Ga naar inhoud


Verticale hoek Triax Schotel


Kurt65

Aanbevolen berichten

Beste,

Zou het kunnen dat de schotel verkeerd gemonteerd staat ?

Als men achteraan de schotel kijkt heb je links van de montage rail een graden verdeling en rechts ervan, maar dit zit een verschil in?

 

Zie foto's

 

mvg

Kurt

 

IMG_6546.jpeg

IMG_6548.jpeg

IMG_6549.jpeg

Mijn opstelling is niet zoals die afbeelding, denk dat ik zal moeten de opstelling wijzigen?

Schermafbeelding 2020-10-31 om 14.14.01.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan optisch bedrog zijn, maar lijkt dat de schotel gedraaid is t.o.v.de mast. De arm zou haaks op de paal moeten staan. Alleen de LNB verdraaien i.v.m. de skew

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

Het kan optisch bedrog zijn, maar lijkt dat de schotel gedraaid is t.o.v.de mast. De arm zou haaks op de paal moeten staan. Alleen de LNB verdraaien i.v.m. de skew

is op een Rotor daarmee optisch bedrog hi

 

terug veel wind om dergelijke zakens af te regelen pfff

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Triax op een rotor moet je altijd het lage elevatiebereik nemen.
De lnb staat inderdaad niet zuiver verticaal t.o.v. de schotel maar ik kan met goed voorstellen met de pré-skew's van de Eutelsat's en de Astra's, dat je de lnb zo'n 3,5 graden linksom zet zoals hij nu staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Sprietje zei:

Bij een Triax op een rotor moet je altijd het lage elevatiebereik nemen.
De lnb staat inderdaad niet zuiver verticaal t.o.v. de schotel maar ik kan met goed voorstellen met de pré-skew's van de Eutelsat's en de Astra's, dat je de lnb zo'n 3,5 graden linksom zet zoals hij nu staat.

 

Terug gestopt door da k. weer, LNB intussen haaks gezet.

Signaalmeter slaat uit tot in de hoek maar steeds nog geen beeld, terug wachten op beter weer hi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Bij een Triax op een rotor moet je altijd het lage elevatiebereik nemen.

 

 

Moet .. altijd..?

Ik zie het niet voor me, waarom dat zou moeten?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schaalverdelingen hebben wel een ruim bereik maar de elevatie van de schotel kun je niet zo ver instellen als de schaalverdeling aan geeft. Dan komt de klemplaat in het einde van de sleuf te zitten en klemt niet goed meer.

Aangezien je met een rotor de elevatie lager moet instellen als dat hij op een pijp wordt bevestigd, moet je voor een fatsoenlijke klemming de lage elevatieschaal gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Aangezien je met een rotor de elevatie lager moet instellen als dat hij op een pijp wordt bevestigd, moet je voor een fatsoenlijke klemming de lage elevatieschaal gebruiken.

 

Mmm.

Met een motor als de STAB HH90 moet de schotelelevatieschaal op locatie 52 noord, 5 oost (ergens middenin Nederland) op zo'n 38 graden staan.

Zie bijv. dishpointer.com.

 

Hoe jij dat dan binnen het lage schaalbereik van een Triax, 10-34 graden, wilt doen, is mij een raadsel.

Helemaal met je toelichting, dat die 34 graden ook niet echt goed haalbaar is....

 

Folks, don't try this at home!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...