Ga naar inhoud


software satfinder


kannie

Aanbevolen berichten

hallo allemaal ik heb een xsarius satmeter hd easy   en ik ben op zoek naar software via normale weg (site)gaat dat niet meer.ik wil satellieten toevoegen op het apparaat en vroeg mij af of iemand hier daar nog de software voor heeft?neem aan dat dat via software  het makkelijkst gaat anders graag ideen alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Op 20-4-2021 om 11:35, Shepherd666 zei:

Heb al verscheidene oplossingen geprobeerd, maar niks lukt en de software is nergens te vinden.

ja dat is raar dat niks lukt als er geen software is :grin:

 

afhankelijk van het type is er een RS232 aansluiting (voor nulmodem kabel) OF een USB 2.0 aansluiting voor een firmware update

de rest is heel wazig bij Xsarius gezien de website die niet goed ondersteund is met desbetreffende downloads.

je kan wel chatten met de technical support via whatsapp en dat is helaas niet voor iedereen de eerste optie.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik ben in het bezit van de Satmeter HD easy pro ultra van xsarius.

Hier zit een RS232 aan sluiting op de heb  ik een kabel hier voor maar ik zoek de juiste instelling voor deze meter te kunnen uitlezen.

iemand hier eenig idee wat de juiste instellingen zijn ?

 

ik heb de softtware wat hier boven staat geprobeert helaas zonder succes.

Kabel die ik gebruik is van usb naar serial en dan door met een kabel naar de rs232 poort van de meter

aangepast door Jurserv

VU+ Duo 4K SE met DVB-S2x FBC en DVB-C FBC tunner 

Schotel: 80 cm met DiSEqC rotor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

We krijgen de Windows software al niet aan de gang...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd heb deze ook op een W10 proberen te zetten.   De USB driver lijkt het probleem.
Hmm, dan maar manueel enkele transponders per satelliet nakijken en gebruiken. 
Spijtig, dat ze nalaten om dit te voorzien van goede tooling!
 

Ik denk dat het apparaat made in China is, dacht hetzelfde toestel gezien te hebben op
Chinese website, onder andere merknamen.   Iemand getest of daar software voor bestaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

De satmeter heeft een CH341 USB converter chip aan boord, uart, parallel, serieel etc. naar usb. Windows heeft de driver hiervoor standaard aan boord, zie "Device manager->Ports->COM&LPT", daar zie je -als de satmeter via de kabel is aangesloten op de pc- de verbinding. Je kan de satmeter overigens niet zomaar via "File viewer" e.d. benaderen, je hebt daar software voor nodig. Via deze poort zie ik althans geen bestanden staan zoals je bijv; wel op een extern opslagmedium (USB pendrive, hdd etc.) zou zien verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...