie "utf8,rw,vers=2.0" lukt het om met de dm920uhd toegang te krijgen tot de inhoud (opnames) die op de hdd van de dm8000 en de dm7080 en deze inhoud dus ook te gebruiken.

Tot hier zijn er geen problemen door de invoering van die paswoordbeveiliging.

Het omgekeerde zou dus ook moeten werken en dat lukt dus niet. Namelijk om met de dm8000 toegang krijgen tot de inhoud van de hdd in de dm7080 en de dm920uhd en om met de dm7080 toegang te krijgen tot de inhoud van de hdd in de dm8000 en de dm920uhd.

Zijn hier gebruikers van deze image die het wel voor mekaar gekregen hebben en mij dus kunnen helpen?

 

hdd1.jpg

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, satmaat zei:

Gebruik je op al de 3 ontvangers hetzelfde image?

 

https://wiki.openpli.org/MountManager

Ja, op alledrie openATV6.4

Voordien gebruikte ik versie 6.3 op alle ontvangers, met deze image was er geen paswoord nodig en toen werkte alles perfect

 

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...