Ga naar inhoud


Hirschmann EDA 902 F einddozen


MySat

Aanbevolen berichten

Heb het volgende om handen. In de betreffende kamers kom ik de Hirschmann EDA 902 F einddozen tegen maar ik heb opeens op meerdere kamers geen sateliet signaal meer. Dit is een ster oplossing otw elke kamer heeft een eigen kabel vanuit het centrale punt (dus geen doorlus oid)

 

Het lijkt erop dat de Konig Electronic SW 22-KN (Einschleusweiche/Insert Multipl het sateliet en kabel signaal mixed (maar dat is een aanname).

 

Er is geen reden om aan te nemen dat er iets mis is met de sateliet schotel (maar dat moet ik nog controleren. Wel heeft er onlangs een externe partij een van de Hirschmann EDA 902 F dozen vervangen door een F-splitter.

 

Mijn vraag in deze opzet is:

- is mijn aanname dat voor deze WCD's (Hirschmann EDA 902 F) er altijd een mixer voor CAI/Sat moet zijn om zowel CAI als SAT op 1 coax te krijgen.

- Kan een Hirschmann EDA 902 F of Konig Electronic SW 22-KN daadwerkelij stuk gaan (ik neem aan dat dit passieve filters zijn bij het gebrek aan externe voeding)

 

Ben benieuwd


 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is dat ik 1 kamer heb die "ongewijzigd " is otw net zoals het 15 jaar geleden aangelegd werd (niet door mij btw). In de andere kamer is de F=splitter geplaatst en deze heb ik er inmiddels tussenuit gehaald maar meer nog niet. De kamer waar niks gewijzigd werd heeft echter dan nog steeds geen beeld. Vandaar de vraag hoe technisch gezien het kabel signaal en CAI samengevoegd worden op de coax en hoe deze ook weer uit elkaar getrokken worden in de Hischmann doos.

 

Iemand ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Satelliet is gelijkstroom gekoppeld en voor RF signalen met een hoog doorlaat filter aan de uitgang gekoppeld.

 

Terrestial is capacitief gekoppeld met een laag doorlaat filter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat er dan iets kapot indien er iemand zo "slim" is om mbv een T stuk de sateliet en tv tuners aan elkaar te knopen (of wordt dit ontkoppeld door een condensator bij binnenkomst vd tuner) ? Ze hebben aan de LNB 2 uitgangen in gebruik. Ik neem weer aan dat voor elke kamer een aparte gelijkstroom circuit is. (Anders gaat dat nooit werken). Dus de sat receiver levert de gelijkstroom per circuit naar de LNB met de filter om de 2 bronnen/signalen te scheiden ?

 

As dat zo zou zijn, dien ik toch maar van vooraf aan te beginnen met de check of de sat nog wel uitgericht is en/of de LNB nog 100%.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een diplexer kun je TV en satellietsignalen samenvoegen en weer splitsen. Bij het splitsen van de signalen bij een inbouwdoos worden behalve de satelliet- en tv-signalen ook nog de tv- en radio signalen gesplitst.

 

diplexer-diagram.gif

Triax Diplexer.JPG

Hirschmann fs 302 f.jpg

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk verhaal en ik snap dat dit merk onafhankelijk is. Zoals gezegd, ik begin bij de schotel/lnb. Heb daar nu al mijn twijfels. Daarna ga ik pas kijken of de tussenliggende hardware issue geeft. Maar gezien het feit dat er 1 kamer niet geraakt is..... Aannemelijke kans dat de schotel het issue is ondanks het feit dat er eigenlijk nooit iemand aankomt/bij kan.

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Sprietje zei:

Klopt dit typenummer: Konig Electronic SW 22-KN ? Ik kan er op internet niets over vinden. Maar er eens een foto van.

 

Het typenummer Hirschmann EDA 902 F klopt ook niet, dat is de FS 302F

 

Niet gefoto-shopped ;-) Waarschijnlijk dan een intern nummer of zo iets

IMG_0971.JPG

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leesbril niet op ;-)

 

Het goede nieuws is dat het inmiddels weer opgelost is. Alles weer origineel gemaakt en die ene tak had weer beeld. Bij de andere ontvanger was er een issue met de Irdeto kaart maar na een reboot en de kaart meerdere keren in en uit de ontvanger was er weer beeld. Kortom, met de informatie hierboven heb ik weer wat geleerd en was de redelijk snel opgelost

 

Wederom dank!

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het weer werkt en dat er niets kapot is gegaan.
En wie was die externe partij die de Hirschmann EDA 3902 F dozen vervangen heeft door een F-splitter? Was dat een bedrijf? Wat een goochemerd. Die geeft echt geen verstand van satelliet-tv.

 

p.s., geen naam van een bedrijf noemen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een monteur van een heel groot kabelbedrijf in de benelux. Mss een subcontractor, wie weet

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...