Ga naar inhoud


instellen Ubiquiti accespoint


Aanbevolen berichten

IK ben bezig een Ubiquiti Accespoint in te stellen maar kom er niet uit.

Volgens de handleiding (die er bij zit) zou je gewoon even naar de website moeten gaan daar software downloaden installeren en het menu gaan volgen maar dan komt de vraag of je ee.a in een browser wilt openen en dan gebeurd er verder niets en kom je met wat prutsen toch verder dan vragen ze om een gebruikersnaam en wachtwoord wat je niet hebt en kom je dus ook niet verder.

Dus een andere handleiding van hun gevonden waar aangegeven staat dat je de unit ook rechtstreeks kunt benaderen op 192.168.1.20

Dat dus gedaan in daar het vast ingestelde Ip adres gewijzigd naar DHCP en een fall back (mocht je ooit willen resetten) naar mijn eigen range en ook de gebruikersnaam aangepast (wachtwoord kan ik niet vinden hoe je die kunt wijzigen)

Dit opgeslagen maar dan nog steeds komt hij terug met het oude Ip adres

Het meest gebruikte is dan opnieuw opstarten maar ook dan blijft hij gebruik maken van het oude IP adres.

Hoe krijg ik die Ubiquiti nu aan het verstand gebracht dat hij als DHCP moet gaan werken met een fall back naar een nieuw ingesteld IP adres zodat ik hem gewoon in mijn eigen IP range terug kan vinden en er gebruik van kan maken?

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet welke uitleg je hebt, maar dit heb ik nog gevonden

 

Sluit je Ubiquti access point aan

  • Sluit het access point aan
  • Gebruik Power over Ethernet
  • Installeer de software
  • Stel het access point in

Stap 1a: sluit het access point aan

 
  1. Pak de voedingskabel en de netwerkkabel van het access point.
  2. Stop 1 uiteinde van de netwerkkabel in het access point.
  3. Plug het andere uiteinde in de (modem)router.
  4. Steek de stekker in een vrij stopcontact.
  5. Het uiteinde van de voeding steek je in het access point. Het access point is nu aangesloten. Het is nu tijd om de software te installeren waarmee je het access point instelt.

Stap 1b: Aansluiten met Power over Ethernet

 

Ubiquiti access points werken ook allemaal via Power over Ethernet. Hierbij loopt de stroom over de netwerkkabel en heb je dus geen aparte voeding of een vrij stopcontact in de buurt van je access point nodig.

  1. Steek de netwerkkabel in een switch of router met geschikte variant van Power over Ethernet (PoE). Let op: Ubiquiti access points ondersteunen verschillende varianten van PoE: 802.1af, 802.1at en 24V passief. Gebruik een switch die compatibel is met de standaard die jouw access point ondersteunt.
  2. Stop de netwerkkabel in je access point.
  3. De access point is nu voorzien van stroom én netwerk. Vervolg deze handleiding.

Stap 2: installeer de software

 
  1. Open de download pagina van Ubiquiti in een internet browser. Maak gebruik van een computer die met hetzelfde netwerk verbonden is als het netwerk waar je het access point op aansluit.
  2. Selecteer de meest recente versie van de 'Controller' onder het kopje 'Software'.
  3. Druk rechtsboven op 'Download'.
  4. Start de software als deze klaar is met downloaden. Er opent een installatie wizard.
  5. Kies een locatie voor de software en start de installatie. Heb je de applicatie 'Java' niet op je computer staan? De wizard geeft dit aan en installeert Java indien nodig. Java is nodig voor het gebruik van de Ubiquiti software. Heb je een 64bit computer? Installeer dan handmatig ook de 64bit versie van Java.
  6. Na de installatie verschijnt er een pop-up die aangeeft dat de controller software op de achtergrond draait. In deze pop-up vind je tevens een link naar de configuratiepagina. Druk hierop om het access point in te stellen.

Stap 3: stel het access point in

 
  1. De configuratiepagina van het access point opent in je browser. Heb je geen zakelijk netwerk? Je browser geeft dan aan dat de verbinding niet privé is. De installatie verloopt niet via het internet, dus maak je geen zorgen om deze melding. Druk op 'geavanceerd' en vervolgens op 'verder gaan naar localhost'.
  2. De basisinstellingen doorloop je via aantal stappen. Begin met het selecteren van je locatie en de tijd en druk op 'Next'.
  3. Je ziet nu de beschikbare Ubiquiti apparaten in je netwerk. Selecteer de apparaten die je in wilt stellen en druk op 'Next'.
  4. In het volgende scherm kies je een naam ('SSID') en wachtwoord ('Security Key') voor je netwerk. Voer deze in en druk op 'Next'.
  5. Kies nu een accountnaam en wachtwoord voor het admin account. Vul deze in en druk op 'Next'.
  6. Op de volgende pagina vind je een overzicht van de instellingen. Neem deze door en druk op 'Finish' als alles klopt.
  7. In het volgende scherm log je in met het zojuist aangemaakte account. Vul de gegevens in en druk op 'Log in'.
  8. Je zit nu op de gebruikerspagina van je Ubiquiti apparaten. Je access point is nu volledig werkend, instellingen pas je via de controller software aan. Tip: maak een bladwijzer van de configuratiepagina om snel je instellingen aan te passen.

