Ga naar inhoud


Zgemma H7C geluid naar Samsung MM 1320 XN


Aanbevolen berichten

Ik heb bij mijn vorige sat-decoders steeds het geluid van de radiozenders  kunnen doorsturen naar een stereo installatie zonder dat de tv moest ingeschakeld zijn.

Met mijn huidige opstelling lukt het me niet meer.

De apparatuur bestaat uit een;

Zgemme H7C , met VTi image,  ( 2 x cable, 1 x sat-tuner) waarop momenteel enkel het signaal van joyne aangesloten is. Mini jack uitgang.

Stereo: Samsung MM1320Xn: Mini jack ingang; toestel ingesteld op AUX.

Tv: Samsung 7000-reeks, aangeloten via hdmi op de Zgemma.

Ik kom er niet uit waarom de tv moet ingeschakeld zijn als ik enkel naar de radiozenders van joyne wil luisteren. 

Iemand een suggestie ?

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uren geleden, Gene 1225 zei:

Zgemme H7C , met VTi image,  ( 2 x cable, 1 x sat-tuner) waarop momenteel enkel het signaal van joyne aangesloten is. Mini jack uitgang.

Stereo: Samsung MM1320Xn: Mini jack ingang; toestel ingesteld op AUX.

Er bestaan hdmi/audio converters die vast wel ergens te vinden zijn op internet.

Maar dan loop je tegen het probleem aan dat je maar één HDMI uitgang heb.

Beter is een SPDIF naar audio converter zoeken. Dan heb je gelijk tulpuitgang.

Kosten ongeveer 25 euro bij een firma wat 'alle kabels'  heeft.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, youriy zei:

Lijkt mij dat de satontvanger zichzelf uitschakelt, iets met hdmi-cec... dit uitschakelen en het zou moeten lukken.

 

Je hebt ook gelijk, alleen kwam ik daar nu pas achter 😏, en met jou  tip en die van drz  kan ik mijn weer verder.

Ik had het eigenlijk zelf moeten kunnen oplossen, maar soms zit je in een bepaalde richting te zoeken en loop je vast.

En dan gooi ik het maar op het forum...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

heb niets vernomen op deze vraag

Sorry Tonskidutch, even aanvullen:

Zgemma : ja

Stereo: neen.

maar mijn fout zat in de instelling van de hdmi-poort, waardoor de zgemma automatisch werd uitgeschakeld bij het uitzetten van de tv. 

Toch bedankt allemaal.

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

heb niets vernomen op deze vraag

Dat komt doordat je niet leest, niets begrijpt of zelfs maar even de moeite te willen nemen om wat uit te pluizen. 
 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, drz zei:

Dat komt doordat je niet leest, niets begrijpt of zelfs maar even de moeite te willen nemen om wat uit te pluizen. 

jij kunt veel roepen om mensen nog een trap na te geven, die samsung stereo set is niet te vinden voor mij, dus ik deed wel moeite.

en daar laat ik het bij

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

jij kunt veel roepen om mensen nog een trap na te geven, die samsung stereo set is niet te vinden voor mij, dus ik deed wel moeite.

en daar laat ik het bij

Mooi.. Dan kun je nu je bruine hemden gaan wassen. 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe terug on-topic:

Het probleem zit dus in de hdmi-cec aansluiting tussen de Zgemma en de Samsung S7000 tv.

Ik had gehoopt dat ik via de instellingen die hdmi-cec kon wijzigen in een "gewone" hdmi-functie. Maar dat lijkt niet mogelijk. Zolang ik die functie er niet uit krijg geraakt mijn probleem dus niet opgelost.

Voor alle duidelijkheid vermeld ik even alle aansluitmogelijkheden op de tv;

Video in

 

Component Video, Composite, 3x HDMI, Scart, VGA (D-Sub)
HDMI ingang 3x
Hoogste HDMI versie HDMI 1.4
Aansluiting (audio)

Audio (3,5mm)

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus? HDMI-CEC uitschakelen, kastje er tussen voor het audio is de oplossing, maar je krijgt de HDMI-CEC niet uitgeschakeld?

 

Bij de Samsung tv, tenminste, in dat "hok" wat ik in de huiskamer heb staan en ik vreselijk haat, heet het systeem "anynet+" en kun je uitzetten in het menu van de tv.

Probeer dit eens?

 

Bij een degelijke Sony tv is dit handiger geregeld, maar de samshit tv in de huiskamer is al een paar jaar een doorn in het oog, maar de vrouw vindt hem zo mooi... 😡

..ik denk dat ik maar eens een aparte bliksemafleider trek vanaf het dak naar de tv..of zo..

Maar dat is mijn frustratie omtrent samsung tv's.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Gene 1225 zei:

Het probleem zit dus in de hdmi-cec aansluiting tussen de Zgemma en de Samsung S7000 tv.

de instellingen zijn wel te wijzigen door in het juiste menu de HDMI-CEC te activeren of te deactievern wat jij wilt!

Screenshot_10.png.53a2d0c2434005d4b8661cb1829d301d.png

 

als je deactiveert is alleen HDMI actief en de extra sturing van CEC niet

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...