Ga naar inhoud


KIJKCIJFERS,


dirk044

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoe men het aantal kijkcijfers bepaald.

Is dit een gemiddelde steekproef onder alleen maar kabelkijkers?

Want het lijkt me moeilijk om te bepalen naar welke zender een satellietkijker zit te kijken.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is leuk voor de omroepen, alles wat via een digitaal kastje aangesloten staat of via een app te bekijken is, kan door elke provider gemeten worden. Dat is ook meteen de reden dat ze kunnen zien of zenders die te veel geld vragen de moeite waard zijn of niet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten kunnen ze nooit tezij je een kabel in hun verbinding is gestoken maar dan nog is het nodig een appart kastje te gebruiken om te zien welke zenders er worden bekeken. Normaal pakken ze er een paar honderd en aan de kijkinfo daarvan berekenen ze door naar miljoenen wat dus 100% onbetrouwbaar is als eind resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De door de providers geleverde IPTV kastjes lezen ze wel degelijk uit is ergens te lezen geweest, ze koppelen er alleen geen persoonlijke gegevens aan, dat zal bij TV kijken via hun app ook eenvoudig te meten zijn. Providers gebruiken dat echter om te kijken hoeveel mensen er werkelijk naar bepaalde zenders kijken en hoe lang, dat is puur voor onderhandelingen met de betreffende zenders.

 

Kijkcijfers werden gemeten door aparte kastjes bij een klankbordgroep aan verschillende mensen van zo'n 10.000 aansluitingen thuis die via een telefoonverbinding 's nachts werden uitgelezen waardoor ze de volgende dag bekend waren. Ik weet niet of het nog belverbindingen zijn, steeds meer mensen gooien hun vaste telefoonlijn er uit, want mobiel prepaid bellen is zelfs al goedkoper dan een vaste lijn.

 

Hoe op dit moment de kijkcijfers worden gemeten weet ik niet, het lijkt mij niet zoals vroeger meer, want naar TV kijken doe je allang niet alleen nog via de TV.

 

Ik ben aangesloten bij GfK Intomart waar diverse onderzoeken plaats vinden, ook naar welke zenders ik gekeken heb en welke waardering ik er aan geef. Die gegevens kan ik de volgende dag pas invullen tussen ongeveer 5:30 in de ochtend tot ongeveer 3 uur in de nacht, dus zijn ze nooit de volgende dag beschikbaar. Ook ben ik geheel vrij om het in te vullen, als ik er 10 per maand invul krijg ik daar 200 punten per maand voor die ik bij een hoger aantal kan omzetten in waardebonnen voor een geselecteerde groep aanbieders. Snel gaat het zeker niet, bij minimaal 10 vragenlijsten per maand krijg ik 200 punten, dat komt ongeveer op 1 euro aan te goed uit, maar niet om te zetten in geld. Ik doe aan meer onderzoeken mee, daardoor gaat het wat harder, maar snel gaat het zeker niet. Als ik wat nuttigs zie om te kopen, dan gooi ik het er uit, het kost te veel tijd voor wat het oplevert. Heb ik even niets te doen of ik verveel me, dan is het leuk om er aan mee te doen, maar alleen met de opbrengst van TV aan waardebonnen moet je het daar niet van hebben.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...