Ga naar inhoud


Tivusat kaart en CAM


Aanbevolen berichten

Ik heb een Zgemma H7S gekocht en wil er wat gecodeerde  italiaanse  zenders bij, ik heb Astra 1,2,3 en Hotbird. Ik heb ook nog een Topfield 7700 staan die ik heel lang naar tevredenheid heb gebruikt (de Zgemma heeft duidelijk wat beter beeld maar is wat minder vriendelijk naar satfans toe..ga niet meer terug). Er zijn allerlei kaarten en CAMs te koop zoals de Gouden kaart en de blauw kaart.  Ik vraag mij af of die bij een specifieke CAM horen of dat ze bij allerlei CAMS werken? Ik heb al hier gelezen dat je de nieuwe zwarte kaart/CAM 4K  in een beperkt aantal apparaten werkt dus dat ga ik al niet kopen. 

 

Ook heb ik gelezen dat zenders op zwart gaan als ze niet iedere week even contact maken met bepaalde italiaanse zenders vergelijkbaar met Canal Digitaal abo kaart. Stel je vergeet dat een keer hoe krijg je die zenders dan weer aan de praat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, 8mile zei:

Ik heb een Zgemma H7S gekocht en wil er wat gecodeerde  italiaanse  zenders bij, ik heb Astra 1,2,3 en Hotbird. Ik heb ook nog een Topfield 7700 staan die ik heel lang naar tevredenheid heb gebruikt (de Zgemma heeft duidelijk wat beter beeld maar is wat minder vriendelijk naar satfans toe..ga niet meer terug). Er zijn allerlei kaarten en CAMs te koop zoals de Gouden kaart en de blauw kaart.  Ik vraag mij af of die bij een specifieke CAM horen of dat ze bij allerlei CAMS werken? Ik heb al hier gelezen dat je de nieuwe zwarte kaart/CAM 4K  in een beperkt aantal apparaten werkt dus dat ga ik al niet kopen. 

 

Ook heb ik gelezen dat zenders op zwart gaan als ze niet iedere week even contact maken met bepaalde italiaanse zenders vergelijkbaar met Canal Digitaal abo kaart. Stel je vergeet dat een keer hoe krijg je die zenders dan weer aan de praat?

Blauwe en gouden werken met OScam. De nieuwe zwarte alleen in de CI+ module. Alle 4K kanalen werken alleen op de zwarte kaart. Iedere kaart heeft reguliere updates nodig. Registratie alleen mogelijk op Italiaans adres en voor contact moet je dus Italiaans kunnen spreken 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Registratie alleen mogelijk op Italiaans adres en voor contact moet je dus Italiaans kunnen spreken 

 

Voor de TivuSat kaart: deze voorwaarden zijn gelukkig gemakkelijk omheen te fietsen. Via het internet gaat het erg makkelijk, voor italie-bewoners en anderen.

Tenminste, dat was een paar jaar geleden zo; en ik heb niet gelezen dat dat veranderd zou zijn?

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een blauwe tivusat kaart meer dan 4 jaar in de kast gelegd, en bij het inbrengen van de kaart was er binnen 5 minuten beeld.

dus geen zorgen daarover.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2020 om 07:48, Mimisiku zei:

Alle 4K kanalen werken alleen op de zwarte kaart.

behalve Rai 4K, die werkt ook met de gouden (oro) kaart

  

Op 12-6-2020 om 07:48, Mimisiku zei:

De nieuwe zwarte alleen in de CI+ module.

Klopt, en die werkt ook in het CI slot van sommige Enigma2 ontvangers mits het installeren van een CIplus plugin als "enigma2-plugin-systemplugins-ciplushelper_4.8-r0_all"

  

Op 12-6-2020 om 07:48, Mimisiku zei:

Blauwe en gouden werken met OScam.

en ook met cccam

 

 

1987663881_Rai4K.jpg.3e85fe7e5f1807dea5e304907ae57952.jpg

 

aangepast door satmaat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens gelezen dat een SamsungCAM 2* ook met een tivusat kaart werkt maar dat was dan wel een 2010 post ergens betreffende een Topfield 7700 die normaal niet met Tivusatcam/kaart werkt maar wel met zo'n SamsungCAM 2/kaart.. Zijn er nog meer van dit soort CAMs die met een Tivusatkaart overweg kunnen?

 

*ll’interno della Samsung CAM si possono inserire le tessere pay-per-view del digitale terrestre di Mediaset Premium e Dahlia e via satellite le tessere di Tivù Sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, allang niet meer.. De beveiligingen zijn dermate verhoogd dat je dat gevoegelijk kunt vergeten.. Dat was in het begin zonder pairing en het opvragen van een setje keys. Die tijden zijn voorbij. De nieuwste TivuSAT kaart is gepaired met de module..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een blauwe kaart in gleuf gestopt(overgenomen van een italiaan). Heb een paar plug-ins gedownload. Deed eerst helemaal niks met emu. Op een gegeven moment had ik door dat je daar kon kiezen. tussen emu, oscam en CCcam. Was ook echt weer niet intuitief hoe dat werkt. Enfin emu en oscam was  zwart maar CCcam werkt.. dus gewoon beeld nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, perfect.... Veel kijkplezier..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...