Ga naar inhoud


INTELSAT 0,8° west


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, RicardoBelli zei:

Hallo forumleden, kan iemand mij vertellen wat de onderlinge afstand van de  0,8 ° west en  9°  oost lnb s is  voor de big bi sat schotel.  Ik krijg de big bi sat align  niet aan de praat  .mvg Ricardo 

Hoi Ricardo,

Ik weet het niet omdat ik een draaibaar systeem heb; jij hebt @Sprietje nodig.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Ik doe iets niet goed ,ik kan nederland  niet invoeren bij Europa 

 

Je moet het ballonetje verplaatsen op de kaart en je coordinaten invoeren bij longitude & latitude.

Wat is dat moelijk zeg amaai.🤢

 

Schermafbeelding 2020-10-31 om 13.33.20.png

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Dat heb ik al gedaan !!!!!!!!

Ik heb deze coordinaten gebruikt voor de stad Kralingen als voorbeeld en bij mij lukt het wel.

 

 

Schermafbeelding 2020-10-31 om 13.46.43.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, patje7of9 zei:

 

Je moet het ballonetje verplaatsen op de kaart en je coordinaten invoeren bij longitude & latitude.

Wat is dat moelijk zeg amaai.🤢

 

Schermafbeelding 2020-10-31 om 13.33.20.png

 

Nee, dat is niet nodig.

Of je zet het ballonnetje op de juiste plek op de kaart waarbij je deze natuurlijk in kunt zoomen of je vult de coördinaten in waarbij je er dan wel aan moet denken dat je op deze Franse site eerst de Longitude moet invullen en dan de Latitude en dat is ongebruikelijk want normaal vul je eerst de Latitude in en dan de Longitude, dus voor midden Nederland  52 noord en 5 oost en geen 5 oost en 52 noord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe bereken je de hart afstand van  0,8 ° west tot  9 ° oost zonder dat ik de bestaande opstelling verander .want als ik de calculator  aanhoudt  moet ik ook de lnb s verzetten ,en dat wil ik niet!   Ik wil testen of ik zo de 0,8 ° west kan ontvangen zonder dat het ten koste 

Gaat van de signaal kwaliteit  van de bestaande set up . Als ik bvb 28,2 - 19,2  =9,0  en de calculator  geeft   9,79  op ????? Mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, RicardoBelli zei:

Ik doe iets niet goed ,ik kan nederland  niet invoeren bij Europa 

 

Als ik coordinaten LONG=5, Lat=52 invoer voor midden Nederland, kom ik niet eens langs een scherm om Nederland in te moeten voeren (dat is alleen in bepaalde werelzones geloof ik, dat je land of regio nog extra moet invoeren?).

 

Als je LAT- en LONG-waarden verwisselt, kom je ergens bij Somalie uit, en moet je inderdaad een regio invoeren, zie ik.

 

Dus met welke coordinaten werk jij?

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, RicardoBelli zei:

Maar hoe bereken je de hart afstand van  0,8 ° west tot  9 ° oost zonder dat ik de bestaande opstelling verander .want als ik de calculator  aanhoudt  moet ik ook de lnb s verzetten ,en dat wil ik niet!   Ik wil testen of ik zo de 0,8 ° west kan ontvangen zonder dat het ten koste 

Gaat van de signaal kwaliteit  van de bestaande set up . Als ik bvb 28,2 - 19,2  =9,0  en de calculator  geeft   9,79  op ????? Mvg Ricardo 

 

Als je een lnb er bij zet die verder uit het midden staat als de huidige, dan zul je zonder meer de schotel-skew anders in moeten stellen.

Welke setup heb je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo sprietje ,ik heb nu 28,2 19,2 13 9  en wil hier de 0,8 bij plaatsen zonder de lnb s te verplaatsen. van de schotel skew snap ik ,maar wil het toch zo proberen  om de 19,2 op de  0 stand te laten staan . Mijn vraag is dus wat is dan de afstand tussen de lnb 9 °oost en 0,8 ° van kuiltje  tot kuiltje zoals jij dat noemt .ik zeg altijd hart afstand mvg Ricardo.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...