 

hopelijk heb je er wat aan.

 

Ik mag geen reclame maken maar het staat op de site van een grote internetwinkel.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik ook maar dat zat dan bij de ubiquiti zelf

Inderdaad gaat hij java installeren en dan de software unifi installer

dan komt de melding completing unifi setup met een vinkje bij start unifi controler ..... en klik je op finisch

Vervolgens staat hij een poosje te zoeken

afbeelding.png.08e368390512700ef40767be288e6285.png

 

en komt dan met een groen vinkje dat hij wat gevonden heeft

afbeelding.png.9ce83077944ca4a4d8f56160b03ee172.png

 

en klik je op launch  a Browser to Manage the network

afbeelding.png.bb91a352b31539a07f6796deb22b5076.png

dan gebeurd er niets meer en blijft hij zo rustig een half uur staan zonder dat er wat gebeurd.

Uiteindelijk heeft hij dus niets geïnstalleerd want kijk je in je overzicht met software dan is nergens unifi of Ubiquiti te vinden.

Kijk je in het configuratiescherm/software dan staat hij er wel en ook als je opnieuw begint dan dan komt de vraag of je de huidige versie wilt updaten.

Dus hetzelfde ook al gedaan met een computer met windows 7 er op maar hetzelfde resultaat.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk zelf ook met Ubiquiti heb deze op diverse locaties geinstaleerd.

De software Unifi kan een fout geven door virus scanner daar had ik begin ook last van.

Virus scanner ziet hem als een virus en start hem dus niet op.

Aangepast en start gewoon op.

Mijn versie van unifi is 5.9.39 

En zoals beschrijving aangeeft eerst je aan melden als nieuwe gebruiker ( inlog en WW)

Daarna opnieuw inloggen en je accespoints instellen.

Werk zelf met de pro.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Omdat niets werkte uiteindelijk maar een nieuwe besteld

hier voor dezelfde schermen met dat hij aan het zoeken is maar dan de melding

 

foutmelding.jpg.903ec699b263d18bd7548a51e4153317.jpg

 

klik ik op Create Support info dan wordt er wel een file opgeslagen maar daar kan ik niets mee want die is niet in een kladblok oid. te openen. (report in de bijlage)

Bij deze nieuwe stond wel vermeld dat je Google Chrome moet gebruiken omdat andere browsers mogelijk beperkte functionaliteit hebben.

Ik gebruik overigens Unifi versie 5.12.72.0

 

Wel vreemd dat een merk je bijna verplicht om dan meteen ook maar even een andere browser te gaan gebruiken als je hun producten wilt gaan gebruiken.

report

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dhcp niet goed gaat op de kabel waar die ap aanhangt.

Daarom revert die uiteindelijk ook naar fallback ip ipv dchp ip.

 

Misschien eerst ff uitsluiten dat dhcp goed kan werken door bv ff laptop op die kabel aan te sluiten?

 

Wellicht een kabel issue: brakke gigabit connectie, handshake duurt te lang, ap krijgt inmiddels wel stroom en tegen de tijd dat ie naar lagere speed/duplex is gegaan is de dhcp ip request van de ap ttv boot al lang en breed te laat beantwoord.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel is een patchsnoer van 2m

Dus patchsnoer van 2m van modem naar poe injector en dan een kabel van 2m van poe injector naar ubiquiti.

Sluit ik op dezelfde kabels een Ciso accespoint  aan dan werkt alles normaal en kan ik deze gewoon via het IP adres benaderen en aanpassen.

Ubiquiti krijgt ook keurig een IP adres 192.168.178.52/xxxx (poort weet ik zo niet meer maar dacht iets van 8384) maar probeer ik die te benaderen dan krijg ik een timeout en via de mesh van de AVM is hij niet benaderbaar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

poort is dus 8443

probeer ik die met hun app te benaderen dan krijg ik de melding

Connecting te controller

Connection problem

en ga ik terug dan komt de melding

Unknown version

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt met andere browsers ook prima, ik gebruik Firefox of Palemoon.

 

Die controller is niet aan het zoeken maar start eerst een database (MongoDB) op, dat duurt zo lang, als je dat een keer afgebroken hebt heb je kans dat die nu beschadigd is.

Het beste kan je eerst die software uninstallen en dan ook de instellingen (waaronder de database) verwijderen, daar kan je voor kiezen tijdens de uninstall.

