Ga naar inhoud


Hulp bij Filesystem backup


MySat

Aanbevolen berichten

Ik heb een linux FS op usb stick en wil deze graag dupliceren en eveneens archiveren. Het gaat over een USB stick van 2GB. Andere USB sticks zijn hetzelfde of ongeveer even groot (dus niet exact).

 

De enige succesvolle manier tot op heden is een complete archive maken van deze USB stick mbv tar en deze 'backup' dan te kopieren naar de nieuwe USB stick en daar uit te pakken. Indien ik ga kopieren creeer ik natuurlijk een mount punt in het bestaande FS. Voorbeelden op het web brengen niet het gewenste resultaat, Wie weet raad.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Big fellow zei:

Je kan dat doen met dd .... Niet vergeten je blocksize goed te zetten, anders kan het lang duren en niet werken...

 

 

Mijn DD opdracht loopt fout op onvoldoende ruimte / block issues. Records in en Records out verschillen in aantal. Maar mogelijk is dat te wijten aan de blockzise. Daar heb ik nooit over nagedacht. Zal eens kijken. 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Ik draai debian buster op dat apparaat en alleen via de cmdline. Dat had ik niet genoemd en was wel heel handig geweest besef ik nu.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat die stick vol? Je kan ook een image maken door je output file naar een bestand te laten wijzen. Dan heb je een kopie van de stick.

Enige oplossing om een 100% kopie te maken is door een grotere stick te gebruiken. Dan krijg je een stick die niet max wordt gebruikt. 

Blocksize zet ik meestal op blocksize van het filesysteem, of hardware (native HDD blocksize)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is opgelost door de de 2 sticks te mounten op een linux omgeving en via midnight commander te kopieren. Beter iets dan niets. Dank voor de hulp iig

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...