Ga naar inhoud


INTELSAT 0,8° west


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

5 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Oke alweer wat geleerd  Sprietje  , ik laat het eerst maar zo. misschien  volgend weekend  ,want het gaat me veel tijd kosten omdat ik er slecht bij kan . En Ceesv mooi beeld  ,ik kijk maar liever niet mvg Ricardo. 

De beste oplossing is misschien... een beetje geduld hebben. Die oplossing zal ik voor mezelf gebruiken... want het zou mij verbazen dat HERITAGE 4K niet binnen een paar maanden ook op andere satellieten opduikt.

 

 

aangepast door ketupa
Tikfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RicardoBellie

Er kan heel veel ontvangst verschil zijn tussen ontvangers onderling.  Ik heb eens getest en gemeten met een APENBOX c2 4k en de OCTAGON  sx88  4k en gemeten met de Satlink ws-6933 op de FIBO 90cm.  De APENBOX heeft problemen op de zender HERITAGE  en bij de OCTAGON is het beeld goed maar loopt vast op deze zender.

Hier een overzicht van de meet/ontvangst resultaten en het zichtbare problemen van de APENBOX.

 

434244183_20201108_1502073.thumb.jpg.2026e5f1500019f7727e4baa49e993d6.jpg

 

20201108_150103.thumb.jpg.5f808076f05bf2c13485cf6f1ceda12c.jpg

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het geeft aardig het effect weer van wat een hoge symbolrate doet met de drempel van een ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, satkijker zei:

Foutje in vorig bericht, de DB waarden voor de 180cm schotel moet 14,6 db zijn.

@satkijkerOp 0,8°W is de frequentie 12705 45000 3/4

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satkijker , ik zie het  er zit nogal verschil in ,in de ontvangst resultaten  . Ik neem aan dat de fibo antenne  gemotoriseerd  is en dus uitgericht staat op  0,8 ° oost  . Maar als je de frequentie  inscant komen er toch 4,  4k zenders  te voor schijn .en hoe komen deze zenders dan binnen ???   Blokken  of haperen  deze zenders ook  ????? Mvg Ricardo 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Satfeeds-DX zei:

@satkijkerOp 0,8°W is de frequentie 12705 45000 3/4

Ook een slordige schrijffout. Bedankt voor de correctie 

 

2 uren geleden, RicardoBelli zei:

 Maar als je de frequentie  inscant komen er toch 4,  4k zenders  te voor schijn .en hoe komen deze zenders dan binnen ???   Blokken  of haperen  deze zenders ook  ????? Mvg Ricardo 

 

JA FIBO hangt aan een rotor. De APEBOX leest geen 4K zenders in op de FIBO, de OCTAGON leest ze alle 4 in met goed beeld en geluid alleen HERITAGE laat de OCTAGON na een paar seconden vastlopen dus kan niet met de uitzendnorm overweg en de APEBOX leest ze op de 180cm wel in met goed beeld en geluid alleen HERITAGE zijn beeld zoals de foto laat zien.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
43 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Heritage komt misschien  haperend door ,omdat deze zender anders uitzend zie foto

 

4K Heritage maakt gebruikt van de H264 codec wat ik eigenaardig vindt, omdat deze meer bandbreedte gebruikt dan de HEVC codec.

De meeste 4K zenders gebruiken de HEVC codec.

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...