Ga naar inhoud


maximum e85 schotel met 39 oost en 42 oost


egbertjan

Aanbevolen berichten

Ik heb een maximum e85 schotel met 1 lnb er op die uitgericht staat op 42 oost. is het mogelijk om daar een lnb bij op te prikken om de 39 oost te kunnen ontvangen Zonder dat ik veel signaal verlies op 42 oost. Is 39 oost hier in Nederland goed te ontvangen? 

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


39°E is prima te ontvangen, maar ik vrees dat 3° wel erg krap is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is z'n duo lnb dan niet handiger? Ik heb bij sommige mensen dat ze zelfs triple lnb hebben. Ik heb toen uit nieuwsgierigheid het nagevraagd en hun ontvangen bijv 39-42-45 oost met hun triple lnb

 

En trouwens je kan met 2 normale lnb's echt wel 39 en 42 graden oost tegelijk ontvangen! Mij is dat ook gelukt! Lnb's raken elkaar wel aan maar het kan wel! 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt ook een duo-lnb nemen voor een schotel van 60cm.
Het is heel simpel. De afstand tussen strepen op de rail is 13mm en vertegenwoordigt 1 graad satellietafstand. Voor 3 graden afstand is dat dus 39mm. bedenk dat ze dan ook nog iets taps t.o.v. elkaar staan en de afstand op de koppen is dan ongeveer 38mm, precies de afstand van de koppen van een duo-lnb. Het enige wat niet helemaal klopt is de stand van de antennes. Die staan schuin in de duo-lnb geplaatst en dat moet niet bij 39e en 42e.
Daarom is het beter een 3 graden monoblock te nemen. Daarvan staan de koppen ook 38mm van elkaar en staan de antennes wel recht gemonteerd.

Gebruik je behalve genoemde satellieten ook nog andere lnb's, dan moet je wel even opletten met de diseqc-switches dat in een monoblock ook al een diseqc-switch zit.

GT-MO3 front klein.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...