Ga naar inhoud


Canal Digitaal kijken en opnemen met twee ontvangers


Friedeltje

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen met het volgende: ik woon in Duitsland en heb heel slecht internet.TV kijken online is onmogelijk dus wil ik een tweede ontvanger, een om op te nemen, een om te kijken. Ik heb een uitstekende Canal Dig.ontvanger. Als ik daar een tweede van koop zal de afstandsbediening waarschijnlijk biede ontvangers tegelijk bedienen(of de verkeerde). Welke ontvanger kan ik aanschaffen die goed alle zenders van CAn.Dig. weergeeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste friedeltje, welkom.

 

Moderne satelliet ontvangers hebben 2 tuners, een om mee te kijken en een om mee op te nemen.

Voorwaarde is dat er van je schotel ook 2 antenne kabels van de schotel op de ontvanger worden aangesloten.

 

Een 2e ontvanger betekent dat je ook een 2e abonnement moet afsluiten.

Bij een dual receiver kan je met een abonnement volstaan.

 

Zowel canaldigitaal als satelliet ontvanger producenten hebben een keur van dual receivers.

Ik weet niet welke ontvanger je nu gebruikt, maar je kan beter overwegen de ontvanger te vervangen door een exemplaar die je wensen kan vervullen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Mut@nt HD51 HEVC-4K met 2 tuners en een interne harddisk. Dat werkt perfect. 1 Zender kijken en 1 opnemen gaat prima. volgens mij kan er zelfs nog een derde tuner in. Je hebt wel een LNB met twee coax aansluitingen nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik heb de laatst nieuwe m7 met geïntrigeerde smartcard, met een externe harddiskrecorder. Bevalt heel goed (7 maanden oud) Ik kan bij Can.Dig. een tweede ontvanger aansluiten tegen laag tarief. Ik wil graag een tip voor een goede(niet te dure) ontvanger die geschikt is voor Can.Dig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welk type m7 ontvanger heb je dan?

 

Kan die al niet opnemen en kijken tegelijk?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk heb je in deze niets aan deze ontvangers. Opnames gaan via de cloud en dat vereist een voldoende internetsnelheid die uiteraard óók nog eens stabiel (lees:consistent) moet zijn! De ontvanger gebruikt een interne kaart en is niet uitwisselbaar! Je wensen zijn met deze gecertificeerde ontvangers in jouw situatie dus *niet* mogelijk.. Optie: verhuizen naar een gebied met fatsoenlijk internet óf 1 van mijn CDS kaarten overnemen (met contractovername formulier), VU+ of andere Enigma2 ontvanger kopen met (ten minste) een twin-tuner en passende LNB.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zoals je zegt. 2 losse receivers....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, alleen heb je opnemen in de cloud. Maximaal 100GB (uit het hoofd) en na een jaar gaat de opname eraf.. Geen download mogelijk en dus niets in eigen beheer.... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar voor 2 ontvangers heb je wel 2 abonnementen bij Canal Digitaal nodig.

21 uren geleden, ceesv zei:

Welk type m7 ontvanger heb je dan?

 

Kan die al niet opnemen en kijken tegelijk?

 

 

Wie weet kan je huidige ontvanger al wat je zoekt.

Voor ons blijft het gissen welke ontvanger je hebt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een m7 mz 101. Fantastisch apparaat, 7 maanden oud. Heb alleen GEEN behoorlijke internetverbinding. Kan prima opnemen op een externe harde schijf. Wil er een eenvoudige Receiver bij nemen. Kan tegen lager tarief een smartcard bijnemen dus dat is geen probleem. Volgens mij heb ik niets met de *cloud* te maken, maar misschien weten de kenners op dit forum meer dan ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MZ-101 heeft 2 mogelijkheden. Opnemen in de cloud óf middels een externe HDD. De bestanden worden gecodeerd opgenomen en zijn niet uitwisselbaar, zelfs niet op eenzelfde apparaat!! Je kunt de opnames dus nooit centraliseren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...