Ga naar inhoud


Welke Fuba schotel voor triple lnb?


adelaar

Aanbevolen berichten

Edit:

Sorrie, foutje.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die staat mooi afgesteld beste adelaar.
De satelliet in het midden, de Astra 23,5 natuurlijk het meeste signaal en de 19,2e en de 28,2e nagenoeg hetzelfde signaal, dus mooi het gemiddelde genomen van de 3 satellieten.
Ik denk dat je daar goed mee kan leven want de Nederlandse zenders zullen denk ik het belangrijkste zijn en met 10,7dB s/n kan er een flink buitje vallen voordat het beeld weg valt, maar ook voor de 19,2 en 28,2 heb je redelijk wat regenreserve.
Dus wat betreft de richting van de schotel, zit je goed. Ik hoop dat je ook de elevatie nog uitgeprobeerd hebt op maximale signaalkwaliteit. Ook het iets dichter naar de schotel toe of juist er iets verder vandaan, kan ook nog een beetje winst opleveren maar ik ga er van uit dat je dat ook optimaal hebt afgesteld.
Zo nu weet iedereen dat je met een triple-lnb op een Fuba 78cm ook een prima ontvangst hebt

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het compliment.

Ben er zelf ook tevreden over. De lnb heb ik gemonteerd volgens de instructie van Canal Digitaal op hun side. Voor deze lnb zo dicht mogelijk bij de voorkant. Laat het eerst zo, ook omdat ik vanwege een nieuwe lens rustig aan moet doen. Heb de schotel voor Joyne niet bijgeplaatst, hiervoor was de buis te kort. Als dat zo uitkomt zet ik de tegelvloer achterhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste adelaar

 

De instructie van Canal Digitaal is gebaseerd op een Triax 64 schotel. Daarvan is de lnb-arm 20mm te lang. Vandaar dat er staat dat de triple-lnb zo ver mogelijk naar de schotel gezet moet worden maar dat is op deze Fuba schotel niet van toepassing. Mogelijk kun je hier dus nog wat winst behalen. Ook de schuinte instelling van 15 graden zoals bij de triple-lnb is aangegeven is een gemiddelde van Nederland en België. Die 12,5 graden die ik op geef is specifiek voor jou locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...