Ga naar inhoud


C-band afstellen


MrDish

Aanbevolen berichten

Mr Dish hier ,

kan iemand van jullie die ook met de C-band werkt mij zeggen welke Satelliet ik het beste kan gebruiken om mijn C-band feedhorn / lnb kan afstellen.

De satelliet waar hij nu naar gericht staat is 7 graden Oost (mijn 0 punt ),maar die heeft KuKa .

Werk hier met een Chaparral.

 

Mvg

20200915_205517_resized.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dichts bijzijnde C band is op 5 oost of 10 oost. Maar check eerst of je met jouw schotel diameter voldoende signaal kunt ontvangen.

Na 5 oost is er 3 oost, 1 west, 5 west en 8 west

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd naar de uitkomst.

Ik heb zelf ook nog  een chapparal  liggen die ik graag  wil testen. Mijn schotel is 2 m prime focus.

Inzet is hoofdzakelijk bedoeld voor de C band.Ben er als eens kortstondig mee bezig geweest maar lukte toen niet

Op dit moment zit er een C Band lnb op van 25K. Zie foto.

Voor de Ku band wil ik een MTI ap8-tw gebruiken.Zie foto

Nu mijn vragen:

Is de aanwezige C band lnb nog geschikt om te testen?

Kan ik de MTI gebruiken in derze opstelling voor de Ku band.

Indien beide lnb,s geschikt zijn wat is dan de beste methode om signaal te ontvangen. Oja op bestaande schotel zit nu ook een C band lnb. Zie bijlage

Voor de hand liggend denk ik dat het beste  om te testen is beginnen op 5 oost.

Moet deze chapparal net zo bevestigd worden als de bestaande lnb en dan bedoel ik met name de stand van de antenne,s in  de chapparal

Aansturing voor het draaigedeelte in de chapparal is geen probleem. Met dank aan  Trust

 

20200916_172350 (Large).jpg

20200916_172917 (Large).jpg

20200916_172632 (Large).jpg

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een klein (klein) probleempje .

ik bezit hier (nog ) een oude Echostar AD300i,en die is niet meer helemaal up to date.

Op 7 graden Oost heb ik Eutelsat W3 en op 10 graden Oost  Eutelsat W1 op mijn beeldscherm van de ontvanger.

vond het al een beetje vreemd dat ik 7 Oost niet pakte Eutelsat 7B voor mij het (0 punt)

zijn de namen nog te veranderen in die ontvanger ,zodat ik ze zelf kan programmeren.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rimantss ik zal de roestige delen binnenkort verwijderen want wil niet hebben dat je er slapeloze nachten van krijgt en dat je schaapjes moet gaan tellen.🐏🐏

  • Like 1

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend een poosje bezig geweest met de chapparal op de C band.

Schotel afgesteld op 5 oost en met bestaande lnb sterkste transponder gezocht 3708 L  sr 1540 auto op VUduo 2

Daarna chapparal geplaatst en op alle mogelijke manieren geprobeerd maar resultaat niks. Alles rechtstreeks van chapparal naar ontvanger

Ku band kan ik niet testen want bezit niet de juiste lnb.

Heeft iemand een idee welke lnb wel geschikt is om te gebruiken met de Chapparal zowel voor C band als Ku want ik denk dat ik eerst zeker moet weten of de lnb,s werken.

 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook bezig ,maar ik stop er even mee .

het beeldscherm van mijn Satlook is (dof/wazig) in of bij daglicht.

en als ik het in de avond-uren doe gaat het beter.

heb mij deze gemaakt ff voor de Ku om uit te richten ,en dat gaat / ging perfect.

nu zit de Chappie er op ,met al zijn toeters en bellen .

dus ff wachten tot het weer schemer is .

Nieuwe ronde ,nieuw kansen.

 

Mvg

20200917_150636_resized.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitrichten is geen probleem want ik hen alle sats zowel voor Ku als C band al voorgeprogrammeerd staan in een V box.

Welke lnb gebruik je op de C band. Ik neem aan dat je voor de Ku de lnb gebruikt van de foto. 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Plepkeshenkie zei:

Uitrichten is geen probleem want ik hen alle sats zowel voor Ku als C band al voorgeprogrammeerd staan in een V box.

Welke lnb gebruik je op de C band. Ik neem aan dat je voor de Ku de lnb gebruikt van de foto. 

Euh voorgeprogrammeerd.!?

maar ook al beeld van gehad dan.?!

Omdat je met de C_band aan het pielen bent !

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de schotel waar ik de chapparal op test zit normaal ook C band lnb. Zie vorige post.

Hiermee  c band ontvangst van 27,5 west tot 76,5 oost. 

 

Chapparal is puur bedoeld of het werkend is te krijgen en of er meer mee mogelijk is als met normale c band lnb

 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Up-date;

C-band heb ik nog niet aangepakt, ben met de Ku-band aan de gang geweest met afstellen.

jammer genoeg kan ik géén afbeeldingen laten zien ,omdat de meesten in DVB-S2 zitten .

en ik die ontvanger (nog niet ) heb,maar wordt aan gewerkt.

Zit te dubben tussen een losse ontvanger ,of 1 die in de Pc kan.

Nu een vraag:

Het is een standaard Chaparral feedhorn en helemaal compleet (Ku en C band )

Als de Ku -lnb met de feedhorn goed staat (gedraaid ) staat dan ook de C-band lnb goed ?!.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...