Ga naar inhoud


Nieuwe dvb s2 receiver


anneb

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, ceesv zei:

Vraagje, ben je al klant bij Canaldigitaal of Joyne?

 

Joyne heeft uitsluitend abos met een CI module.

 

Canaldigitaal heeft of een CI module ( nieuw) Of losse kaarten (2e hands)

Heeft je ontvanger een ci slot, zou je Nederlandse tv moeten kunnen ontvangen.

Beste Ceesv

Nee ben nog nergens bij aangesloten.

Nog geen keuze in gemaakt. 

Wou dit gaan doen als ik duidelijkheid over heb of ik een ander ontvanger kan gebruiken.

Maar Concreet Als ik bv de Alden blijf gebruiken voor de het stellen van de schotel/tv aanzetten etc en ik stel deze in op Astra.3 of welke dan ook, En sluit een dreambox aan op Sat out. Kan ik dan met de dreambox de kanalen/abonnementen bekijken die via die sattaliet gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

  • Moderator

Heb je een type aanduiding van de Alden ontvanger, of een foto van de voor en achterkant van die Alden ontvanger?

 

Probleem met het omsteken van de antenne kabel is dat die niet gemaakt is voor het steeds los en vast schroeven, en dat die spanningsvoerend is, waardoor je kans op sluiting hebt.

Verder weet ik niet of die alden stuureenheid bij het lostrekken van de antenne kabel meent dat hij opnieuw moet gaan zoeken naar de satelliet, er is immers plotseling geen signaal meer.

 

Verder dien je een 2e ontvanger aan te schaffen met een CI slot, en dient de ontvanger daarmee Joyne en Canaldigitaal, overweg te kunnen.

Verder vermoed ik dat de ontvanger bij voorkeur op 12 volt moet werken.

 

Of dan een Dreambox de meest geschikte keuze is?

 

Volgens Joyne en de importeur van Alden is de ONELIGHT 65 met SSC STUURAPPARAAT geschikt voor Joyne, en zou dan ook geschikt moeten zijn voor Canaldigitaal.

Het beste informeer je bij de importeur of je set geschikt is voor CD en Joyne.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ceesv,

Dreambox is gewoon een bekende vandaar dat ik dit aangeef.

Maar uiteraard moet het één worden die geschikt is en voor 12v inderdaard.

 

Ja ik heb al een mail gestuurd naar een importeur, Echter op hun site geven ze aan dat je naast een alden scc ook nog een ontvanger nodig hebt.

 

Let op: U heeft nog wel een satellietontvanger of televisie met ingebouwde satellietontvanger nodig voor Joyne of Canal Digitaal. Bekijk onderaan deze pagina de mogelijkheden.

 

IMG_6538.JPG

IMG_6548.JPG

aangepast door anneb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen wordt mij een en ander duidelijk.

De antenne is aangesloten op de SSC.

 

Van de ssc loopt een antennekabel naar een ontvanger, in dit geval de ALden pack libertas hdtv receiver, welke een FTA ontvanger is.

Die ALden pack libertas hdtv receiver kan je vervangen voor elke ontvanger met een CI slot welke ook op Canaldigitaal Joyne CI modulen werkt.

 

 

Ik zie alleen bij de SSC 9 graden oost niet vermeld, het kan zijn dat je voor Joyne een software update moet aanschaffen.

Bediening van de schotel gaat via de ssc.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist ook een mail ontvangen.

En daarin wordt het voor ook wat duidelijker.

De ALden pack libertas hdtv receiver is een SSC en ontvanger in één.

Voor wat ik in gedachte had heb je alleen een SSC nodig daar kun je een ontvanger naar keuze op aansluiten.

 

Hieronder stukje uit de mail.

 

Goedendag
Dat  is op zich altijd een ding . indien u de pack libertas heeft dan zijn inderdaad stuurunit en receiver het zelfde 
Met joyne werkt dit meestal  probleemloos  en met canal digitaal ook  behalve met de nieuwe module van canal digiotaal 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, volgens de leverancier werkt het met Joyne, daarmee is je probleem dan opgelost.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom focus je nu helemaal op een andere ontvanger die je nodig zou hebben? Een Alden pack libertas hdtv receiver is een moderne satelliet ontvanger. Daar is helemaal niets mis mee maar omdat deze ontvanger tevens de besturingsunit voor de schotel is, is er wat anders aan de hand.

De stuurunit zoekt een satelliet aan de hand van minimaal 3 transponderparameters. Hierbij wordt gekeken of hij de gezochte transponderfrequentie heeft, de transponder DVB-S of een DVB-S2 is en welke sybolrate de transponder heeft.
Komen die gegevens niet voor op de satelliet waar de schotel op gericht is, dan gaat hij verder zoeken totdat hij de satelliet gevonden heeft die wel aan de 3 parameters voldoet.
Nu gebeurt het regelmatig bij alle satellieten dat de parameters van de transponders gewijzigd worden of zelfs de gehele transponder wordt uitgeschakeld. Dan kan de stuurunit de satelliet niet vinden. Als dat nu bij een satelliet gebeurt waar je graag naar kijkt, dan heb je een probleem.
De nieuwe parameters van die satelliet moeten dan ingevoerd worden.

Dat kan meestal via een software update. Vaak kun je die gewoon via de site van de importeur downloaden, soms moet je daarvoor langs de camperdealer. Soms kun je de nieuwe parameters ook met de hand invoeren.

Als je een hele oude ontvanger hebt die niet over dvb-S2 beschikt, dan kan het zijn dat je een nieuwe stuurunit nodig hebt maar dat is bij jou niet het geval. In jou geval kan het dus hooguit zijn dat de parameters aangepast moeten worden. Daarvoor is een extra ontvanger geen oplossing.

 

Alden.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt op een gevalletje handelaar die graag nieuw verkoopt.

 

Maar er staat dus niets in de weg om Nederlandse abonnee tv via satelliet te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve dan de nieuwe module voor canaal digitaal. Maar eerlijkgezegd wou ik ook de optie om eventueel via cccam te kijken. Is iets wat ik niet vermelde omdat ik niet weet hoe daar hier over gedacht wordt.

 

Maar ik ben in ieder geval blij dat ik nu voor joyne kan gaan. 

aangepast door anneb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom zou je cccam gebruiken, je zit vast aan een abonnement met een ci module, die werken zonder cccam.

Of je moet nog een gebruikte losse canaldigitaal op de kop kunnen tikken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam leek me gewoon interessant door het relatief kleine aanbod van zenders wat je bijvoorbeeld bij joyne ontvangt.

Maar ik ga voor de optie van een ci module voor joyne en dan alleen voor de zomer maanden.

Voor kleine triptjes buiten het seizoen om ga ik het gewoon streamen via chromecast en ziggo go.

 

Mensen die gereageerd hebben onwijs bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CCcam is een software tool waarmee je de abonnee smartkaart leesbaar maakt voor de ontvanger, daardoor ga je niet meer zenders ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is heling, een misdrijf, en kan bij constatering een strafblad opleveren.

Meestal is het gekoppeld aan " ik wil een dreambox gebruiken."

Op dit forum zijn strafbare handelingen niet bespreekbaar.

 

Verder zorgt een lijntje ervoor, dat de legitieme kijker, die trouw het abonnementsgeld betaalt steeds duurder uit is, en verplicht wordt zijn ontvanger om te ruilen voor een verplichte provider ontvanger.

 

Vergis je verder niet in de afmetingen van de Joyne schotel, door de gebruikte codering heb je daarvoor net zo een grote schotel nodig als bij Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...