Ga naar inhoud


INTELSAT 0,8° west


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De eerste afbeelding is wat je nu hebt (op locatie 52,5). Hier staat de Eutelsat 9e op positie -11,13.
De tweede afbeelding is wat je er bij wilt. Hierbij zie je dat de afstand tussen de 9 oost en 0,8 west 4,59+6,12=10,71 graden is.
Die 10,71° komt dus op 11,13° van de Eutelsat 9 te staan waardoor je komt op -11,13 en -10,71 is -21,84.
De skew van de schotel zul je nu aan moeten passen door op 0,8 west af te stemmen en de schotelskew verdraaien totdat je het beste signaal hebt.

 

situatie nu.png

dit wil je er bij.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, RicardoBelli zei:

Maar hoe bereken je de hart afstand van  0,8 ° west tot  9 ° oost zonder dat ik de bestaande opstelling verander .want als ik de calculator  aanhoudt  moet ik ook de lnb s verzetten ,en dat wil ik niet!   Ik wil testen of ik zo de 0,8 ° west kan ontvangen zonder dat het ten koste 

Gaat van de signaal kwaliteit  van de bestaande set up . Als ik bvb 28,2 - 19,2  =9,0  en de calculator  geeft   9,79  op ????? Mvg Ricardo 

,ik heb nu 28,2 19,2 13 9  en wil hier de 0,8 bij plaatsen zonder de lnb s te verplaatsen

 

Als Ricardo zijn bestaande opstelling niet wil wijzigen, heb ik 39°E erbij geplaatst als ingebeelde satelliet.

Zo blijft Astra 19,2°E in het midden staan en is er niet zoveel verschil met de huidige opstelling,

Wel moet men rekening houden in deze situatie dat de lnb voor 0,8°W verder uit het midden staat, hoe zwakker het signaal wordt.

Berekening Cahors.JPG

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RicardoBelli zei:

maar ik ben eigewijs en wil niet op de signaal kwaliteit inleveren van mijn huidige opstelling.

 

Volgens de specs van de Big Bisat heeft die over het hele middenbereik van -20 tot +20 graden een gain van 36 dBbi.

Ik vermoed dat dat een vlak profiel is, zoals dat hoort bij een multifeed antenne.

Je kunt dus best een stuk opschuiven, met behoud van ontvangstkwaliteit, lijkt me. Maar ik heb er geen ervaring mee.

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met de transponderlijst en settings van 9 oost 0,8 proberen te scannen, of dat gaat?

 

  DVB-S2 8PSK 45000 3/4

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mogelijk dat de 4K zenders worden opgeslagen in de radiolijst.

Bij mij is dit zo. Enkel HERiTAGE staat in de TV-lijst

Onvangstsignaal 68% en Kwaliteit 56% op deze transponder op een Maximum E-85

vlcsnap-2020-11-01-12h13m33s533.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat zijn de transponder settings?

Heb je bij een Symbol rate van 45000 te weinig signaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

8PSK?

 

Genoeg signaal voor een Symbolrate van45000, , de tilt van je schotel aangepast?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...