 

Ik zie dat versie 5.13.29 ondertussen ook uit is, dus je zou dan gelijk die erop kunnen zetten.

Als die controller weer draait, op Launch a Browser klikken of als dat bij jou niet werkt browser starten en naar https://localhost:8443 gaan.

Je komt dan als het goed is in de setup, Stap 1 is een naam geven.

 

Vervolgens ga je naar Stap 2, waar jij tegenaan loopt is dat er vanuit wordt gegaan dat je al een Ubiquiti account hebt, je kan echter ook een lokaal account aanmaken en gebruiken.

Je moet dan bij Stap 2 kiezen voor Switch to Advanced Setup en daar beide schuifjes uitzetten (Enable Remote Access en Use your Ubiquiti account for local access)

Je kan vervolgens zelf een lokaal account aanmaken in de velden die dan tevoorschijn komen.

 

De rest van de stappen kom je zelf wel uit denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn bedankt ga weer prutsen en kijken of ik daarmee verbinding kan maken.

 

Moet wel zeggen dat het met die Cisco een heel stuk eenvoudiger is zonder eerst java te moeten installeren en waar je gewoon de unit via je browser kunt benaderen en instellen.

Lukt het ook dan niet dan gaat de hele rommel terug de doos in en retour want men kan dan wel stellen dat Ubiquiti erg goed is op draadloos gebied maar het is toch niet normaal dat je uren bezig moet zijn om 1 accespointje de lucht in te helpen en er geen fatsoenlijke handleiding beschikbaar is die je stap voor stap door de installatie kan leiden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

- unifi van de pc verwijdert incl. de instellingen, de pc opnieuw opgestart.

- Alles opnieuw geïnstalleerd.

- op het modem gecontroleerd of alle apparatuur onbeperkt toegang heeft

- met een ip scanner gezien dat de ubiquiti is aangesloten op 192.168.178.48

- software opnieuw geïnstalleerd en gestart.

- half uur laten draaien maar er is geen ubiquiti te vinden.

- ook via de browser localhost: 8443 geprobeerd maar kreeg de melding dat de localhost niet te bereiken is.

- dus even verder gezocht en nu ook Java er af gemikt

Op de site van Java gezocht naar de laatste versie maar vond daar een linkje waarbij Java zelf zou gaan zoeken wat het beste zou werken.

Ik denk dat daar het probleem zit want Java geeft aan dat ik 64 bits Firefox gebruik en dat daar geen versie van Java geschikt voor is.

java.jpg.ee89aa424526623e16bbebe516977625.jpg

en hier een linkje naar wat extra info

help van Java

 

Dus ben er nu klaar mee en stuur alles terug naar de leverancier, laat Ubiquiti maar eerst een manier bedenken die wel probleemloos werkt en ga nu een acesspoint van een ander merk bestellen die wel probleemloos te installeren is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een accespoint hoef je die manager trouwens niet te installeren.

Kan ook prima met de hand via de webif van het accesspoint zelf en er zijn ook diverse apps voor je telefoon om configuratie te assisteren.

Maar ik snap je frustratie perfect. Als dit in de handleiding staat dan moet het zo werken ook.

Alleen die hele unifi manager app vind ik meer iets voor bedrijfsomgeving ipv accesspointje voor thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

app Unifi network had ik ook al op mijn telefoon geïnstalleerd maar die zegt ook dat er geen Ubiquiti te vinden is, ook UNMS geïnstalleerd maar die blijft ook draaien zonder wat te vinden en verwijst dan weer naar Unifi network.

 

De 1e die ik had heb ik ook gewoon via het webinterface kunnen installeren en heeft probleemloos gewerkt, alleen heeft iemand 10 sec de restknop ingedrukt en daarmee is alle ellende ontstaan.

Unit was altijd blauw verlicht maar na de reset is deze wit waarmee wordt aangegeven dat deze nog ingesteld moet worden.

Laatste poging wat ik nu nog wil proberen is om geen android te gebruiken maar de app op mijn Apple tablet te installeren.

Werkt dat ook niet dan gaat het waarschijnlijk een Hp Aruba acesspoint worden en is het definitief einde Ubiquiti.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de UAP-AC-LR

 

Maar het moet iets met een instelling te maken hebben in firefox oid. in combinatie met wat anders.

Want sluit ik hem rechtstreeks aan dan kan hij totaal geen verbinding maken.

Mijn zoon koppelde hem rechtstreeks op zijn PC zonder netwerk en kon gewoon inloggen en alles instellen, enige wat niet lukt was de software update.

Op tweakers gevonden dat je hem dan eerst een keer moet onderbreken en opnieuw proberen en dat het dan wel gaat maar hij geeft dan wel update en stopt daar uiteindelijk ook mee maar er blijft nog steeds dezelfde versie in staan terwijl hij wel aangeeft dat er een update nodig is.

 

Dus ga zoiets met nog een keer met mijn laptop proberen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...