Ga naar inhoud


Pioneer VSX-1021 vervangen door Denon AVR X2700


ceesv

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, Tonskidutch zei:

zijn Dynaudio Emit M10 of M20 geschikt als rear speakers?

 

Als je op de site van Dynaudio kijkt zie je dat ze een complete set Emit speakers voor je 5.1 hebben.

Twee full-size voor, een center speaker en 2 bookshelf speakers op een zuil achter.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo een set die je noemt van Dynaudio Emit voor een paar duizend euro zo te zien...!

 

Dan is de Ultima 40 Surround "5.1-Set" van Teufel een echt alternatief voor net geen 900€.

Maar een set is vaak wel de betere keuze qua kosten en passende speakers op je AVR.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 4 full size speakers van Tannoy én een center speaker. Voor films is dat niet nodig maar voor 4 kanalen audio wel prettig. Je hebt dan geen subwoofer nodig. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik inkomen.

Subwoofer is een apart element die bij een goede  speakerkeuze  niet echt als noodzaak geldt.

Ik vibreer ook zonder subwoofer wel uit mijn zetel.

 

Maar dat is op de nieuwe AVR Receiver heel goed in te stellen. Met Denon Audyssey® Setup is dat heel erg prettig.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb wel een actieve subwoofer, bij speciale effecten in films maakt zich dat echt merkbaar.

Je moet wel de nodige isolatie naar je buren toe hebben, een subwoofer kan de relatie met de buren beïnvloeden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus begonnen met het lezen van de manual, veel pagina's en complexe techniek.

 

Ik heb dus al 2 grote stereo speakers die ik wil blijven gebruiken. Deze hebben de befaamde Dynaudio Esotar hogetonen speakers en laag/mid in dÁppolito setup. De klank van de Emit's zal hierdoor wat karakter betreft met de bestaande speakers goed samen werken, maar op een iets lager niveau. De grote lage tonen speakers van deze luidspreker zijn ook los aan te sturen. Daarvoor is dan wel een losse versterker nodig

 

Tot nu heb ik AVM mono blokjes voor het aansturen van de luidsprekers gebruikt. Enkel jammer dat er nu 1e defect is. Complete revisie van de blokken zou 800 euro kosten. De nog goed werkende versterker zou ik voor de lage tonen speakers kunnen gebruiken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • Moderator

Dank voor de tip, ik zal mijn leverancier er naar vragen.

 

Deze week was er een software update voor mijn Denon.

 

Ik kan deze ontvanger nog steeds van harte aanbevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, moonchild zei:

Ze gaan een Gratis adapterdoosje leveren

 

Daarmee is het probleem van je versterker niet echt opgelost. Er zijn ook mensen die hun apparaat inruilen en voor een kleine meerprijs het nieuwe model nemen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Psychosammie said:

Er zijn ook mensen die hun apparaat inruilen en voor een kleine meerprijs het nieuwe model nemen.

De X2700H van ceesv is al uit de 2021 range van Denon's X receivers. 

 

Trouwens wel grappig dat het 8K probleem niet door een software update op te lossen was.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is trouwens nog iets anders aan de hand met veel AVR's, waaronder ook Denon/Marantz. Veel gebruiken DAC's van het japanse AKM. Maar de belangrijkste fabriek van AKM is compleet afgefikt. Geen klein fikkie maar een verwoestende brand die 3 dagen duurde.

 

Er is dus grote krapte op de Dac markt, en deze zal enige tijd aanhouden.

 

Denon/Marantz gaat dus in bestaande modellen andere Dac's gebruiken. Geen triviaal klusje omdat Dac's van ESS of Burr-Brown niet zo maar compatibel zijn. Er zal dus bij het complete ontwerp van deze audiotrappen aanpassinngen gedaan moeten worden.

 

Er werden vaak AKM 4458 Dac's gebruikt, deze zijn niet top maar wel redelijk ok. Er is nu de vrees dat beduidend mindere kwaliteit toegepast gaat worden, zoals vaak bij het zone2 gedeelte. Oude reviews van bepaalde modellen kunnen dus niet meer actueel zijn. Oppassen dus bij de aanschaf.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, moonchild zei:

Oude reviews van bepaalde modellen kunnen dus niet meer actueel zijn.

Oude Receivers weer wel ;) met de betere DAC's erin

 

Het is gezien alle berichten daarover op de chip-markt heel lastig voor elk toestel dat nu vervaardigd zou moeten worden.

Producties gaan stoppen.

Philips medische apparatuur alsook auto's en zelfs telefoontjes. En dus ook je AVReceiver.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...