Ga naar inhoud

Accesspoint

Con
 Delen
Volgers 0

Aanbevolen berichten

• V.I.P.

Ik heb aan mijn buitengevel een POE accesspoint hangen, de TP-Link Cap300 outdoor.

Ik had de beleving (al weer even terug) dat dit als een bridge zou werken.

Maar moest bij wireless wel een SSID en password opgeven.

Nu ik een poosje verder ben en kijk naar accesspoints in de vorm van een

tweede router blijkt dat je kunt kiezen voor DHCP uitzetten en de adressen

worden dan uitgedeeld door de hoofdrouter(modem). Hetgeen bij mij

beter past.

Nu mijn vraag

Wat doe ik niet goed of... kan dit accesspoint een dergelijke configuratie

wel aan?

Ben benieuwd naar andere Cap300 gebruikers/kenners.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sateliet: sinds 1 augustus 2020 niet meer.
Internet/PC: 4G met TP-Link Archer MR600 modem router, TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4), Windows 10, 1 Raspberry Wheezy voor energiemeting.

Gigabyte melkfles 1/4 liter met Ubuntu voorzien van Domoticz gecombineerd met10 Shelly's en een paar ESP-tjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Dat moet ik morgen even bekijken, het is nu donker.

Maar... ik heb nooit begrepen wat het verschil is.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Internet/PC: 4G met TP-Link Archer MR600 modem router, TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4), Windows 10, 1 Raspberry Wheezy voor energiemeting.

Gigabyte melkfles 1/4 liter met Ubuntu voorzien van Domoticz gecombineerd met10 Shelly's en een paar ESP-tjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • V.I.P.

Ik gok in FAT....  Maar even zeker weten. FIT is voor een systeem waarbij een centrale controller is voor de access points, en FAT als je er maar een / een paar hebt.

Wat wil je precies bereiken? Gewoon een "verlenging" van je normale netwerk? Zo ja, dan is het vrij eenvoudig. Zet het SSID / wachtwoord hetzelfde als de rest van je netwerk, en zet je access point op een ander kanaal (1, 6 of 11 voor 2.4GHz, een willekeurig ander kanaalnummer voor 5GHz) en je bent klaar. Echter ik raad je ook aan om ervoor te zorgen dat je IP adres van de access point ook binnen je eigen netwerk valt. (Tenzij je netwerk toevallig ook al 192.168.0.x gebruikt...)

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough... -- Albert Einstein

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • V.I.P.

Ik denk zelf ook FAT, het is een mechanisch schakelaartje.

Ik heb inderdaad een ander SSID en password gebruikt...

Mijn netwerk heeft 192.168.8.x

En heb het accesspoint x=5 meegegeven.

Inderdaad, alleen een uitbreiding als Wifi bedoeld.

Nu hangt er één ESP aan (in de schuur) die toegang heeft

tot dit accesspoint en ja, die heb ik dus het SSID meegegeven

van het point. Omdat ik nóg een Wifi schakelaar wil inzetten

(Catex Smart) met afstandsbediening liep ik tegen dit

probleem aan.

Ik ga dat morgen proberen, zéér bedankt, jouw oplossing

had ik niet bedacht.

aangepast door Con

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • V.I.P.

Ik heb nu reeds de veranderingen aangebracht en het werkt hélemaal TOP!👍👏😀

Het SSID van de pomp (grondwater) in de schuur gewijzigd en uiteraard van het

accesspoint.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen