Ga naar inhoud


Krijg oscam niet aan de praat op m´n nieuwe NAS


waterpas

Aanbevolen berichten

Ik heb m´n NAS vervangen, en wil er met behulp van een "Triple Reader" oscam op laten draaien. Op de oude NAS werkte dat perfect, nu kom ik niet verder dan, connected en not found. De oscam-app is gemaakt voor een QNAP maar ik krijg ´m met geen mogelijkheid aan de praat. Ik stuur een bijlage mee van het livelog

Opera Momentopname_2020-11-19_191239_192.168.178.34.png

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja die heb ik gebruikt, ik ben over gestapt van een Qnap TS 119 naar een TS 251D. Daar zijn 2 oscam´s voor te downloaden, ik ga eens kijken of ik wel de goede heb gedownload. Dank voor je reactie.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie weinig problemen behalve dat je canal nordic kaart verlopen is.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je niet goed gekeken, de 7e regel van boven af staat de geldigheid vermeld. Ik ben nog bezig met de configuratie, de kaarten worden gezien dus de Argolis lijkt te werken.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk,  maar waar zit je probleem nu? 

 

Belangrijkste is dat je de juiste caid/provider id invult en uiteraard de account die hier op inlogt dezelfde groep geeft als waar de reader in zit.  Dan zou het moeten werken. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik niet achter komen, misschien ligt het aan de, "oscam versie" die 2 die er zijn, hebben een eigen configuratie´s nodig zo lijkt het. Ik kan connecten maar dat is alles wat er gebeurd, ik moet geknoeid hebben met de configuratie, die is afhankelijk van de processor van de NAS zo lijkt het, ik ga nog eens met de andere aan de gang. Voorlopig maar weer de Ultimo als server instellen, dat werkt prima, maar die draait niet 24/7 en de NAS wel. Jullie bedankt voor het meedenken!

aangepast door waterpas
redactie
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt op zich niks uit op welk apparaat je oscam draait, het kan zijn dat de locatie van de configuratie bestanden anders is maar verder zal er weinig verschil zijn.  Uiteraard moet je de juiste architectuur voor de juiste CPU kiezen maar als je de verkeerde hebt start die niet eens op, dus dat is het niet. 

 

Verder is je benadering verkeerd.  je trekt rare conclusies en gaat dingen proberen terwijl je juist moet kijken wat de live-log aangeeft, naast not found staat er ook meestal een oorzaak. bijv. unsubscibed of no suitable readers found etc.   Dan kan het bijvoorbeeld een rechten probleem zijn.. user zit niet in de zelfde groep als de reader of de caid/provid van de aanvragen komen niet overeen met wat de client stuurt. Vandaar dat het zo belangrijk is dat je de juiste caid/provid invult in de reader , dat is veel gemaakte fout!  Zie je de client uberhaupt wel inloggen en aanvragen sturen.  Haal ook alle filterende en beperkende instellingen uit je reader.   

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...