Ga naar inhoud


Ultimo4k - OpenPli 7.3 - Oscam: cccam.server error


kwetal

Aanbevolen berichten

Dan zul je de config files eens duidelijk moeten vertonen, anders blijft het voor ons net zo raar als voor jou

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag me af of op die PC úberhaubt een CCcam draait! Die werken meestal met Acamd die via een N: lijn verbindt met een server...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij gebruikt oscam cygwin op de pC, dat kan prima.

Die is dan client van de Vu+ en dus geen server voor zover ik het begrepen heb.

Om de kaart in de Vu+ te kunnen gebruiken voor z'n PC-satellite tuner card

 

https://www.digital-eliteboard.com/threads/dvbviewer-mdvbapi-oscam-zielcomputer-verweigert-verbindung-error-10061.454527/

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alias haha We komen bij de kern van het probleem. Het duidelijk maken van het probleem is kennelijk veel moeilijker dan het oplossen daarvan. Tenminste ik vermoed dat er zoiets aan de hand is.

 

@carlo666 Dit is een heel bruikbare aanwijzing. Laat ik nu door het document van * op het idee gebracht zijn dat zoiets een minimum voorwaarde was om via het cccam protocol vanuit de pc op .25 de ultimo op .32 te kunnen benaderen. Het  gaat in dat document uiteindelijk om een "bijbox" die de "hoofdbox" (met kaart) communiceert inzake de benodigde ECM's. Wat moet er minimaal wel draaien op de .32 (ultimo) om de .25 (pc) cliënt te kunnen maken?

 

@Mimisiku Zou ik ook niet weten. Op de PC heb ik de ACamd opvolger DVBJCAM in de plugin map. Momenteel met de niet werkende aangepaste (voorbeeld) configuratie

 

[reader]
label      = W10_PC
protocol   = cccam
device     = 192.168.178.32:12000
user       = w10pc
password   = mancave
//inactivitytimeout = -1
//reconnecttimeout = 5
audisabled = 0
chid       = 0604:-270E,-270F,-01F4
blockemm-g = 1
enable     = 1

 

@Tonskidutch Dat is een deels juiste veronderstelling. Met dat verschil dat ik oscam cygwin (nog) niet draaiende heb op de PC. Zo langzamerhand daalt het besef in dat deze stap een noodzakelijke voorwaarde is om de kaart in de Vu+ te kunnen gebruiken voor mijn PC-satellite tuner card. Gisteravond heb ik geprobeerd een verse oscam cygwin te compileren op mijn W10 PC. Ik was even vergeten hoeveel (juiste) stappen je in de CL moet invoeren om zo'n verse compilatie succesvol te maken. Het is me dus ook (nog) niet gelukt. Wel heb ik nog een oude 1.20 build #7635 van mijn oude W7 PC gevist. Heeft altijd probleemloos gewerkt. Deze kan ik op de nieuwe W10 pc gebruiken maar volgt er nog wat (voor mij onbekende) instellingen. Is het mogelijk om even een protocol te schetsen?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Intussen wat verder op de route uit bovenstaande link.

 

Voor zover ik kan nagaan alles op de PC correct ingesteld: C++ 2017, mdvapi.dll in de pluginmap van DVBviewer, mdvapi.ini in C:\ProgramData\mdvbapi

 

mdvbapi.ini

 

[oscam]
host=192.168.178.32
port=11500

[options]
debug=0

 

Voor zover ik het begrijp fungeert de mdvapi.dll op de PC als oscam "vervanger" en moet ik nu in de ultimo het oscam config aanpassen. Momenteel staat er:

 

[dvbapi]
enabled                    = 1
pmt_mode                = 6
au                    = 1
user                    = dvbapiau
boxtype                    = dreambox

 

Nu heb ik begrepen dat dvpapiau de standaard user van de Ultimo zelf is. Wanneer die verdwenen is heeft de ultimo zelf geen toegang meer tot de CD kaart (Dan zijn de rapen gaar in huize Kwetal) Die kan ik dus niet overschrijven met de aanbevolen:

 

[dvbapi]
enabled = 1
listen_port = 11500
delayer = 60
user = lokaluser
read_sdt = 2
write_sdt_prov = 1
boxtype = pc

 

Of kan ik twee [dvbapi]'s onder  elkaar zetten in oscam.conf (op de ultimo)

 

 

aangepast door kwetal
aanvulling

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nergens dat je op de Ultimo een user (in oscam.user) hebt aangemaakt voor de PC. Zoiets als:

 

[account]
user                          = W10PC
pwd                           = W10PC
group                         = 1

 

Verder zie ik in Config CCCam geen poortnummer en serverip ingevuld. Volgens mij wel dingen die belangrijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat momenteel op de Ultimo in oscam.user:

 

[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                         = 1

[account]
user                          = 2nd_box
pwd                           = 2nd_box
group                         = 1

[account]
user                          = mancave
pwd                           = mancave
description                   = w10pc
group                         = 1

 

Eigenlijk een kopie van de user 2nd_box, die al standaard was aangemaakt. OK. Dan de cccam config. Voor de duidelijkheid: de getoonde was de ccam config van de Ultimo. In een eerder bericht las ik dat ik op de ultimo geen cccam server hoef te draaien. OK. Bij de oudere cygwin-oscam versie op de PC kan ik alleen maar een poort en geen serverip invullen.

 

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2020 om 08:45, carlo666 zei:

om de ......25 client te maken van ..........32 hoef je geen cccamserver op ...........32 te draaien.

 

Het draait. Vraag niet hoe. Na 113 doodlopende wegen geprobeerd te hebben werkt de 114e eindelijk.

 

Leerzaam:

 

1. De directe zoekfunctie op dit forum is ontzettend beroerd. Een paar recente resultaten, that's it.... als je al iets krijgt.... Een goede workaround is zoeken met google. Die laat me binnen dit forum zo'n beetje alles vinden wat ik zoek. Mits het ooit eens is behandeld.

 

2. Je hebt oscam en oscam. De ene versie is de andere niet. Uiteindelijk ben ik teruggevallen op een zelf gecompileerde (onstabiele) cygwin versie uit 2012. Is op mijn W7 PC redelijk stabiel geweest. Ik heb het afgelopen dagen nog eens geprobeerd en heb voor niet ingewijden maar één advies: Begin er niet aan. Ongelooflijk wat een overload aan ontwikkelomgevingen je op je PC moet installeren. Foutloos kunnen typen op een commandline en dan nog vastlopen omdat het recept alweer verouderd is..... Ik had er er in 2002 ook redelijk wat werk aan maar niet zo onthutsend veel als nu. Indien het me gelukt was een cygwin oscam met mdvbapi ondersteuning te compileren dan was het, denk ik, makkelijker geweest een redelijk straight forward route op te zetten in de communicatie tussen een tunerkaart in een windowsomgeving en oscam in een enigma2box.

 

3. Elkaar goed begrijpen is een stuk lastiger dan het lijkt.

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste fout was dat je op de server een reader aangelegd hebt...maar dit gebeurt enkel op de client.

Op de server moet je een poort openzetten in de oscam.conf en een user in de oscam.user.

Op de client komt dan een reader (oftewel oscam+mdvbapi/dvbapiNET of een plugin als Hadu/DVBJCAM/...)

 

Wat trouwens oscam+mdvbapi of oscam+dvbapiNET gaat, daar heb ik eens setups gemaakt incl. de nieuwste oscam.

Is weliswaar voor DVBViewer, maar indien je hetgene verplaatst wat in de dvbviewer plugin folder komt naar de software die jij gebruikt zou het ook moeten werken, indien gewenst kan ik ook een setup maken voor andere software, moet dan gewoon weten waar het plugin terecht moet komen.

 

Hier vind je de setups:

dvbapiNET: https://mega.nz/folder/DgtVQBDL#6sZKbFR5XoueZK6SUb3k_w

mdvbapi: https://mega.nz/folder/P08RkBgK#UsU63SYRD7KxkcDZj_4DhQ

Dit moet eenmalig geinstalleerd worden (kan ook al door andere software geinstalleerd zijn): https://aka.ms/vs/16/release/vc_redist.x86.exe

De binaries werden door @sattotal gecompileerd (weet niet of dat ook de sattotal van dit forum is).

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Clemens-vuplus zei:

De grootste fout was dat je op de server een reader aangelegd hebt...maar dit gebeurt enkel op de client.

Op de server moet je een poort openzetten in de oscam.conf en een user in de oscam.user.

 

De beste mosterd komt na de maaltijd :) Een andere flinke fout was dat ik dacht vanuit de cliënt met acamd rechtstreeks te kunnen communiceren met oscam op een server elders.

 

Ik zal morgen eens naar je setups kijken. Ik heb er voor vandaag even genoeg van gehad. Het zou wel goed zijn dat er wat kant en klaars te vinden was voor zoekenden in de woestijn.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...