Ga naar inhoud


Nog beter TV geluid gewenst


Aanbevolen berichten

De kogel is door de kerk. Een aantal kritische muziekstukken op USB stick gezet, de Onkyo meegenomen naar een goede audiozaak en geluisterd in hun luisterruimte. Wij hebben besteld een stereoset Neat Iota Alpha luidsprekers. Mooi transparant in midden en hoog. De Onkyo had geen probleem ze aan te sturen met twee van de zes kanalen dus de AV versterker mag blijven. Ik zal nog wel melden als we ze thuis gekregen en beluisterd hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

7 uren geleden, boudeman zei:

Neat Iota Alpha

 

Moet je zeker geen tapijt hebben gezien de bass speaker?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel heb ik ook altijd een beetje. Op YouTube staat een filmpje van iemand die hem uit elkaar haalt. Toch wel ontluisterend.

 

Beetje hout met fineer, 3 speakers, filtertje en wat dempend verpakkingsmateriaal er in gefrommeld.

 

Maar goed, als ze goed klinken kan je daar jaren mee doen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je een beetje doorzoekt op youtube vindt je heel wat filmpjes hoe ze luidsprekers bouwen, die zijn ook interessant mede gezien de precisie en cad-cam technologie en controle en uiterst zorgvuldige verpakking.

Dat moet je ook eens bekijken voor je zo'n dure aanschaf doet.

 

En om het meeste uit "die gefineerde kist" te krijgen moet je ook kijken naar de informatie hoe je die luidsprekers het beste opstelt in je {luister} ruimte.

Met bassreflex opening aan achterzijde nooit tegen een wand plaatsen, bijvoorbeeld.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prefereer 2ehands voor (de helft van) een dergelijk bedrag. Oftewel een kwart van de nieuwprijs voor erg leuke speakers.

Maar goed, als het erg goede speakers zijn met een erg goed filter en een degelijke kast kun je er erg lang heel erg veel plezier van hebben.

Genietze!🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels staan ze thuis en hebben we popmuziek en klassieke concerten beluisterd. Prima geluid. Van de AVR gebruiken wij dus 2 van de 6 kanalen. Ik speelde nog met de gedachte de subwoofer te laten staan, maar dat bleek niet nodig, omdat het laag van de speakers voldoende sterk en strak was. Wij zijn tevreden met deze oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-6-2021 om 12:47, Psychosammie zei:

Maar kan je er ook Jinjer op afspelen?

Zeker, zonet beluisterd en indrukwekkend en strak laag. Spat eruit! Voor het testen van laag had ik de track Big Shoe van Bill Frisell gebruikt. Voor spektakel deed de eerste track van de Carmina Burana het ook prima. Daarnaast een piano opname en de sopraanstem van Emma Kirkby. En toe was de set gekocht.

Het beluisteren van Jinier had wat voeten in aarde. Sinds de nieuwste Firefox update werkte de FF link, gemaakt met de PC, niet meer met de FF van mijn mediaplayer (foutmelding). Echter, Brave kon er wel mee overweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat klinkt goed :grin:.

 

Maar dat was toch een Youtube liedje dat uit je TV app over de installatie schalt?

2 uren geleden, boudeman zei:

Het beluisteren van Jinier had wat voeten in aarde. Sinds de nieuwste Firefox update werkte de FF link, gemaakt met de PC, niet meer met de FF van mijn mediaplayer (foutmelding). Echter, Brave kon er wel mee overweg.

Of heeft je huidige TV geen youtube app?

p.s.

Bill Frisell speelde ook vaak samen met de Pat Metheny Group op ECM (ook een aanrader)

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonski   Of heeft je huidige TV geen youtube app?

 

Neen, heeft ie niet. TV is al wat oud, maar geeft een uitstekend beeld. Was ook een dure, want we zochten er een met niet spiegelend scherm.

De opstelling is dan: NUC miniPC met W10 Pro en AV receiver. Verder satellietontvanger en DVD speler ook op AV receiver.

Met de NUC heb ik de volgende mogelijkheden: Windows omgeving, Kodi omgeving en evt vpn i.v.m. geoblocking.

npo start en youtube zoek ik uit op de PC en de betreffende links stuur ik naar de NUC.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2021 om 21:10, moonchild zei:

Geen Roon met Tidal/Qubus?

Bovenstaande set is niet mijn audio opstelling maar mijn TV (thuisbioscoop) die niet in de woonkamer staat. Audio alleen is voor de woonkamer. Ik vrees dat echte high-end audio opnamen aan mijn wat oudere oren niet besteed zijn. Ik ben daar tevreden met internet radio en geripte CD's en forse luidsprekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2021 om 21:10, moonchild zei:

Geen Roon met Tidal/Qubus?

 

https://www.bleepingcomputer.com/news/security/qnap-warns-of-ech0raix-ransomware-attacks-roon-server-zero-day/

 

wel goed voorbereiden, anders kun je problemen krijgen.

 

Op 14-6-2021 om 08:37, boudeman zei:

Ik vrees dat echte high-end audio opnamen aan mijn wat oudere oren niet besteed zijn.

Ha

slechte muziek wel dan?

en dat van iemand met luidsprekers van 1700€ :whistle:

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...